کد خبر: ۱۱۱۰۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار:۱۷:۲۶ - ۲۰ آذر ۱۳۹۵
علي رغم وعده مسئولان و با آغاز فصل سرما؛
عصر دنا: روستاهاي استان کهگيلويه و بويراحمد امسال هم با وجود قرار داشتن در ليست مناطق نيازمند اتصال به شبکه گازرساني نه تنها هنوز گاز ندارند بلکه در دريافت نفت سفيد هم با مشکل مواجه اند
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

در حالي که چند روز پيش مسئولان شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي بويراحمد با اعلام رضايت از افزايش ميزان توزيع نفت سفيد در ميان روستاييان، سوخت رساني به مناطق روستايي منطقه شان را در سال جاري در حد مطلوب اعلام کردند اما هنوز بسياري از روستاهاي اين منطقه و کهگيلويه از داشتن نفت سفيد براي استفاده در وسايل گرمايشي بي بهره مانده اند!

گويا تعلل در توزيع سوخت مورد استفاده روستاييان هم به سرنوشت اتصالشان به شبکه گازرساني دچار شده و در اين روزهاي سرد چاره اي جز انتظارکشيدن براي رسيدن تانکرهاي توزيع سوخت ندارند.

به عنوان نمونه روستاهای بی‌بی زلیخایی و برم سبز از توابع بخش سوق در کهگيلويه از جمله روستاهايي است که نه تنها از ساده ترين امکانات زندگي محروم مانده اند بلکه هر سال هم جزو آخرين روستاهاي دريافت کننده سوخت قرار مي گيرند. با گذشت بيش از دو ماه و نيم از فصل پاييز و با وجود اينکه اين روستاها در مناطق سردسير قرار گرفته اند اما تا به امروز حتي يک ليتر نفت هم در اين روستاها توزيع نشده و اهالي همچنان مجبورند با زحمت و صرف هزينه فراوان از شهرهاي اطراف کپسول گاز تهيه کنند.

اين در حالي است که بنا به اعلام دهیاري روستاي بي بي زليخايي اهالي مدتهاست مبالغ اعلام شده براي دريافت نفت را پرداخت کرده اند اما همچنان بلاتکليف مانده اند. مبالغي که بعضا براي خانوارهايي که هيچ منبع درآمد مشخصي ندارند رقم بالايي است!

با اينکه اين مشکل هر سال با رسيدن فصل سرما دوباره سر باز مي کند، با اين وجود مسئولان مربوطه براي تعلل در اقدام به سوخت رساني بهانه هاي خودشان را دارند .در حالي که مسئولان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اين منطقه با اذعان به اينکه نفت به عامل‌های توزیع سپرده و در روستاها توزیع می‌شود و در روستاي بي بي زليخايي عاملي براي تامين نفت مراجعه نمي کند، مسئولان بخشداري، دهياري و شرکت تعاوني روستايي هم دراين خصوص پاسخي نمي دهند!

البته رئیس پخش فرآورده‌های نفتی کهگیلویه معتقد است تاکنون 30 درصد کار سوخت رساني در اين شهرستان به شکل مطلوبي توزيع شده و اين اقدام با سرعت همچنان ادامه دارد.

امیرحسین سبزی‌پوربا بيان اينکه از ابتدای سال جاری تاکنون چهار میلیون لیتر نفت سفید در ناحیه کهگیلویه توزیع شده است مي گويد : طی این مدت هم چنین بیش از 9 میلیون لیتر نفت و گاز و 26 میلیون لیتر بنزین توزیع شده است.

ناگفته نماند مشکلات سوخت رساني به روستاهاي بخش سوق در حالي به گره کور تبديل شده که خط گاز لنده تنها 5 کليومتر يا اين روستاها فاصله دارد و خط لوله گاز روستای بلوط بنگان هم در 700 متري اين بخش قرار دارد!

هر سال بدتر از پارسال

طبق گزارشات سال گذشته تا آخر آبان ماه عمليات توزيع سوخت در مناطق روستايي استان کهگيلويه و بويراحمد به اتمام رسيده بود و حتي برخي روستاها به مرحله توزيع مجدد سوخت رسيده بودند اما امسال با گذشت نيمي از اذر تنها 30 درصد مناطق موردنياز، سوخت دريافت کرده اند. اين در حالي است که سال گذشته مسئولان شهرهاي مختلف در خصوص ديرکرد عمليات توزيع بارها و بارها تشکيل جلسه دادند و خواستار تسريع در انجام اين کار شدند اما حالا گويي مسئولان هم به اين وضع عادت کرده اند و نه خبري از جلسه اي هست نه از اعتراض مسئولي!

سال گذشته در جلسه آبان ماه که به منظور رسيدگي به مشکل توزيع نفت سفيد درمناطق فاقد گاز با حضور مسئولان استاني برگزار شد، ضمن تاکيد بر نظارت بر توزيع عادلانه و سريع سوخت، درخصوص اتمام گازرساني به روستاهاي اين استان ظرف کمتر از دو سال هم وعده هايي داده شد.

ابوالفضل روح‌الهی مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرده بود طبق مصوبه مجلس باید تا دو سال آینده کلیه روستاهاي استان به شبکه گاز متصل شوند! اين در حالي است که از سال گذشته تا کنون بسياري از طرح هاي گازرساني هنوز به نتيجه نرسيده و برخي ديگر با سرعتي لاک پشتي پيش مي رود.

نویسنده : مريم احمدي 
ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
هوشنگ جهانبخش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
سلام احتراما ضمن تشکر سوخت مورد نیاز این دو روستا برابر اظهار رییس تعاون روستایی شهرستان تامین شده است. در صورتی که مشکلی هست با دفتر تعاون روستایی استان تماس گرفته شود تا مشکل رفع گردد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
قربون همون کتر سه وفاتیل که بردم من فکر قدیم که بی فکر ودغدغه ایخوسییم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
16 سال نمایندبودن موحد به چه دردی خورد بچه ی شهرک سوق نماینده باش اون هم 16سال مشکل سوق وتوابع اون هم حل نکرد مشکلات شهرستان که پیش کش
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین