کد خبر: ۱۳۲۴۴
تاریخ انتشار:۰۰:۲۱ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
عصر دنا: درست است که روحانی در فضای رقابت‌های انتخاباتی و مناظره اول و دوم خود را بسیار آسیب پذیر نشان داده است، مناظره پایانی اما "مناظره اقتصادی" است که پاشنه آشیل دولت یازدهم است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): محمد عبداللهی کارشناس مسائل سیاسی در کانال تلگرام خود نوشت: درست است که روحانی در فضای رقابت‌های انتخاباتی و مناظره اول و دوم خود را بسیار آسیب پذیر نشان داده است، مناظره پایانی اما "مناظره اقتصادی" است که پاشنه آشیل دولت یازدهم است، با علم به این شرایط، روحانی از هم اکنون برای تغییر شرایط به نفع خود، با گرفتن ژست اپوزیسیون به رادیکال کردن فضا پناه برده است. سخنان وی در ارومیه و همدان شاهد این مدعاست. اما تغییر تاکتیک  و ادبیات تبلیغاتی روحانی به وادی رادیکالیسم با سه هدف زیر صورت میگیرد:
  1. عوض کردن زمین بازی و ساختن دوقطبی های دروغین سیاسی -امنیتی
  2. فرار از جایگاه پاسخگویی و نشستن بر جایگاه مدعی
  3. تبدیل مناظره سوم به مناظره غیراقتصادی با اصرار بر گزاره های نخ نما مانند دیوارکشی جنسیتی در وسط پیاده رو  و رقیب هراسی


ماجرا چیست؟ واقعیت اینست که امروز برای طیف اعتدال و فتنه مسجل شده که اگر روند صعودی کاهش محبوبیت روحانی  به همین منوال پیش رود کار آقای روحانی با دو مرحله ای شدن انتخابات بسیار سخت خواهد شد. رفتارهای تند و افراطی روحانی در سفرهای انتخاباتی اخیر دقیقا اجرای این بخش از پروژه است و قابل پیش بینی است که در مناظره سوم این رویکرد تهاجمی به نقطه اوج خود برسد. بدون تردید در روزهای آینده شوک های سیاسی متوالی و سنگین روحانی برای بازگرداندن حدود 7.5 میلیون رای ریزش یافته از سبدش ادامه خواهد یافت.

هشدارهای مهم و تعیین کننده : بنابر آنچه گفته شد، جریان انقلابی در روزهای پایانی تبلیغات باید از تمام  اصول سیاست ورزی استفاده کند:

  1. حفظ وحدت و انسجام بین جبهه انقلابی
  2. ایثار و گذشت در بین کاندیدای جبهه انقلاب و آمادگی برای انصراف به نفع کاندیدای هم طیف دیگر در صورت لزوم
  3. تلاش برای افزایش معرفت عمومی
  4. استفاده از ادبیات روز که ناظر بر حل مشکلات جامعه باشد
  5. غافلگیر کردن حریف، نشستن بر جایگاه #پرسشگری و بستن راه فرار از پاسخ
  6. پرهیز از نگاه ساده انگارانه به حریف که طبیعتا غفلت راهبردی از نتیجه را در پی خواهد داشت.

در صورت عدم رعایت اصول صحیح سیاست ورزی  و با تکرار تجربه تلخ سال 92  با پیروزی مجدد جریان غربگرا مواجه خواهیم شد که یقیناً  کشور را با مشکلات جدیِ امنیتی، بی‌ثباتی اجتماعی، بی‌ثباتی سیاسی و طغیان‌ها روبرو خواهد کرد که جبران آن به راحتی ممکن نخواهد بود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.