کد خبر: ۱۳۳۴۲
تاریخ انتشار:۱۰:۳۷ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
عصر دنا: قهرمان ووشوی جهان با انتشار ویدئویی حضورش در کمپین انتخاباتی حسن روحانی را تکذیب کرد و گفت به گفتمان انقلاب رأی می‌دهد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): حاشیه‌های سفر هفته گذشته حسن روحانی به کرمانشاه، جنبه ورزشی هم پیدا کرده و این‌بار نام مریم هاشمی یکی از قهرمانان و مدال‌آوران برجسته کشورمان در میادین جهانی را سر زبان‌ها انداخته است، حضور هاشمی، قهرمان دو دوره ووشوی جهان که مدال‌های طلای جهانی‌اش را به رهبر معظم انقلاب تقدیم کرده، در جریان برنامه‌های روحانی در کرمانشاه، حاشیه‌های زیادی را به همراه داشته است و برخی این حضور را به حمایت وی از رئیس‌جمهور تعبیر کرده‌اند و نام قهرمان ووشوی جهان را نیز در بین ورزشکاران حامی حسن روحانی قرار داده‌اند.

 در سفر رئیس‌جمهور به استان کرمانشاه که برای افتتاح خودروسازی، صحنه و دیدار مردمی برنامه‌ریزی شده بود که در نهایت به ابزاری برای تبلیغات انتخاباتی تبدیل شد، بسیاری از ادارات دولتی همچون اداره کل ورزش و جوانان افرادی را برای دیدار با رئیس‌جمهور راهی کرده بودند که این اداره کل، از قهرمانان ورزشی استان کرمانشاه استفاده کرد.

حضور مریم هاشمی، قهرمان ووشوی جهان در کنار سایر قهرمانان ورزش کرمانشاه که برای استقبال از رئیس‌جمهور براساس رسم مهمان‌نوازی حضور داشتند، حاشیه‌هایی را به همراه داشت که این قهرمان مردمی با انتشار یک فایل ویدئویی از این حاشیه‌ها اعلام برائت کرد.

 پس از شائبه‌هایی که با توجه به حضور مریم هاشمی در مراسم استقبال از رئیس‌جمهور پیش آمده، قهرمان ووشوی زنان جهان هرگونه حمایت از روحانی را با انتشار ویدئویی تکذیب کرد. او در این ویدئو که در پایگاه خبری مرصادنیوز آن را منتشر کرده است، گفت: «من در سفری که رئیس‌جمهور به استان کرمانشاه داشت به استقبال وی رفتم و هدف من و سایر ورزشکاران تنها به جا آوردن رسم مهمان‌نوازی بود؛ در حالی که سفر رئیس‌جمهور به استان به ظاهر با هدف افتتاح پروژه انجام شد.»

قهرمان ووشوی جهان افزود: «انداختن شال بنفش به گردن قهرمانان در مراسم دیدار با رئیس‌جمهور نشان از حمایت از هیچ حزبی نبوده و هدف تنها یکدست و یکرنگ بودن ورزشکاران بود که بین جمعیت حاضر مشخص باشند.»

هاشمی عنوان کرد: «خط و مسیر من در راستای اهداف و فرمایشات مقام معظم رهبری است و اثبات این صحبت این است که تمام مدال‌های جهانی خود را تاکنون به مقام معظم رهبری تقدیم کرده‌ام و هر کسی حق رأی دارد و رأی من به کسی است که همسو با نظرات مقام معظم رهبری و در راستای حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب باشد.»

    ***

قهرمان ووشوی زنان جهان تنها کسی نیست که به سوءاستفاده از نامش در تبلیغات ریاست جمهوری و حمایت از یک نامزد خاص واکنش نشان داده است. جمعه گذشته بود که دو ستاره پرسپولیس هم، حمایت‌شان از حسن روحانی را تکذیب کردند. شائبه حمایت محسن مسلمان و مهدی طارمی پس از آن به وجود آمد که دو بازیکن مطرح پرسپولیس در ویدئویی مردم را به شرکت در انتخابات ۲۹ اردیبهشت تشویق کردند.

در این ویدئو که توسط ستاد ورزشکاران حسن روحانی تهیه شده، محسن مسلمان در صحبت‌هایی کوتاه می‌گوید: «امیدوارم روز ۲۹ اردیبهشت همه پای صندوق بیایند و در آینده کشور سهیم باشید، در اینجا جا دارد از همه اقشار کشور به خصوص ورزشکاران عزیز درخواست کنم در انتخابات شرکت کنید و روز ۲۹ اردیبهشت همه شما را پای صندوق رأی می‌بینم. دوباره ایران»، طارمی هم در ویدئویی جداگانه مردم را به شرکت در انتخابات تشویق می‌کند: «من از شما درخواست می‌کنم که روز ۲۹ اردیبهشت پای صندوق‌های رأی بیایید، دوباره ایران.»

هرچند ستاره‌های پرسپولیس در این ویدئوها نامی از حسن روحانی نمی‌برند، اما استفاده از شعار «دوباره ایران» حسن روحانی سبب شده تا این ویدئوها در شبکه‌های اجتماعی با عنوان حمایت طارمی و مسلمان از روحانی تعبیر شود. پس از انتشار این ویدئوها توسط ستاد تبلیغاتی حسن روحانی در شبکه‌های اجتماعی، دو بازیکن مطرح پرسپولیس با انتشار پیامی در شبکه‌های اجتماعی، هرگونه حمایت از نامزد خاصی را در انتخابات ۲۹ اردیبهشت رد می‌کنند و با تقبیح بداخلاقی‌هایی که صورت گرفته، عنوان می‌کنند، تنها برای لبیک به پیام مقام معظم رهبری پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند و از هیچ کاندیدایی در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری حمایت نمی‌کنند.

در همین راستا مسلمان و طارمی با انتشار پست‌های مشترکی در اینستاگرام نوشتند: «سلام خدمت همه مردم عزیز، ضمن احترام به همه کاندیداهای عزیز، بنده از هیچ کاندیدایی در انتخابات ریاست جمهوری حمایت نکرده و نخواهم کرد و فقط به سرافرازی وطنم فکر می‌کنم و این میسر نیست جز به حضور و مشارکت همه مردم کشور عزیزم. از همه گروه‌ها هم درخواست دارم دست از بداخلاقی سیاسی برداشته و جهت لبیک به سخنان رهبر عزیز، وعده ما ۲۹‌اردیبهشت‌ماه پای صندوق‌های رأی.»

منبع: روزنامه جوان

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین