تاریخ انتشار:۱۴:۴۱ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
عصر دنا: بسیاری از پروژه‌های بزرگ عمرانی باقی مانده از دولت دهم در کهگیلویه و بویراحمد با پایان یافتن دولت یازدهم همچنان سرانجام مبهمی دارند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): با پایان کار دولت دهم و روی کار آمدن دولت آقای حسن روحانی همه منتظر بودند تا ببینند این دولت چه پروژه‌های جدیدی را تعریف خواهد کرد و چگونه و با چه سرعتی پروژه‌های نیمه تمام قبلی را تکمیل می‌کند.

اول اینکه در چهار سال گذشته پروژه جدیدی تعریف نشد و مسؤولان در نشست‌ها و جلسات خود بر تکمیل پروژه‌های گذشته تأکید می‌کردند.

از دولت قبل نیز پروژه‌هایی مانند بیمارستان 200 تختخوابی یاسوج، ورزشگاه 15 هزار نفری، جاده پاتاوه به دهدشت، راه‌آهن یاسوج به اقلید، پل سوم بشار، مجتمع بزرگ فرهنگی یاسوج و چند پروژه بزرگ دیگر بر جای مانده بود.

از میان این پروژه‌ها تا قبل از روی کار آمدن دولت یازدهم بیمارستان 200 تختخوابی یاسوج که پیشرفتی بالای 50 درصد داشت تاکنون به اتمام نرسیده و باید گفت که در چهار سال اول دولت آقای روحانی این پروژه به سرانجام نرسید و باید منتظر تکمیل آن در دوره جدید بود.

ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج نیز که پیشرفتی در حد 95 درصد در دولت گذشته داشت در این دولت و در میانه راه افتتاح شد، هر چند این ورزشگاه از نظر برخی امکانات هنوز با مشکل روبروست و به همین جهت بعد از گذشت چند سال خاک می‌خورد و تدبیری برای نگهداری آن اندیشیده نشد.

جاده پاتاوه به دهدشت نیز که از پروژه‌های دولت گذشته بود هر چند در طول چهار سال گذشته کارهایی جسته و گریخته روی آن انجام شد اما تکمیل نشده و مردم استان به خصوص اهالی شهرستان کهگیلویه بزرگ چشم انتظار تکمیل آن هستند که شاید چهار سال دولت یازدهم زمان خوبی برای تکمیل کامل آن بود و این گونه نشد.

راه‌آهن یاسوج به اقلید هم از پروژه‌های دوره دولت قبل از دولت آقای روحانی بود که هم اکنون اسمی از آن نیست و معلوم نیست که سرانجام آن به کجا رسید.

پل سوم بشار هم از پروژه‌هایی بود که همه فکر می‌کردند در چهار سال اول دولت اول آقای روحانی به مانند آب خوردن ساخته خواهد شد و زیر بار ترافیک خواهد رفت که این پروژه نه چندان بزرگ هم به سرانجامی نرسید.

مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری یاسوج هم از جمله پروژه‌های بزرگ باقی مانده از دولت دهم بود که این پروژه نیز در دولت کنونی به سرانجامی نرسید هر چند معاون وزیر ارشاد به یاسوج آمد و در جلسه‌ای با مسؤولان به صورت احساسی و به یکباره قول کمک 20 میلیارد تومانی برای ساخت آن را داد اما خبری نشد و این پروژه همچنان در گوشه‌ای از شهر یاسوج خاک می‌خورد.

با این اوصاف باید گفت که دولت یازدهم در تکمیل پروژه‌های گذشته در استان به خصوص در چند مورد پروژه بزرگ عمرانی توفیقی نداشت و باید دید که در ادامه راه آیا دولت آقای روحانی در عمل به وعده‌ها توفیقی دارد یا که نه.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار