تاریخ انتشار:۲۰:۰۶ - ۲۹ آبان ۱۳۹۵
محمدرضا نیکبخت:
عصر دنا: رئیس هیات مدیره مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد از 4 آسیب بزرگ اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

محمدرضا نیکبخت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی یکی از موضوعات مهم و مورد توجه است که مقام معظم رهبری نیز بر توجه این موضوع تاکید دارد.

رئیس هیات مدیره مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه طلاق، خودکشی، اعتیاد و حاشیه‌نشینی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی استان ما هستند، گفت: افزایش این آسیب‌ها به پیکر جامعه و همه افراد ضربه خواهد زد.

وی با تاکید بر نیاز به توجه و تلاش مسؤولان جهت کاهش این آسیب‌ها، راه‌اندازی و ایجاد مراکز مشاوره را یکی از راه‌های مهم جهت جلوگیری از برخی آسیب‌ها مانند طلاق، اعتیاد یا خودکشی عنوان کرد.

این مسؤول حاشیه‌نشینی را یکی دیگر از موضوعات مهم و مورد توجه دانست و بیان کرد: عدم امکانات و شرایط لازم زندگی، زیر ساخت‌های مورد نیاز و مواردی مانند کم‌آبی از مهم‌ترین دلایل افزایش حاشیه‌نشینی است.

نیکبخت مهاجرت افراد از روستا به سمت شهر و ساکن شدن آنها در حاشیه شهرها را یکی از معضلات عنوان کرد و یادآور شد: افزایش این امر سلامت و امنیت شهرها را تهدید می‌کند.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بر توجه و حمایت مسؤولان از روستاییان و عشایر استان تاکید کرد و گفت: فراهم کردن امکانات و زیرساخت‌های لازم مانند مدرسه، امکانات ورزشی، سوخت‌رسانی، آب‌رسانی، برق و جاده ارتباطی می‌تواند در کاهش مهاجرت و حاشیه‌نشینی موثر باشد.

وی با بیان اینکه نیروی کار، پتانسیل و ظرفیت‌های مورد توجهی در مناطق روستایی وجود دارد، بر توجه و تقویت این ظرفیت‌ها تاکید کرد و گفت: این ظرفیت‌ها باید تقویت شده و از آنها در همان مناطق استفاده گردد.

نیکبخت افزود: تقویت ظرفیت مناطق روستایی علاوه بر کاهش مشکل حاشیه‌نشینی، باعث رونق کار و تلاش و کسب درآمد در آن مناطق خواهد شد.

رئیس سابق علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اغلب آسیب‌های دیگر مانند طلاق، اعتیاد و حتی خودکشی در نتیجه همین مهاجرت به شهر و تحقق نیافتن اهداف مورد نظر افراد به وجود می‌آید، گفت: باید راهی برای جلوگیری از مهاجرت پیدا کنیم نه اینکه بعد از مهاجرت و افزایش حاشیه‌نشینی به فکر راه حل بیفتیم.

نیکبخت با اشاره به نرخ بالای بیکاری در استان گفت: با حمایت و تقویت ظرفیت‌های مناطق روستایی می‌توان تولید محصولاتی مانند صنایع دستی که بیشتر در مناطق روستایی تولید می‌شود را توسعه داده و برای مردم آن مناطق اشتغال ایجاد کینم.

وی تولید محصولات دامی و کشاورزی را از دیگر نتایج تقویت ظرفیت‌های مناطق روستایی بیان کرد و یادآور شد: با توجه و حمایت از این ظرفیت‌ها ضمن درآمدزایی و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی می‌توان معضل حاشیه نشینی را نیز حل کرد ضمن اینکه با حل این مشکل دیگر معضلات نیز قطعا کاهش خواهد یافت.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.