کد خبر: ۱۳۷۱۰
تاریخ انتشار:۲۳:۵۹ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
عصر دنا: روزنامه سعودی عکاظ با ابراز نارضایتی از اقدام آنکارا در حمایت از دوحه، به رئیس‌جمهور ترکیه حمله کرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): روزنامه سعودی عکاظ با ادامه دادن سیاست حملات آتشین علیه قطر، این بار، دولت ترکیه را هدف قرار می‌دهد و با تیتر «نئوعثمانی‌ها از دروازه قطر به منطقه باز می‌گردند» به «اردوغان» حمله کرد.

این روزنامه نوشت: 146 سال گذشت اما تاریخ تکرار می‌شود. «جاسم آل ثانی» پسر حاکم قطر در سال 1871 از نیروهای عثمانی می‌خواهد که از او حمایت کنند و پرچم ترکیه را بر فراز منزلش بر می‌افرازد. امروز نیز «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر کنونی قطر در پی تحریم‌ها، به رجب طیب اردوغان که در رویای بازپس گرفتن جایگاه دولت عثمانی است، پناه می‌برد.

اردوغان نیز که کشورش به پناهگاهی امن برای اخوان المسلمین تبدیل شده و فضای رسانه‌‌ای کاملا همسو با این جماعت است، یک روز پس از موافقت پارلمان با اعزام 3 هزار سرباز به دوحه، در مراسم افطاری جمعه شب می‌گوید: ترکیه هرگز قطر را در انزوا ترک نمی‌کند و کشورش همچنان با وجود مخالفت‌های برخی کشورها به دوحه، آب، غذا و دارو ارسال می کند.

عکاظ در ادامه می‌نویسد: اردوغان در ادامه به دولت عربستان التماس می‌کند و می‌گوید: شما بزرگترین و قوی‌ترین دولت در خلیج [فارس] هستید و نباید دشمنی کنید بلکه باید رهبری برادران را در این منطقه برعهده گیرید.

وی درباره نارضایتی ریاض از اعزام نیرو به پایگاه نظامی ترکیه در قطر می‌گوید: چرا شما چنین موضعی درباره پایگاه آمریکایی در قطر نمی‌گیرید؟ کشورهای دیگر نیز در این کشور پایگاه دارند، چرا آنها نگرانی شما را بر نمی‌‌انگیزند.

منبع: فارس
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.