تاریخ انتشار:۱۷:۳۷ - ۱۹ آذر ۱۳۹۵
امام جمعه موقت دیشموک:
عصر دنا: امام جمعه موقت دیشموک با بیان اینکه اگر مسؤولان روحیه محافظه‌کاری نداشته باشند، مشکلات رفع می‌شود، گفت: برای برطرف کردن مشکلات درونی باید از روحیه محافظه‌کاری پرهیز کرد و این مسئله مهمترین مشکل ما است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

حجت‌الاسلام شعیب عبدالپور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: از مصادیق تقوا این است که اگر انسان ببیند مولای خودش تنها است و ندای کمک می‌طلبد، باید به کمک او برود و کمک‌کننده باید آمادگی روحی و روانی داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به نهم ربیع‌الاول آغاز امامت امام زمان(عج) با بیان اینکه انتظار فرج برترین اعمال امت امام زمان(عج) است عنوان کرد: شخص منتظر کسی است که خود را مدعی فرج بداند و آن شخص انتظار به سه عنصر نیاز دارد.

امام جمعه موقت دیشموک گفت: عنصر عقیدتی یکی از عناصر نیاز انسان است و منتظر باید ایمان راسخ به حتمی بودن ظهور  داشته باشد.

وی اذعان کرد: مومنان باید همانند جوانی نصرانی باشند که بعد از شنیدن شهادت حضرت امام حسین(ع) در صحرای کربلا که امام مظلوم و بی‌گناهی را بدون هیچ تقصیری شهید کردند درونش ایمان پیدا شد و لذا بلند شد و فرسخها را به سمت کربلا به حرکت افتاد و دین خود را ادا کرد.

امام جمعه موقت دیشموک گفت: ما باید همانند جوان نصرانی شیفته اهل بیت و حضرت باشیم و دستورات دین را به خوبی اجرا کنیم و در امر ازدواج در همه روزها جشن عروسی نگیریم و منتظر واقعی کسی است که راه امام و اندیشه پیامبران و اهل‌بیت را ادامه دهد.

وی تصریح کرد: دومین خصوصیات شخص منتظر باید عنصر نصرانی داشته باشد یعنی نفس وی پاک باشد و از نفس قوی برخوردار باشد و ما باید بدانیم یاران امام زمان(عج) مردان فولاد دلی هستند که اگر بر صخره‌ها هجوم آورند صخره‌ها متلاشی خواهند شد.

عبدالپور خاطرنشان کرد: عنصر عملی و سلوکی عنصر سوم انسان منتظر است که باید عملی از منتظران ظهور باشد.

امام جمعه موقت دیشموک به هفته قرآن و عترت در هفته پیش‌رو اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزان و اداره آموزش و پرورش و مربیان پرورشی وظیفه سنگینی در این هفته خواهند داشت و بر اهتمام کامل این هفته از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکنند و مسئله مقاله‌های قرآنی و قصه‌های قرآنی را بر صفوف صبحگاهی در دستور کار خود قرار دهند.

عبدالپور با بیان اینکه اگر مسؤولان روحیه محافظه‌کاری نداشته باشند؛ مشکلات رفع می‌شود، گفت: برای برطرف کردن مشکلات درونی باید از روحیه محافظه‌کاری پرهیز کرد و این مسئله مهمترین مشکل ما است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین