کد خبر: ۱۱۱۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۲۳:۵۵ - ۲۳ آذر ۱۳۹۵
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

نشست هم‌اندیشی فرماندار با جمعی از جوانان فعال شهرستان امشب در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت برگزار شد.

در این نشست علاوه بر ابراز دغدغه‌های جوانان پیرامون مسایل و مشکلات شهرستان ضعف مدیریت شهری و انتقاد از شورا نقل محفل شد موضوعی که در همه مجالس و محافل ناخواسته ورود پیدا می کند.

از دیگر مواردی که بارها و بارها در نشست‌های مختلف عنوان می‌شود ساختمان شیشه‌ای واقع در پارک مرکزی بود،مکانی که به رغم درخواست و پیشنهادهای مکرر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی،حوزه علمیه و دفتر امام جمعه برای راه‌اندازی یک مرکز فرهنگی اما این روزها به پاسگاه انتظامی تبدیل شده است!

هرچند رضا عدالتمند مشاور فرماندار در امور جوانان در ابتدای نشست چارچوب خاصی تعریف و خواستار پرهیز از بیان مباحث تنش‌زا و ورود به حوزه سیاست شد اما این تذکر چندان کارساز نبود و بخشی از وقت حول این محور چرخید.

سیروس محبت‌پور یکی از جوانان فرهنگی شهرستان سخنان خود را با متوسل شدن به سیاست آغاز کرد و اظهار داشت: 21 خرداد از آمدن تکنوکراتی که برای نجات کهگیلویه آمده بود خوشحال شدیم و امیدوار بودیم با آرامش نسبی و بدون تنش کشتی به گل نشسته این دیار را هدایت کند.

وی از انتصاب معاون فرماندار که از بدنه جوانان است به دیگر نقاط امیدواری نام برد و خطاب به علی پوزش گفت:تعدادی از محله‌ها و روستاهای شهرستان از حیث آلوده بودن به مواد مخدر ستاره‌دار شده اما هیچ گاه نگفتید برای این مناطق چه برنامه‌ای دارید و چکار می‌کنید.

محبت‌پور افزود: بلادشاپور که مهد تمدن است بلاد تزریق و مأمنی برای عده‌ای شده که قربانی مدیریت ضعیف40 سال پیش تاکنون شدند.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از وضعیت شهرستان چکار کردید، افزود: چه دوره‌هایی برای پیشگیری از بلای خانمان سوز اعتیاد کردید؟

مدیر سایت نقد آزاد در ادامه تصریح کرد: فرماندار را مقصر این وضعیت نمی‌دانم، بلکه وکلای مردم مقصرند.از همه کسانی که در بیچارگی شهر،فرار سرمایه‌های فکری و اقتصادی و مسافران یاسوج،بوشهر و عسلویه مقصرند گلایه دارم.

محبت‌پور کرسی‌نشینان مجلس طی ادوار گذشته را در وضعیت فلاکت زده شهرستان مقصر خواند و ادامه داد: از موحد که سقوط کرده تاریخ است تا بزرگواری که حنجره شکسته برای حزب و جناح بود تا هاشمی‌پور که هنوز درس پس نداده گله‌مندم.

سید محسن موسویان معظم از دیگر جوانان منتقد به عملکرد فرماندار بود که سخنانش با واژه جدید «ساداتیسم» در ادبیات و فرهنگ لغت همراه بود که البته پس از تذکر یکی از جوانان از به کار بردن این واژه عذر‌خواهی کرد. موسویان معظم از سیطره یک طایفه خاص بر کرسی‌های مدیریت استان انتقاد کرد و گفت: حکومت ساداتیسم «طایفه ساداتی» در منطقه ما حاکم شده است.

وی با اشاره به اینکه همیشه نقدها را گفتیم حنجره‌مان پاره و دیگر خسته شدیم، افزود: امیدوارم به زودی فرماندار عوض شود و فرماندار جدید روی کار آید.

دبیر حزب مؤتلفه استان کهگیلویه و بویراحمد به وضعیت شهرداری و بی‌توجهی مدیریت شهری به وظایف اساسی اشاره و با ابراز تأسف گفت: اما در شرایطی که فرماندار هم می‌گوید دستم بسته است چکار می‌توان کرد؟ باید تحمل کنیم.

این جوان افزود: در دوران بنی صدر هم مردم چوب انتخابشان را خوردند حالا هم باید بسوزیم و بسازیم و تاوان پس دهیم.

