کد خبر: ۱۱۱۵۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار:۱۶:۱۵ - ۲۶ آذر ۱۳۹۵
امام جمعه باشت:
عصر دنا: امام جمعه باشت تصریح کرد: مگر دوران طاغوت و رضاخان است که چادر از سر دختر بکشند، اگر مسؤولان ذره‌ای غیرت داشتند باید بلافاصله رئیس دانشگاه را عزل می‌کردند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی ظهر امروز در نماز خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته باشت با تبریک میلاد با سعادت نبی‌اکرم (ص) و امام صادق (ع) و همچنین هفته وحدت اظهار کرد: مساله وحدت موضوع اساسی جامعه اسلامی است که امروز دشمن آن را مورد هجمه قرار داده است و مربوط به امروز و دیروز نیست بلکه از صدر اسلام تاکنون دشمن تلاشش بر این بوده که بتواند بین مسلمین اختلاف بیندازد.

عبودی ادامه داد: دشمنان می‌دانند اگر اختلاف و تفرقه‌ای ایجاد شود می‌توانند به اهداف خودشان برسند و در طول تاریخ نمونه‌های آن را کم نداریم، امروز از یک طرف وهابیت و از طرف دیگر شیعه انگلیسی به اسلام واقعی ضربه می‌زنند.

وی با بیان اینکه ما به عنوان امت پیامبر درست است که از پیامبر عیدی می‌خواهیم افزود: عیدی ما به پیامبر هم باید این باشد که به عنوان امت او وحدت را حفظ کنیم.

این خطیب جمعه بیان داشت: در کشور ما به عنوان ام‌القرای جهان اسلام قطعا وحدت ضروری‌تر است، چرا که بقیه کشورهای اسلامی نگاه و امیدشان به کشور عزیز ایران است و تا زمانی که می‌بینند ایران متحد و یکپارچه است آن‌ها خوشحال می‌شوند اما اگر خدای ناکرده اختلافات به حدی برسد که ضربه بزند قطعا دشمنان خوشحال خواهند شد.

وی با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله مفتح که به روز وحدت دانشگاه و حوزه نامگذاری شده است بیان داشت: هم حوزه و هم دانشگاه حرکت اساسی جامعه را پایه‌گذاری می‌کنند، لذا مقام معظم رهبری فرمود اگر حوزه و دانشگاه وحدت و اتحاد داشته باشند و در یک مسیر حرکت کنند ثمره و نفع آن برای دین و دنیای مردم خواهد بود.

این خطیب جمعه به عنوان خروجی وحدت با اشاره به آزادسازی حلب اظهار کرد: اگر بعد از چند سال حلب آزاد شد به جز اتحاد و مقاومت چیز دیگری نتوانست این پیروزی را رقم زند.

عبودی با اشاره به برگزاری بیست و پنجمین اجلاسیه سراسری نماز تصریح کرد: نماز مسأله اساسی و رکن اسلام است، بعد از انقلاب تا حالا در زمینه نماز حقیقتا کم کاری کردیم و همه ما مقصر هستیم.

وی با انتقاد از اجلاسیه نماز که در استان برگزار شد بیان داشت: اجلاسیه‌ای که در استان برگزار شد تشریفاتی و صوری بود و خروجی هم نداشت، معتقدیم که مسؤولان ستاد اقامه نماز استان ضعیف کار می‌کنند و باید تغییر و تحولی در ستاد اقامه نماز استان صورت گیرد و به دست کارشناسان سپرده شود.

امام جمعه باشت با اشاره به تصویب قانون تحریم 10 ساله بیان داشت: رئیس‌جمهور محترم دستوراتی را صادر کردند که خود این دستورات کار بسیار ارزشمندی بود و نشان می‌دهد که ما آماده‌ایم اقدامات متقابل را انجام دهیم.

وی موضع‌گیری‌های انجام شده نسبت به مسأله برجام را ارزشمند دانست و با انتقاد از سخنان یکی از نمایندگان که گفته بود ما بی‌اعتمادی به امریکا را قبول نداریم اظهار کرد: رئیس جمهور، رئیس مجلس، رئیس قوه قضائیه و در رأس رهبری در مورد این بدعهدی موضع گرفتند آن وقت ایشان در جایگاه نماینده یک ملت بگوید ما بی‌اعتمادی به امریکا را قبول نداریم باید به او گفت شما عددی نیستید که بخواهید قبول داشته باشید یا نداشته باشید.

عبودی با اشاره به اتفاقات روز دانشجو بیان داشت: شرم‌آور بود که در دانشگاه آزاد گچساران چادر و روسری از سر دانشجوی محجبه بکشند.

وی ادامه داد: مگر خودشان دم از آزادی بیان نمی‌زنند؟ چطور یک فتنه‌گر حق دارد حرف بزند اما یک دانشجوی بسیجی مؤمن و معتقد به انقلاب حق ندارد یک پلاکارد همراهش باشد؟

عبودی با انتقاد شدید از مسؤولان افزود: تا کی باید ساکت باشیم؟این مسأله سیاسی نیست بلکه بازی کردن با اعتقادات ملت ماست.

امام جمعه باشت تصریح کرد: مگر دوران طاغوت و رضاخان است که چادر از سر دختر بکشند، اگر مسؤولان ذره‌ای غیرت داشتند باید بلافاصله رئیس دانشگاه را عزل می‌کردند.

عبودی بیان داشت: مسؤولانی که این اتفاقات در حضورشان می‌افتد و سکوت می‌کنند باید بروند و بمیرند.

امام جمعه باشت افزود: بارها گفته‌ایم فتنه خط قرمز است و معتقدیم کسانی که اجازه می‌دهند به آن‌ها در دانشگاه سخنرانی کنند خودشان فتنه‌گر هستند.

عبودی خطاب به نیروهای انقلابی بیان داشت: نیروهای انقلابی به صحنه بیایند و سکوت نکنند، خواهران محجبه به صحنه بیایند و تظاهرات کنند تا دهان آن‌ها را خرد کنند.

این خطیب جمعه گفت: آدم با این کارها یاد رضاخان می‌افتد، رضاخان دیگر حداقل ادعای اسلام و آزادی بیان نمی‌کرد.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۶
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۷
متا سفانه از روزی که به مدارس ابتدائی ، راهنمای ،دبیرستان ونهایتان دانشگاه گذاشتن که دخترها بدون چادار به مدرسه بروند قطعا چادر جایگاه خود را از دست داد وخیلی ها به دخترهای که چادر می زنند می گویند بی کلاسها واقعا جای تاسف دارد در حکوت اسلامی وشیعه
استاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
ای مسئولین بیایید بررسی کنید ببینید رئیس دانشگاه آزاد گچساران چه حرفهایی می زند ببینید اساتیدی را که آورده و هیچ بار علمی ندارند
دانشجو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
فرماندار گچساران به خاطر اینکه ملک زاده بهش اجازه ...بدهد سکوت میکند خاک بر سر اون شهری که تو فرماندارش باشی
خوزستانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
امام جمعه باشت چرا سخنی از فقر فحشا اختلاس و ..نمیکنه.
چرا با وجدانشان خلوت نمیکننند
ناشناس
|
-
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
درود بر دکتر عبودی امام جمعه شجاع که حرف دل مردم را میگوید
انصاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
اگه مشکلات نظام ایران از چادر پوشیدن دخترها حل میشد الان مشکلی وجود نداشت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار