کد خبر: ۱۱۰۸۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار:۱۴:۴۵ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵
دییر دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی در جمع دانشجویان گچساران:
عصر دنا: دبیر دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی خطاب به دانشجویانی که در ابتدای مراسم حضور داشتند و در ادامه سالن را ترک کرده بودند اظهار کرد: این دوستانی که تلاش کردند این مراسم برگزار نشود یا خوب برگزار نشود به نظر من به هیچ‌وجه به اسلام اعتقادی ندارند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

در حالی که بعد از ظهر امروز به مناسبت روز دانشجو حجت نظری‌ فومنی دبیر دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی سخنران ویژه مراسم دانشگاه آزاد گچساران بود این مراسم در همان ابتدا با تنش‌هایی همراه شد به طوری که یکی از دانشجویان دختر که کاغذهایی در دست دشت از سالن خارج شد.

در ادامه دبیر دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی در جمع دانشجویان حضور یافت و به سخنرانی پرداخت.

فومنی اظهار کرد: اول باید گفت روز دانشجو چیست و چرا این روز برای ما مهم است.

وی ادامه داد: روز دانشجو را ارج می‌گذاریم برای اینکه هر کسی خواست عقیده خود را مطرح کند و اعتقادمان بر این است برای رسیدن به مدینه فاضله باید چنین باشیم و بر این مدار حرکت کنیم.

فومنی اظهار کرد: روز دانشجو روز آرمان‌خواهی و حق‌طلبی است.

وی تصریح کرد: در گذشته شاهد آن بودیم که دولت وقت به دانشجویان بهاء نمی‌داد و شاهد بودیم با احکام قضایی با دانشجویان برخورد می‌شد و در مجموع باید گفت؛ فضا فضایی مطلوب نبود.

فومنی با انتقاد از دولت وقت در خصوص برخورد با دانشجویان گفت: با آمدن دولت تدبیر و امید فضا کمی نسبت به قبل بهتر شد.

وی افزود: ما اگر به سخنان بزرگانی مانند شهید بهشتی و بزرگان دیگر برگردیم متوجه خواهیم شد هنوز با آن فضایی که باید باشد فاصله داریم.

فومنی با بیان‌ اینکه امروز نسبت به گذشته فضا بهتر شده است عنوان کرد: برخی‌ها می‌گویند که ما باید به وحدت برسیم.

وی ادامه داد: من ارادت ویژه‌ای خدمت جناب آقای کروبی دارم که ایشان مطلب درستی فرمودند که ما باید اول بنشینیم و با هم گفت‌وگو کنیم و به نتیجه برسیم.

فومنی خطاب به دانشجویانی که در ابتدای مراسم حضور داشتند و در ادامه سالن را ترک کرده بودند اظهار کرد: این دوستانی که تلاش کردند این مراسم برگزار نشود یا خوب برگزار نشود به نظر من به هیچ‌وجه به اسلام اعتقادی ندارند.

فومنی ادامه داد: مگر تفاوت و اعتقادات ما نسبت به شما چیست مگر فرق ما با شما در چیست؟

وی با بیان اینکه مگر قرآن ما را به سمت آزادی بیان رهنمود نمی‌کند افزود: مگر به جز این است که ما صرفا در اجراییات تفاوت داریم.

فومنی تاکید کرد: این بی‌رحمی و ظلم به نظام مقدس جمهوری اسلامی است و این ظلم به این نظام است که یک عده منویات خودشان را به‌ نام نظام و خودشان را در قالب حزب‌الله نشان می‌دهند به‌ نام نظام تحمیل می‌کنند و باید با یک تدبیر و تعقل جلوی چنین حرکاتی گرفته شود.

سخنران روز دانشجوی گچساران ادامه داد: متاسفانه در دولت تدبیر و امید نواقصی که دارد این است که رئیس‌جمهور محترم دولت در راس دولت موضعی می‌گیرد اما متاسفانه استانداران و وزرایش این بحث را دنبال نمی‌کنند.

