تاریخ انتشار:۱۸:۳۴ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
عصر دنا: شنیده ها حاکی از آن است که گویا دیشب در بخش زایمان بیمارستان امام خمینی(ره)، بیماری با علایم تب کریمه کنگو در این بیمارستان شناسایی می شود که با بالگرد به شیراز منتقل شد و نهایتا در شیراز فوت می کند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): در روز گذشته نیز در بخش زایمان شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه شایعه ای مبنی بر داشتن فردی به علایم بیماری تب کریمه کنگو در برخی رسانه های محلی منتشر شد که پس از شنیدن این خبر بیماران حاضر در این بخش سعی بر ترک بخش داشته اند که ظاهرا یه خانم دیگر از بخش قلعه رئیسی شهرستان کهگیلویه با همین علایم در حال منتقل شدن به بیمارستان دهدشت است.

شنیده ها حاکی از آن است که گویا دیشب در بخش زایمان بیمارستان امام خمینی(ره)، بیماری با علایم تب کریمه کنگو در این بیمارستان شناسایی می شود که با بالگرد به شیراز منتقل شد و نهایتا در شیراز فوت می کند.

حال بعد از اینکه این خبر منتشر شد با پیگیری های انجام شده این پایگاه خبری در شهر دهدشت آرامش در محل برقرار است و گویا این شخص چنین بیماری نداشته است است.

به نظر می رسد که این فرد مشکوک به این بیماری بوده که رد شده است.

هنوز جواب آزمایش این فرد مبنی بر داشتن بیماری کریمه کنگو تایید نشده است

در همین رابطه رئیس بیمارستان امام خمینی شهر دهدشت گفت: علائم حیاتی این فرد شباهت به بیماری کریمه کنگو داشت و هنوز جواب آزمایش قطعی وی در شیراز تایید نشده است.

به نوشته صبح زاگرس،دکتر مولایی افزود: به زودی خبر دقیق این بیماری بعد از تایید یا رد جواب آزمایش به اطلاع رسانی می شود.

فرماندار کهگیلویه: هیچ منبع رسمی دلیل فوت را تب کریمه اعلام نکرده است

علی پوزش اظهار در این خصوص کرد: هنوز معلوم نیست مرگ زن کهگیلویه‌ای به چه دلیل بوده است بنابراین نمی‌توان بدون داشتن نتیجه آزمایش آن را به تب کریمه کنگو ربط داد.

فرماندار شهرستان کهگیلویه گفت: تا هنگامی که نتیجه آزمایش در شیراز اعلام نشود نباید به شایعات توجه کرد بنابراین منتظر اعلام نتیجه آزمایش هستیم.

وی افزود: از رسانه‌ها می‌خواهیم که فضا را متلهب نکنند و تا هنگام اعلام نتیجه آزمایش صبر کنند.

تب کریمه کنگو ویروسی همراه با تبی خونریزی‌دهنده است، یعنی پس از ورود ویروس آن به بدن، بسته به اینکه از چه طریق منتقل شده باشد، بین یک روز تا حداکثر دو هفته، با علائمی ناگهانی ظاهر می‌شود و بیمار را با سردرد، چشم درد، درد عضلانی و مفصلی، ترس از نور، سرخی چشم‌ها‌، صورت، گلو و تب بالا غافلگیر می‌کند و سپس به خونریزی از بخش‌های مختلف بدن و گاهی مرگ ختم شود.

این بیماری به گفته رسانه ها در کشورهای خارجی تلفات بسیار زیادی داشته که حال در ایران در روزهای گذشته اخبار و اظهارات ضد و نقیضی درباره شیوع تب کریمه کنگو در چند استان ایران منتشر شد و از چند روز پیش شایعاتی مبنی بر شیوع تب کریمه کنگو و ابتلای چند شهروند در استان‌های مختلف به ویژه سیستان و بلوچستان و اصفهان در فضای مجازی مطرح شده است و روز گذشته این شایعات افزایش بیشتری پیدا کرد و اظهارات ضد و نقیضی که مسئولان در این رابطه داشتند که باعث شد شک و تردید‌ها درباره شیوع این بیماری خطرناک را بیشتر شود.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.