کد خبر: ۱۲۱۰۴
تاریخ انتشار:۱۴:۲۸ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
عصر دنا: نماینده تهران در مورد جنجال‌های اخیر پیرامون طرح تامین امنیت مراسم‌ها توضیحاتی ارایه کرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): این طرح توسط آقای یوسفیان ملأ، نماینده آمل تهیه شد و وقتی به ما نشان داد، اتفاقاً به آن ایراداتی گرفتیم و گفتیم که باید چکش کاری شود. حتی وقتی که او مطرح کرد که قصد دارد طرح را با ۲ فوریت به هیئت رئیسه تقدیم کند، دکتر عارف گفت که بهتر است یک فوریتش ارائه شود. در این مدت هم ما فرصت داریم که بیشتر روی این بندها و موادش بحث کنیم. حتی آقای عارف و من به آقای یوسفیان گفتیم که این طرح نیاز به بررسی تطبیقی دارد.

متأسفانه این طرح برخی از جمله روزنامه کیهان را ذوق زده کرد. این طرح اصلاً از سوی اصلاح طلبان و یا فراکسیون امید تهیه نشده که آن را به اعضای فراکسیون نسبت می‌دهند. نمی‌دانند که دوستان همفکر خودشان این طرح را تهیه و حتی امضا هم کرده‌اند. در واقع حتی لیست امضا کنندگان را هم ندیده‌اند و اگر ما هم امضا کرده‌ایم، دلیلش این بوده که با کلیات موافقیم اما سر جزئیات بحث داریم. متأسفانه برخی که هیاهو می‌کنند، (البته غیر از ایرادات حقوقی حقوقدانان) منافقانه دم از آزادی می‌زنند. سال‌ها عملکردشان نشان داده که جز سرکوب آزادی مسئولیتی ندارند.

هدف ما این بوده که کسانی که عرصه را تنگ می‌کنند، قانون با آنها برخورد کند. نمونه اخیرش در روز ۲۲ بهمن در بندرگز آقای مازنی سخنران بودند و شورای تأمین تصویب کردند اما عده‌ای شبانه جایگاه مراسم را تخریب کردند و اجازه برگزاری ندادند. درحالی که قانون اجازه برگزاری و سخنرانی می‌دهد، چه طور عده‌ای به خود اجازه می‌دهند که چنین اقداماتی کنند. اگر قانون باشد، قطعاً جلوی این رفتارها گرفته می‌شود. بنابراین ما می دانیم که این طرح باید بازنگری شود و در نوشتن برخی موارد دقت لازم به خرج داده نشده و سهل انگاری شده است. اما حرف این است که این طرح تصویب نشده و قطعاً تصحیح می‌شود.

{literal}{{/literal}در مورد رفع حصر{literal}}{/literal} من مجموعاً از تعاملاتی که صورت گرفته است و قرائنی که وجود دارد، همچنین در برخی دیدارها و ملاقات‌های شخصیت‌های اصلاح طلب و دولتی نقل قول‌های خوبی شنیده‌ام. در واقع نقل قول‌هایی که شده، حاکی از نگاه مثبت به این موضوع بوده است. بنابراین از قرائن اینطور برمی آید که ان‌شاءالله گشایشی شود.»
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین