کد خبر: ۱۳۲۴۳
تاریخ انتشار:۰۰:۲۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
عصر دنا: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: من به شکاف عمیق در پرداخت‌ها و درآمدها اعتراض دارم، هیچ کجای دنیا این‌گونه نیست که فردی 200 میلیون تومان و فردی یک میلیون تومان درآمد داشته باشد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): مسعود پزشکیان عصر امروز در مراسم انجمن اسلامی اعتدال دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به دلیل عدم رفع مشکلات در کشور اظهار کرد: دلیل این مسئله‌ این است که برخی فکر کردند عقل کل هستند و در خصوص تمام مسائل اظهار نظر کردند، شهید مطهری پیش از انقلاب به این نتیجه رسیده بود که خود حوزه را باید تخصصی کرد.

وی ادامه داد: مشکلاتی که اکنون در کشور داریم، یک دلیل آن جهل و ناآگاهی ما است، مسائل علمی و سیاسی پیچیده‌تر از اتاق عمل بیمارستان است و نیاز به کارشناس دارد، من به دولت فعلی نقد دارم و نقدهای زیادی را به این دولت داشتم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: برخی می‌گویند که به مردم پول می‌دهند، تنها راه این کار فروختن سرمایه‌های کشور یا چاپ پول است، اکنون دادن 45 هزار تومان به صورت ماهیانه کمر اقتصاد کشورمان را شکسته است، در گذشته بنزهای نیروی انتظامی به صورت قانونی وارد کشور نشد، یکی از دغدغه‌های ما در دولت اصلاحات قانونی کردن این مسئله بود.

پزشکیان با اشاره به ضرورت اجرای قانون اظهار کرد: امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بر ضرورت اجرای قانون به صورت کامل تأکید کردند، در جریان بابک زنجانی سؤال داریم که چه کسانی اجازه دادن نفت به این فرد را داد و چرا این افراد محاکمه نمی‌شوند؟

وی ادامه داد: مشکل ما عدم اجرای قانون و سلیقه‌ای اجراکردن آن است، در ماجرای وزیر آموزش و پرورش بدون ثابت شدن جرم، نام او در رسانه‌های برده شد، این مسئله را به دادگاه نکشاندند، چون سندی وجود ندارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: قرار نیست که من از فرد خلاف‌کار دفاع کنم، اما بی‌انصافی است که پشت سر افراد حرف‌های غیرمستند زده شود، خداوند از ما پیمان گرفته است که چیزی جز حق نگوییم و شایعه‌پراکنی نمی‌کنیم.

پزشکیان با اشاره به اهمیت بصیرت اظهار کرد: بصیرت آگاهی و نه پیروی کورکورانه است، دانشجویان باید با دلیل و منطق در میدان حاضر شوند، حضور دانشجویان در جامعه روشنگر است، به همان دلیلی که من جراح قلب در مورد داخلی قلب سخن نمی‌گویم، نباید کسی که متخصص نیست، در مورد همه مسائل سخن بگوید.

وی ادامه داد: من قرآن را بیش از 40 بار خواندم و این کتاب آسمانی، کتاب هدایت من است، اگر سخنی از قرآن می‌گویم، بر اساس تفاسیر قرآن همچون المیزان و نمونه است و سخنانی برخلاف تفاسیر علما از این کتاب آسمانی نمی‌زنم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: از دوران دبیرستان تفاسیر مختلف قرآن را خواندم و با این کتاب آسمانی بیش از کتاب‌های پزشکی آشنا هستم، ما در ابتدای انقلاب تخصصی نداشتیم و خیلی کارها را انجام دادیم، باید به مدیران آموزش بدهیم و باید عیب‌های مدیران برطرف کنیم.

وی ادامه داد: من دوره‌های مختلف مدیریت را در کشورهای گوناگون گذراندم، می‌توانستم که همچون پزشکان دیگر بیمارستان‌های خصوصی بزنم، ولی به سراغ جایی رفتم که مشکل مردم در آنجا است.

پزشکیان با اشاره به مشکل مالیات اظهار کرد: این مسئله به دلیل نبود داده است، تا زمانی که به صورت سیستمی و علمی مشکل را حل نکنیم، ساختن صدها سازمان مشکل را حل نخواهد کرد.

وی ادامه داد: من به شکاف عمیق در پرداخت‌ها و درآمدها اعتراض دارم، هیچ کجای دنیا این‌گونه نیست که فردی 200 میلیون تومان و فردی یک میلیون تومان درآمد داشته باشد، این پرداخت‌ها بر اساس قانون، ولی بی‌عدالتی است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی احترام به فرهنگ جامعه است و این مسئله جزو اصولی است که باید به آن احترام بگذاریم.

وی ادامه داد: کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس میلیاردها دلار از میادین مشترک نفت و گاز با ایران استخراج و با این پول‌ها تروریست‌های داعشی در عراق و سوریه تربیت می‌کنند، برجام موجب شد که توانستیم نفت خودمان را بفروشیم و سهم خودمان را در بازار نفت جهان بگیریم، البته دشمنی آمریکا با ما ادامه خواهد داشت اما برجام یک دستاورد بزرگ است.

پزشکیان با اشاره به پیچیدگی جامعه اظهار کرد: جامعه پیچیده است و حق نداریم در مورد مسئله‌ای که نمی‌دانیم، سخن بگوییم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از دلالان و زمین‌خوارها مالیات نمی‌دهند اما از کارخانه‌داران مالیات گرفته می‌شود و راه حل مشکلات در بحث مالیات سازمان‌دهی داده‌هاست.
منبع: فارس
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.