سید رضا کاظمی روی آوردن فرماندار به جوانان را نوید اعتماد به این قشر در آینده دانست و گفت:شهرستان ما پتانسیل‌های خوبی در حوزه‌های مختلف دارد که شکوفا شدن انها ورود بخش خصوصی را می‌‍‌طلبد.

وی عملکرد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان را خوب و تحسین برانگیز خواند و افزود: در حوزه فرهنگ عمومی منهای آقای کاظمی‌جو نقاط مثبتی دیده نمی‌شود.

شهریار جمالی از دیگر جوانان شرکت کننده در این نشست مطالبی درباره فضای سبز،عدم نظارت بر بنگاه‌های اتومبیل،خلأ فعالیت فرهنگی مربوط به راهنمایی و رانندگی و پروسه طولانی روند شکل‌گیری تشکل‌های مردم نهاد مطرح کرد و گفت: ماهیت راه‌اندازی سمن‌ها بر کمک به دولت است باید زمینه فراهم شود تا بتوانند بدون اتلاف وقت و پیچ و خم‌های اداری تشکیل شوند.

سید ایرج کاظمی‌جو رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه هم از حمایت فرماندار و مساعدت مالی به حوزه فرهنگ و هنر گفت و اینکه بعد از 12 سال با تأمین اعتبار سالن پلاتوی تخصصی برای انجمن نمایش راه‌اندازی شده است.

سید کمال دولتخواه رؤسای دانشگاه‌های آزاد و پیام نور را به باد انتقاد گرفت و عملکرد ضعیف این مدیران در واحدهای دانشگاهی شهرستان را ضعیف عنوان کرد و تصریح کرد: اما در دانشگاه علمی کاربردی خوب کار می‌شود.

مسؤول انجمن مردم نهاد یاران مانا ضمن برشمردن نیازمندی‌های قشر جوان و راهکارهای پویا شدن جوانان گفت: استفاده ابزاری از جوانان در برهه‌های مختلف باعث شده آنها نتوانند پیشرفت کنند و اگر کاری انجام می‌دهند برای مسایل شخصی و فردی است.

وی با اشاره به ضرورت توجه به کارکرد مدیران در انتصابات بیان کرد: نیروهای اصولگرا بهتر از اصلاح طلبان ضعیفی است که در شهرستان به کار گمارده شده است.

این جوان اصلاح طلب افزود: از فرماندار می‌خواهم جلوی زیاده‌خواهی مدیران کل در عزل و نصب‌ مدیران شهرستان را بگیرد و امیدوارم این ایستادگی تداوم داشته باشد.

هم‌چنین شهرام مؤمن نسب  پیچیدگی مراحل ثبت انجمن‌های مردم نهاد را یک معضل خواند و با تأکید بر ضرورت حمایت از متقاضیان راه‌اندازی تشکل مردم نهاد گفت: پروسه طولانی و پیچیدگی ثبت سمن‌ها جوانان را از روی آوردن به این تشکل‌ها دلسرد می‌کند.

در ادامه علی پوزش با تشریح وضعیت پروژه‌‌های عمرانی شهرستان به مقایسه منابع درامدی دولت نسبت به گذشته پرداخت و گفت: با وجود مشکلات بودجه‌ای اما شاهد روند رو به رشدی در پیشرفت پروژه‌ها هستیم.

فرماندار کهگیلویه تصریح کرد: در صورت موافقت با ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی بیش از یک هزار شغل در شهرستان ایجاد خواهد شد.

پوزش خود را فراری از جوانان ندانست و تصریح کرد: اگر چنین نشست‌هایی با تأخیر برگزار می‌شود به خاطر مشغله کاری حوزه فرمانداری است.

وی با بیان اینکه با همکاری امور جوانان نشست‌های ماهیانه با حضور جوانان برگزار می‌شود افزود: با نماینده مردم شهرستان نیز تعامل خوبی دارم و امیدوارم پتانسیل‌های آقای هاشمی‌پور در جهت حل مشکلات بکار گرفته شود.

وی در پاسخ به انتقادزا همراهی مدیران در سرکشی نماینده از پروژه‌ها گفت: منعی در همراهی با نماینده وجود ندارد اما هر مدیری که بخواهد نماینده را همراهی کند باید با اجازه قبلی از فرماندار باشد.

*************************
گزارش: طیبه سادات سعادتی نیک
**************************

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
هم استانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
لعنت خدا بر ...و ... ضعیف که باعث پسرفت شهرتاریخی وباصفای دهدشت شده اند
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.