فومنی گفت: هم تذکر می‌دهم و هم درخواست می‌کنم که مسوولان با دولت همراه شوند، این حرکت و همراهی نکردن بی‌معنا است.

وی افزود: دولتی روی کار است که شما به این دولت منتسب هستید اما مشاهده می‌کنیم در هیچ حرفی و هیچ‌ کاری همراه دولت نیستید.

وی ادامه داد: درصد قابل توجهی از استانداران دولت مواضع آقای رئیس‌جمهور را تکرار نمی‌کنند و عملا شما با سردار تنها مواجه هستید.

قومنی گفت: روحانی در حالی کم‌کم برای فضای انتخاباتی آماده می‌شود که ما باید نقش‌مان در این انتخابات باید مهم باشد.

فومنی اظهار کرد: ما باید تلاش کنیم و نگذاریم امید در جامعه ما رنگ و روی خودش را ببازد به عنوان کسانی که باور داریم دولت تدبیر و امید سایه شوم جنگ را از سر ما برداشت و اعتقاد داریم امروز دنیا صدای ما را می‌شنود و دنیا با ما گفت‌وگو می‌کند باید تلاش کنیم این فضا حفظ شود.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص قانون مصونیت نمایندگان مجلس اظهار کرد: عده‌ای مطرح می‌کنند که نماینده قرار نیست مصونیت داشته باشد و باید با مردم یکسان باشند و می‌گویند دلیلی ندارد نماینده با مردم تفاوت داشته باشد.

فومنی تصریح کرد: برخی استناد به حقوق برابری تمام مردم در قانون اساسی می‌کنند که واقعیت این است اگر بخواهیم اینگونه به این بحث نگاه کنیم هیچ فضایی برای پیگیری حقوق ملت باقی نخواهد ماند.

وی افزود: ما به دنبال این هستیم که قانون اساسی بدون کم و زیاد کردن یک واو اجرا شود.

فومنی گفت: این چه معنی دارد که تشکل‌هایی که شکل اصولگرایی دارند به راحتی در شهرها و استان‌ها و دانشگاه‌ها مجوز می‌گیرند و به راحتی برنامه‌هایشان را برگزار می‌کنند اما برای اصلاح طلب‌ها اینگونه نیست.

وی در ادامه در پاسخ یکی از دانشجویان اظهار کرد: در دولت وقت هر روز صبح قیمت اجناس در حال تغییر بود اما امروز در دولت تدبیر و امید ثبات بازار را شاهد هستیم.

فومنی در پاسخ به این سوال که نظر شما در خصوص لغو سخنرانی نقوی حسینی و هدایت‌خواه چیست مگر آنها اصولگرا نبوده‌اند جواب داد: کار غلط چه از طرف اصولگرا و چه از طرف اصلاح طلب غلط است و همانگونه که من حق دارم آقای نقوی حسینی نیز حق دارند اما شما در سطح کشور مقایسه کنید و ببینید درصدهای مجوز دادن به کدام جریان بیشتر است.

دبیر دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی در پاسخ به سؤال خبرنگاری که نظر شما در خصوص تمدید تحریم ده ساله آمریکا پس از برجام چیست اظهار کرد: حوزه من خارجی نیست و من کارشناس مسائل خارجه نیستم.

وی ادامه داد: اما اگر بخواهم کلی جواب بدهم باید بگویم بحث تمدید تحریم‌ها هیچ ارتباطی با برجام ندارد و باید گفت بحث ما این بود که در گذشته حساب‌های بانکی ما را مسدود کرده بودند که عملا ما را فلج کرده بودند.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مگر مقام معظم رهبری نفرمودند تمدید تحریم‌ها نقض برجام است گفت: فرمایش شما درست است و تمدید تحریم‌ها ارتباطی با برجام ندارد و چیزی هم از دست نمی‌دهیم.

