تاریخ انتشار:۱۶:۴۰ - ۰۳ دی ۱۳۹۵
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

در دنیای کنونی مردم بسیاری اطلاعات خود را از رادیو و تلویزیون می‌گیرند.

در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز مردم بسیاری از اطلاعات خود را از رسانه ملی می‌گیرند و به طور مثال در روستاهای استان مردم هنوز از رادیو به عنوان یکی از بهترین ابزارهای اطلاع‌رسانی استفاده می‌کنند.

در روزگاری که سرگرمی‌های چندانی در روستاها و شهرهای ما وجود ندارد مردم چشم امید خود را به رادیو و تلویزیون دوخته‌اند که باید مسؤولان در این خصوص توجه لازم را داشته باشند تا مردم به سهولت و بدون هرگونه دغدغه‌ای از این تنها امکان رفاهی استفاده لازم را ببرند.

خوشبختانه صدا و سیما در طول سال‌های اخیر در همه نقاط کشور و به خصوص در کهگیلویه و بویراحمد اقدامات خوبی انجام داده و توانسته که مناطق را زیر پوشش خود قرار دهد.

همان‌گونه که مسوولان استانی تاکنون عنوان کرده‌اند بیش از 98 درصد از سطح استان زیر پوشش تصاویر دیجیتالی قرار دارد و تنها معدود مناطقی هستند که به خوبی و به سهولت از این پوشش تلویزیونی برخوردار نیستند.

شاید یکی از مناطقی که وضعیت پوشش تلویزیونی در آن چندان خوب به نظر نمی‌رسد مناطق جلیل و سپیدار است که در سفر اخیر استاندار به این مناطق نسبت به این مشکل گلایه داشتند.

در منطقه سیوکی جلیل مردم انتقاد زیادی از این وضعیت داشتند به نحوی که بنا به گفته خودشان برای دیدن تصاویر تلویزیونی مجبور بودند از آنتن‌هایی به ارتفاع 40 متری استفاده کنند که باز هم جوابگو نبوده است.

این وضعیت در منطقه سپیدار نیز گزارش شد و مردم از وضعیت بد دریافت تصاویر تلویزیونی گلایه‌مند بودند که با یک باران و برف به مدت یک هفته تصاویر تلویزیونی را دریافت نمی‌کنند.

با این تفاسیر و در هنگامه‌ای که دشمنان با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای و برنامه‌های مستهجن به دنبال تهاجم فرهنگی در بین مردم و البته در روستاها و در میان جوانان پاک و بی‌آلایش چنین مناطقی هستند؛ لازم است تا چنین مشکلاتی که حل آن‌ها چندان هزینه‌بر و سخت نیست در دستور کار قرار گیرد.

در سفری که استاندار کهگیلویه و بویراحمد به اتفاق معاونین و سایر مسؤولان استانی و شهرستانی به بخش مرکزی شهرستان بویراحمد داشت در هر کدام از نشست‌های مردمی یکی از دغدغه‌های مردم همین مشکل دریافت بد و سخت تصاویر تلویزیونی بود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین