تاریخ انتشار:۱۵:۲۳ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۶
‌مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:
عصر دنا: مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون مواردی از بیماری تب کریمه کنگو در کهگیلویه و بویراحمد مشاهده نشده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): عبدالله بهمنش در نشست ظهر امروز بیوتروریسم با اشاره به اینکه تاکنون مواردی از بیماری تب کریمه کنگو در استان مشاهده نشده است، اظهار کرد: تب کریمه کنگو یک بیماری خطرناک و کشنده است که ویروس این بیماری از دام به انسان منتقل می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در برخی استان‌های همجوار مواردی از بیماری تب کریمه کنگو مشاهده شده است.

وی تصریح کرد: مردم گوشت قرمز را 48 ساعت بعد از فریز کردن در یخچال مصرف کنند تا از این بیماری در امان باشد.

این مسؤول به بیماری تب مالت اشاره کرد و افزود: استفاده از شیرخام و ماست غیرپاستوریزه از راه‌های انتقال بیماری تب مالت است که دامیزشکی و دانشگاه علوم پزشکی استفاده از شیرخام و ماست غیرپاستوریزه را ممنوع کرده اما در حال حاضر 80 واحد توزیع شیرخام در سطح استان وجود دارد که اقدام اساسی برای ساماندهی این واحدها صورت گیرد.

این مسؤول بر رسیدگی به تخلفات بهداشتی در مراجع قضایی اشاره کرد و یادآور شد: تخلفات بهداشتی در مراجع قضایی در کمترین زمان ممکن و بدون اطاله دادرسی بررسی و حکم صادر می‌شود.

در ادامه شاهرخ کناری مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هفته گذشته اخباری در خصوص آلودگی آب شهر مادوان به سم در فضای مجازی منتشر شده که با سایت‌های خبری که این اخبار را انتشار دادند برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: همانطور که حفاظت از منابع آبی در شهرها مورد توجه است در روستاها تدابیری برای محافظت از منابع آب اندیشیده شود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.