تاریخ انتشار:۰۰:۴۴ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
عصر دنا: آتش‌سوزی پسماندهای مزارع در برخی روستاهای دهدشت موجب خسارت به باغها و محصولات کشاورزی این منطقه شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): فرماندار کهگیلویه گفت:در این حادثه که از عصر دیروز آغاز شد و تا دیشب ادامه داشت ‏ده‌ها هکتار از مزارع کشاورزی و به ویژه باغ‌ها طعمه حرق شد و تاسیسات ‏آبیاری نیز از بین رفت.
 پوزش افزود: به دلیل وزش شدید باد، دامنه آتش سوزی در ‏جهت‌های مختلف و با سرعت زیاد به باغهای بزرگ منطقه ومزارع گندم که ‏در حاشیه باغ بودند ادامه داشت و با گسترش به گندم زار‌ها با وجود تلاش ‏مردم و نیروهای امدادی آتش سوزی مهار نشد.
پوزش ادامه داد: این آتش سوزی پس از عبور از روستاهای کلایه علیا، وسطی و ‏سفلی به مزارع و دشت‌های اطراف سرایت کرد و پس از عبور از روستاهای ‏لیرتلخک و سر گر لیرتلخک ده‌ها هکتار از مزارع و باغهای همجوار این ‏روستا‌ها از بین برد و در نهایت با تلاش  مردم، نیروهای امدادی و بسیج ساعت ۲۰ دیشب مهار شد.
وی علت این آتش سوزی وسیع را آتش زدن پسماندهای مزارع عنوان کرد و گفت: براساس مصوبه شورای کشاورزی استان آتش زدن پسماند و بقایای ‏محصولات کشاورزی جرم است و متخلفان به مراجع قانونی معرفی ‏می‌شوند.
پوزش با بیان اینکه میزان خسارات به باغ ها و محصولات کشاورزی این مناطق هنوز اعلام نشده افزود: کارشناسان از فردا با ‏حضور در روستا‌ها و مناطق آسیب دیده خسارات را برآورد و به استانداری اعلام می‌کنند. ‏
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.