کد خبر: ۱۳۱۶۴
تاریخ انتشار:۱۴:۰۲ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
رهبر معظم انقلاب در دیدار معلمان:
عصر دنا: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه جمهوری اسلامی تسلیم سندهایی مانند سند ۲۰۳۰ یونسکو نخواهد شد، فرمودند: به چه مناسبت یک مجموعه‌ به‌ اصطلاح بین‌المللی تحت نفوذ قدرت‌های دنیا، برای ملتها تکلیف مشخص کند؟
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

همزمان با هفته معلم، هزاران نفر از فرهنگیان سراسر کشور و جمعی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، شخصیت‌های فرهنگی و مسئولان وزارت آموزش و پرورش پیش از ظهر امروز (یکشنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

* جمهوری اسلامی تسلیم سندهایی مانند سند 2030 یونسکو نخواهد شد

* این سند 2030 یونسکو و از این‌ قبیل، چیزهایی نیست که جمهوری اسلامی بتواند زیر اینها شانه قرار بدهد و تسلیم شود.

* به چه مناسبت یک مجموعه‌ به‌ اصطلاح بین‌المللی که قطعاً تحت نفوذ قدرت‌های دنیاست، این حق را داشته باشد که برای ملتهای دنیا با فرهنگهای مختلف، تکلیف مشخص کند؟

* اصل کار غلط است. اینکه ما برویم سندی را امضا کنیم و بعد هم بیایم بی‌سروصدا آن را اجرا کنیم؛ نخیر! مطلقاً مجاز نیست؛ ما اعلام کردیم.

* بنده از شورای عالی انقلاب فرهنگی هم گله‌مند هستم. آنها باید مراقبت میکردند و نباید می‌گذاشتند که کار به اینجا بکشد که ما بیاییم و جلوی این کار را بگیریم. اینجا جمهوری اسلامی است.

* حضور در انتخابات، حفظ اقتدار و اُبهت و مصونیت کشور است؛ اگر حضور مردم باشد، دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند

* اگر می‌خواهید این احساس و عظمت و مصونیت باقی بماند برای ما، باید در انتخابات شرکت کنید.
اگر میخواهید نظام جمهوری اسلامی اقتدار خودش را در چشم جهانیان -چه دشمن چه دوست- حفظ بکند باید شرکت کنید.

* حضور در انتخابات، حفظ اقتدار و اُبهت و مصونیت کشور است.

* مهم نیست به چه کسی رأی میدهیم. مهم این است که همه بیایند و باشند. نشان بدهند که حاضرند از اسلام و جمهوری اسلامی دفاع کنند.

* اگر چنانچه این همت و اراده با همین شدت و ابهتی که وجود دارد ادامه پیدا کند، دشمن هرگز هیچ غلطی در مقابل کشور نخواهد توانست بکند.

* هیبت جمهوری اسلامی ناشی از امثال من نیست؛ آن چیزی که مانع دشمنی می‌شود ترس از یک کشور هشتاد میلیونی است

* آنچه برای اداره و حفظ و منافع ملت به‌صورت فوری و فوتی لازم است، حضور مردم است. حضور مردم است که گره گشاست. حضور مردم است که دشمنان را از هیبت جمهوری اسلامی می‌ترساند.

* جمهوری اسلامی در چشم دشمنانش هیبت دارد؛ این هیبت ناشی از امثال حقیر است؟ ابداً؛ این ناشی از مردم و حضور مردمی است. ناشی از عواطف و احساسات مردمی است.

* من این را میگویم. نیایند حرفی را که بنده به صراحت بیان کردم تحریف کنند و بگویند مراد فلانی این است که حضور مردم دولتی را سر کار می‌آورد، که آن دولت... نه آقا؛ دولت‌ها تأثیری ندارند.

* یادتان رفته در دهه‌ هفتاد؟ یکی از دولت‌های اروپایی رئیس‌جمهور ما را متهم کرد و به دادگاه احضار کرد؟ با آنکه با آن دولت اظهار دوستی می‌شد و مرتب نامه نگاری می‌شد. همان دولت رئیس‌جمهور ما را احضار کرد؛ تو دهنش زدیم که عقب نشست. اگر تو دهنش نمیزدیم عقب نمی‌نشست.

* دشمن، دشمن است. این دولت و آن دولت ندارد. دشمن اگر بتواند زهرش را می‌ریزد. ملاحظه هیچکس هم نمی‌کند. ملاحظه لفاظی و زبان‌بازی و موضع‌گیری سیاسی را هم نمی‌کند. آن چیزی که مانع دشمنی می‌شود، ترس از حضور مردم است. چون می‌ترسد یک کشور هشتاد میلیونی جلویش بایستد.
ادامه دارد...

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار