توییتر، همچنان بدون تغییر
24 % از کاربران
اینترنت، معادل 2١ % از جمعیت بزرگسالان آمریکا از توییتر استفاده میکنند.
میتوان گفت سهم توییتر از کاربران آنلاین آمریکایی نسبت به سال قبل تغییر
چندانی نکرده است؛ چرا که این نسبت در سال 2� ١5 نیز تقریباً همان یک
چهارم از کل کاربران بود. حدود 36% از کاربران توییتر را جوانان تشکیل
میدهند، یعنی بیش از سه برابر افراد بالای 65 سال (١� %) کاربر توییتر.
نکته قابل توجه در مورد توییتر آن است که این شبکه در میان افراد دارای
تحصیلات تکمیلی محبوبتر از بقیه اقشار است و 29 درصد از کاربران آن را
افراد تحصیلکرده تشکیل میدهند.
فراوانی استفاده کاربران از شبکههای اجتماعی
فیسبوک همچنان محبوبترین شبکه اجتماعی در میان رسانههای اجتماعی است.
کاربران فیسبوک گزارش دادهاند که به طور منظم صفحه خود را بازدید
میکنند. تقریباً سه چهارم از کاربران فیس بوک (76%) روزانه صفحه خود را
بازدید می کنند (55% چندبار در روز و 22% یک بار در روز). تقریباً 5١ درصد
از کاربران اینستاگرام به صورت روزانه به صفحه خود سر میزنند که حدود 35%
از آنها روزانه چند بار بازدید میکنند. این نرخ برای توییتر، 42 درصد در
روز و 23 % روزانه چند بار است. سهم بازار لینکدین اندکی بیش از توییتر
است، اما کاربران آن برای بازدید از صفحاتشان کمتر وقت میگذارند.
هر آمریکایی، چند شبکه اجتماعی؟
کاربران شبکههای اجتماعی در آمریکا معمولاً از چندین شبکه استفاده میکنند. بیش از نیمی (56%) از کاربران، در بیش از یک شبکه اجتماعی از میان پنج شبکه رایج در آمریکا عضو هستند. همچنان بیشترین شروع کاربران (افرادی که برای اولین بار میخواهند از شبکههای اجتماعی استفاده کنند) با فیسبوک است. نکته مهم این است که 88% افرادی که فقط از یک شبکه اجتماعی استفاده میکنند، فیسبوک را انتخاب کردهاند. از طرفی تقریباً تمامی افرادی که از چند رسانه استفاده میکنند، فیسبوک را نیز در لیست خود جای دادهاند. به عنوان مثال، 93% از کاربران توییتر در فیسبوک نیز اشتراک دارند؛ و همچنین 95% از کاربران اینستاگرام.
وضعیت مناسب پیامرسانهای موبایلی
شبکههای اجتماعی تنها مرجع استفاده کاربران آنلاین نیستند، بلکه صاحبان گوشیهای هوشمند (72% در زمان تحقیق) میتوانند از برنامههای پیامرسان که کارکردهایی مشابه شبکههای اجتماعی دارند، نیز استفاده کنند. برخی از این پیامرسانها هنوز خدماتی سنتی مانند چت و رساندن پیام را فراهم میکنند، اما در بسیاری از آنها ویژگیهای منحصر به فردی مانند ارسال پیام به صورت ناشناس، منقضی کردن پستها یا حذف بعد از مشاهده را ارائه میکنند. به طور کلی پیامرسانها بیشتر توسط افراد جوان مورد استفاده قرار میگیرد. 56 % از صاحبان گوشیهای هوشمند ١8-29 ساله از برنامههایی که به طور خودکار پیامها را پاک میکنند، استفاده میکنند؛ یعنی بیش از چهار برابر سهم افراد 3� -49 ساله (13%) و شش برابر سهم افراد بالای 50 سال (9%). به طور کلی، استفاده از برنامههای پیامرسان عمومی مانند واتسآپ در بین جوانان ١8-29 ساله، 42% بوده و بسیار بیشتر از استفاده افراد بالای 5� سال (حدود ١9%) است.
منبع:فردانیوز