فومنی در خصوص لغو کنسرت‌ها گفت: بحث لغو کنسرت‌ها یک بحث غیرقانونی و سلیقه‌ای است.

وی ادامه داد: ما شاهد هستیم یک نفری مثل ما و شما که فقط چند سال بیشتر از ما علم فقه را را خوانده است اعلام می‌کند که نمی‌شود و این در حالیست که بر اساس قانون وزارت ارشاد متولی صدور مجوز برگزاری کنسرت است و باید بگویم چه اشکالی دارد در شهرهای مذهبی کنسرت برگزار شود.

فومنی در پایان گفت: تاکید می‌کنم ما هم مثل احمدی‌نژاد دنبال صدور انقلاب هستیم اما زمانی می‌توانیم موفق باشیم که اول فضاها و جنبه‌های داخلی را به درستی کنترل کنیم و آن زمان می‌توانیم انقلابمان را صادر کنیم.

بر اساس این گزارش حراست دانشگاه آزاد گچساران تنها به دانشجویانی که کارت دانشجویی همراه داشتند اجازه ورود به سالن جلسه رامی دادند و دانشجویان دختر نیز هنگام ورود به سالن تفتیش  بدنی می شدند.

هنگامی که حجت الاسلام خواجه‌زاده معاون دانشجویی دانشگاه، برای خیرمقدم به جایگاه تشریف آورد، مسئول کانون قرآن و عترت دانشگاه به سالن جلسه وارد شد و در این حین دانشجوی دختری که پلاکاردی به همراه داشت به طرز ناشایستی مورد بازخواست قرار داد و از وی خواست تا سالن جلسه را ترک کند که این اقدام خانم مسئول با واکنش تند دانشجویان حاضر در سالن مواجه شد.

مسئول کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد گچساران با این دختر دانشجو گلاویز شد و چادر را از سرش کشید که با فریادهای این دانشجو فضای جلسه نیز متشنج شد و سایر دانشجویان نیز به این اقدام مسئول دانشگاه اعتراض کردند.

این دختر دانشجو در پلاکارد همراه خود مطالبات و مسائلی شامل نبود آزادی بیان در دانشگاه، لغو برنامه های روز دانشجو، نبود سرویس ایاب و ذهاب، تفتیش دانشجویان برای ورود به سالن جلسه را درج کرده بود و قصد داشت به مسئولان دانشگاه آزاد نشان دهد که مسئولان دانشگاه نیز به شدت او را تحت نظر قرار گرفته بودند.

پس از آن نیز چند نفر از کارکنان حراست دانشگاه در کنار خانم مسئول دانشگاه قرار گرفتند و دانشجوی دختر بسیجی را به بیرون سالن مشایعت کردند.

جمعی از دانشجویان که با این صحنه زننده مواجه شدند به نشانه اعتراض سالن جلسه را ترک و در بیرون از سالن مقابل دفتر رئیس دانشگاه آزاد گچساران دست به تجمع و اعتراض زدند.

 img_9863             img_9886 img_9888   img_9894  img_9897  img_9901 img_9906 img_9907    img_9914 img_9917  img_9919 img_9921 img_9922   img_9929 img_9932 img_9936 img_9938 img_9940 img_9941  img_9949 img_9951 img_9953 img_9957  img_9962   img_9974 img_9975   img_9981 img_9983 

عکس: کبنا

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
شهر شهید پرور چرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
حیف نظر که در این خصوص بدیم طرف میگه مقام معظم رهبری فرموده تمدید تحریم ها نقض برجام است سخنران جلسه چه جوابی داده این کییه دیگه اگه اطلاع نداری که خوب هم داری با اطلاعات کامل بیا تو دانشگاه
ایثار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
درود بر شرفت مرد شجاع درود بر غیرتت که نشان دادی لر یعنی صفا و صداقت و وفاداری
فیروز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
کروبی؟
همونی که ...
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.