تاریخ انتشار:۲۳:۴۲ - ۳۰ دی ۱۳۹۵
نارضایتی گردشگران و مسئولان از مدیرکل گردشگری کهگیلویه وبویراحمد/
عصر دنا: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از ساماندهی اثر گردشگری درخت سرو لار شهرستان باشت خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): محمود باقری عصر امروز در حاشیه بازدید از درخت سرو لار باشت با اشاره به اینکه این درخت یک اثر طبیعی گردشگری است اظهار داشت: این اثر قدمت بالای تاریخی دارد، بنابراین لازم است حفظ و نگهداری شود.

وی با بیان اینکه حفاظت از آثار میراث فرهنگی و تاریخی وظیفه همه مردم و مسئولان است، افزود: برای جلوگیری از تخریب این اثر که در فهرست آثار ملی هم ثبت شده، اطراف آن فنس‌کشی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه درخت سرو لار در فاصله ۳۵ کیلومتری شهر باشت و حدود ۱۵۰ کیلومتری مرکز استان قرار دارد، تصریح کرد: مورخین قدمت این درخت را حدود ۲۷۰۰ سال تخمین زده‌اند.

باقری گفت: منطقه لار شهرستان باشت قابلیت خوبی برای ایجاد بوم‌گردی عشایری دارد و اداره کل میراث فرهنگی آمادگی دارد تا سرمایه‌گذارانی که قصد سرمایه‌گذاری در زمینه بوم‎گردی عشایری در منطقه لار دارند را حمایت کند.

منبع: صبح زاگرس









































































باقری ابراز کرد: این استان با داشتن بیش از ۳۰۰ تفرجگاه طبیعی، حدود دو هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی، بیش از ۷۵۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم‌نواز مکانی مناسب برای مسافران است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: تسهیلات ارزان قیمتی برای سرمایه‌گذاران طرح های بوم گردی اختصاص داده ایم.

img_0320

photo_2017-01-15_08-32-14

بازدید از یک درخت  ارجح تر از یک شهرستان 

بازدید مدیرکل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در حالی از یک درخت انجام می شود که بسیاری از مناطق گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد نیازمند ابتدایی ترین زیرساخت هاست و از داشتن حتی یک سرویس بهداشتی ساده نیز محروم هستند و مردم و مسئولان نیز نارضایتی خود را از این وضعیت اعلام می کنند.

 مسئولان و گردشگران لنده ای در روزهای قبل نارضایتی خود را از مجموعه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اعلام کردند .(اینجا کلیک کنید)

دارا کریمی نژاد فرماندار شهرستان لنده با گلایه از وضعیت موجود حوزه گردشگری این شهرستان گفت: بارها در جلسات استانی گفتیم که در مقابل ورود گردشگران و مسافران نوروزی به دلیل عدم حمایت مسئولان استانی باید بگوییم که شرمنده ایم که کار نشد.

وی افزود: متاسفانه در توزیع اعتبارات و پخش اخبار و رویدادهای مهم این شهرستان نیز مورد بی توجهی مسئولان واقع شده است ولی نباید دلسرد شویم و دست از کار بکشیم.

فرماندار شهرستان لنده تصریح کرد: مدیرکلی که بعد از سه سال از عمر دولت تدبیرامید در این شهرستان حضور پیدا نکرد چطور انتظار داریم در یکسال باقی مانده برای این شهرستان قدمی بردارد.

وی تاکیدکرد: انتظار داریم بی مهری مسئولان استانی به حوزه گردشگری این شهرستان را اصحاب رسانه با پوشش مناسب رویدادها و معرفی مناطق گردشگری این شهرستان را جبران کنند.

بدون شک گلایه ها و واکنش های مسئولان شهرستان لنده ناشی از بی توجهی تاریخی مسئولان استانی به این شهرستان است که در حوزه گردشگری متاسفانه مورد بی مهری های زیادی واقع شده است ولی این بی مهری ها ذره ای از زیبایی ها و جاذبه های بکر گردشگری این شهرستان چیزی کم نخواهد کرد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.