تاریخ انتشار:۰۱:۲۳ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
عصر دنا: حضور بانوی قهرمان کهگیلویه و بویراحمدی در مسابقات دو و میدانی قهرمانی آسیا قطعی شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): سخنگوی سازمان تیم‌های ملی دو و میدانی گفت: فدراسیون آسیایی یک سری سهمیه داده و ما هم به تعداد همان سهمیه، ورزشکاران را به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام می‌کنیم.

تیمور غیاثی افزود: در مسابقات کشورهای اسلامی، تعدادی را برای قهرمانی آسیا انتخاب کردیم، مانند علی خدیور، احسان حدادی، کیوان قنبرزاده و سحر ضیایی که مدال کسب کردند. برای بقیه ورزشکاران هم رکورد ورودی مشخص کردیم، بنابراین هر ملی‌پوشی که می‌خواهد در قهرمانی آسیا حضور داشته باشد باید در مسابقه‌ای که برگزار می‌کنیم شرکت و ورودی مدنظر را کسب کند. این رکوردگیری آخرین مرحله انتخابی است و تصمیم سازمان تیم‌های ملی بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که فدراسیون با هزینه خود تعداد نفرات اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا را بیشتر می‌کند یا به تعداد سهمیه شرکت‌کننده اعزام می‌کند، اظهار داشت: فدراسیون دوومیدانی آسیا هر سال نسبت به عملکرد و موفقیت کشورهای آسیایی، سهمیه‌ای تعیین می‌کند و هزینه همه چیز را به‌غیر از بلیت هواپیما پرداخت می‌کند و اگر بخواهیم بیشتر از سهمیه اعزام کنیم، فدراسیون ایران باید هزینه بقیه نفرات را متحمل شود، ما حدود ۱۲ سهمیه داریم و به همین تعداد ورزشکار اعزام می‌کنیم.

سخنگوی سازمان تیم‌های ملی دوومیدانی در پایان، با اشاره به برنامه ملی‌‌پوشان برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا خاطرنشان کرد: ما یک ماه تا این رقابت‌ها فرصت داریم. در این زمان اردوی متمرکز در یکی از شهر‌ها برگزار می‌کنیم و اگر شورای برون‌مرزی موافقت کند دو‌و‌میدانی‌کاران اعزامی در کمپ بلاروس تمرین می‌کنند تا برای مسابقات آمادگی بیشتری پیدا کنند.

سحر ضیایی قهرمان پرتاب نیزه بانوان کشور متولد سال ۱۳۷۳ در شهر سی سخت است.

سحر ضیایی بانوی قهرمان و ملی پوش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در مسابقات دوومیدانی بانوان کشورهای اسلامی در ماده پرتاب نیزه  مقام نایب قهرمانی و نقره را کسب کرد.

ضیایی به همراه تیم دوومیدانی بانوان کشورمان روز شنبه 23 اردیبهشت ماه 96 عازم باکو محل برگزاری مسابقات دوومیدانی بانوان کشورهای اسلامی شد.

این مسابقات از 24 تا 30 اردیبهشت ماه امسال به میزبانی کشور آذربایجان در شهر باکو برگزار شد.

سحر ضیایی در مسابقات قهرمانی بانوان کشور در شیراز با ثبت رکورد 44متر و 77 سانتیمتر و در لیگ طلایی که در تهران برگزار شد با ثبت رکورد 46متر و 40 سانتیمتر به مقام قهرمانی دست یافت.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار