کد خبر: ۱۰۸۸۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار:۲۳:۳۸ - ۲۸ آبان ۱۳۹۵
اصحاب رسانه از تغییر نام کهگیلویه و بویراحمد می‌گویند؛
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): موضوع تغییر نام استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از یک دوره فراموشی باز هم به صدر اخبار این استان بازگشت. طرح تغییر نام استان کهگیلویه و بویراحمد که در سالهای ۱۳۸۶ و ۱۳۸۷ مطرح شد اما مسکوت مانده بود، امروز برای دومین بار در دستورکار نشست شورای فرهنگ عمومی استان قرار گرفت.

طولانی بودن و ثقیل بودن تلفظ نام و عدم دربرگیری همه مناطق از جمله دلایل مدعیان تغییر نام کهگیلویه و بویراحمد است که تقریبا اکثر اعضای شورای فرهنگ عمومی استان با کلیات این تغییر موافقت کردند.

حال ما سراغ خبرنگاران شهرستان کهگیلویه کسانی که با عموم مردم و مسئولان در ارتباط هستند رفتیم تانظر آنان را درباره تغییر نام استان بدانیم و دلیل موافقت یا مخالفت خود را نیز از آنان پرسیدیم.

حسین خدمتی خبرنگار خبرگزاری ایرنا با اعلام مخالفت خود درباره تغییر نام استان افزود: استان ما با این نام عجین شده است و تغییر نام نوعی توهین به قدمت چندین ساله استان است.

پایگاه خبری کهگیلویه

پیمان باوند مدیر مسئول و خبرنگار سایت خبری صدای جنوب گفت: با تغییر نام استان مخالفم چون نام این استان هویت ماست.

این خبرنگار با انتقاد از کسانی که نام استان را طویل و بد تلفظ می دانند و اعتقاد دارند باید نام استان تغییر کند تا پیشرفت کنیم افزود: اگر قرار بود که استانی با تغییر نام پیشرفت کند چرا استان های آذربایجان شرقی و خراسان شمالی از استان های پیشرفته کشور هستند.

وی تصریح کرد: بهتر است مسئولین به جای این مسائل غیر ضروری به نیازهای اصلی استان و رفع مشکلات توجه کنند.

پایگاه خبری کهگیلویه

خانم زهرا همایون فر خبرنگار سایت های ریواس جنوب و سلام دنا در کهگیلویه با اشاره به اینکه با تغییر نام استان مخالفم گفت: با تغییر نام کلا هویت ما محو خواهد شد و از اصالت خود دور می مانیم.

 

وی افزود: همین الان هم کمتر به شهرستان کهگیلویه توجه می شود بعد از تغییر نام استان دیگر هیچ!

پایگاه خبری کهگیلویه

طیبه سادات سعادتی نیک خبرنگار خبرگزاری فارس در کهگیلویه نظر خود را موافق تغییر نام استان دانست و افزود: کهگیلویه و بویر احمد ضمن اینکه کلمه ثقیلی است باعث نوعی انشقاق به لحاظ ترکیب اسمی در بین مردم شهرستان ها شده است.

 

این خبرنگار با اشاره به تعصبات قومی و قبیله ای در ترکیب نام کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: جایگزینی نام واحد این تنش ها کمتر خواهد شد. وی افزود: تغییر نام استان هیچ خدشه ای در هویت تاریخی استان ندارد و چه بسا با اسم جدید در سطح ملی شناخته تر هم خواهد شد.

پایگاه خبری کهگیلویه

کیوان سروش مقدم مسئول انجمن خبرنگاران شهرستان کهگیلویه و خبرنگار سایت خبری کبنا نیوز گفت: به دلیل سختی تلفظ نام استان در بین مسئولین کشوری و همچنیمن طویل بودن آن با تغییر نام استان موافقم.

 

سروش مقدم با بیان اینکه این نام فقط به دو تعلق دارد و شهرستان های دیگر استان از این مسئله نگران هستند گفت: اگر نامی در خور شآن استان انتخاب شود با این تغییر نام موافقم.

پایگاه خبری کهگیلویه

سیده مریم پیروزان خبرنگار خبرگزاری ایسنا در کهگیلویه خود را هم موافق و هم مخالف تغییر نام استان دانست و افزود: موافقم از این نظر که اسمی ثقیل و به خاطر نوشتاری سنگین است و مخالفم از این نظر که هویت استان و شهرستان ما در این نام نهفته است.

 

وی ادامه داد: اگر قرار بر تغییر نام استان شد اسمی انتخاب شود که دربرگیرنده هویت استان باشد.

پایگاه خبری کهگیلویه

سیدمجتبی خوش رفتار خبرنگار سایت های خبری حرف مردم و دنانیوز در کهگیلویه گفت با تغییر نام استان مخالفم.

 

وی دلیل مخالفت خود را تبلیغاتی بودن این موضوع بیان کرد و افزود: با توجه به واکنش ها و برآیند های این موضوع در استان ممکن است تنش هایی در استان به وجود بیاید.

پایگاه خبری کهگیلویه

سیدروح الله احمدی خبرنگار خبرگزاری مهر و سایت خبری راه ملت با بیان اینکه تغییر یا انتخاب اسم چه انسان و چه یک منطقه همیشه سخت و دشوار است گفت: از دید بنده نفس این کار خوب است ولی باید دید این کار در اولویت مشکلات استان است؟

 

وی ادامه داد: آیا مسئولین استان تمامی مشکلات را حل کرده اند و حالا رسیدن به اسم استان؟؟ 

احمدی با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد یعنی اصالت و بزرگی نام نیکویی که پدران مان آن را انتخاب کردنافزود: مخالف نیستم ولی می گویم این بحث در اولویت مشکلات استان نیست.

پایگاه خبری کهگیلویه

خلیل مهرجو مدیر مسئول و خبرنگار سایت عصر زاگرس خود را موافق تغییر نام استان دانست و افزود: همیشه مسئولین کشوری در تلفظ نام استان دچار مشکل می شوند و بهتر است که این نام تغییر کند.

پایگاه خبری کهگیلویه

آقای باستی خبرنگار روزنامه کیهان در کهگیلویه با بیان مخالفت با تغییر نام استان گفت: نام استان هویت گذشتگان ما است و نباید تغییر کند.

پایگاه خبری کهگیلویه

سیدنعمت الله ریحان نژاد مسئول روابط عمومی فرماندار کهگیلویه و خبرنگار سایت بلادشاپور با اعلام مخالفت خود با تغییر نام استان گفت: مشکل استان ما ناشناخته بودن آن در بین استان های کشور است.

پایگاه خبری کهگیلویه

امیررضا برنگ پور خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمای استان و خبرگزتری تسنیم در کهگیلویه با بیان اینکه با تغییر نام استان مخالف است گفت: برخی مسئولان به جای اینکه با چانه زنی مسئولان کشوری مشکلات و محرومیت های استان را پیگیری نمایند متاسفانه خیلی از توان خود را صرف تغییر نام استان می کنند که این هیچ دردی را برای مردم محروم دوا نمی کند.

 

برنگ پور ادامه داد: به فرض اینکه اسم استان را هم عوض کنیم آیا با یک اسم به ظاهر کوتاه و یا زیبا می توان محرومیت و عدم توسعه یافتگی را نیز برطرف کرد؟

 

این خبرنگار با انتقاد از مسئولانی که اسم استان آنها را نارحت کرده است گفت: چطور نسبت به درد و رنج مردم محروم استان که در برخی نقاط حتی آب شرب ندارند حساسیتی نشان نمی دهند.

پایگاه خبری کهگیلویه

منبع: کهگیلویه

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
مگه کهگیلویه هم خبرنگار داره!!!!
دانشجو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
میخوان بگن یکی مارو هم به حساب بیاره . نظر شما که کارشناسی نیست برید دنبال کار خبرنگاریتون بابا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
خخخخخخخخخخخخخ برید دنبال همون خبرتون بهتر است تا اینجور حاشیه ها را درست کنید، البته شاید خبر گیرشون نیومده و گفتن ما هستیم
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
حکایت ما شده حکایت اون بنده خدائی که داشت غرق میشد برادرشو با خودش میکشید زیر آب و میگفت من بمیرم تو بخوری هرگز. الان شما نظر سنجی کنید گیلویه سردار بزرگ این خطه که سالیان سال جلوی عربها ایستادگی کرد و عربها از ترسش جرات تعرض به ایران رو نداشتند رو کسی نمیشناسه حالا بیایم اسم استان رو هم عوض کنیم. این تاریخ یک قومه که از بین میره. آیا اگه بزاریم زاگرس دردی از دوگنبدان دوا میشه؟ دوگنبدان که ماشااله الان یه نماینده داره که اگه اراده بکنه دوگنبدان که سهله فارس و خوزستان هم میتونه آباد کنه بدون نیاز به هیچ نام یا برندی. وقتی رئیس جمهور یک کشور اسم یک استان نمیتونه تلفظ کنه مقصر نام استان نیست دلیل عدم شناخت از استان هست. دلیل اینه که کمتر اسم استان شنیده کمتر در موردش تصمیم گرفته کمتر براش برنامه ریزی کرده. اگه دغدغه ی یک شب فقط یک شبش میشد کهگیلویه و بویراحمد وقتی میخواست تلفظش کنه اینقد به سختی نمی افتاد یا نمیگفت استان یاسوج. تو تبریز اکثر مردمشون خودشون به تبریز میگن تلبیز به نظر شما وقتی اکثر مردم تبریز میگن تلبیز روا نیست اسم شهرشون عوض بشه؟ چون برای هموطنان آذری تلفظش ثقیله؟؟؟؟ حالا توی تبریز بفرمائید اسم شهر باید عوض بشه کل ایران به آتش کشیده میشه. نکنید. با خودتون اینطور رفتار نکنید. خودتونو زنده بگور نکنید. با تغییر نام رشادتهای ما در طول تاریخ حذف میشه از جان گذشتگی های ما در طول تاریخ حذف میشه گیلویه و آریوبرزن حذف میشه. نشانه لر بودن و از این دیار بودن آریوبرزن تنها توجه به کلمات جغرافیایی کهگیلویه در حماسه سرائی از ایشونه. اگه شدی زاگرس صد سال دیگه تاریخ تحریف و به نفع دیگران میشه و مثلا استان فارس رشادتهای آریوبرزن به نام خودشون قلم فرسائی میکنن که آریوبرزن از مرودشت برای نبرد راهی شد. و کس چه میداند که کهگیلویه کجا بوده و هست.
همولایتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
با سلام واحترام به همه دوستان ، بخدا هیچ کسی دوس نداره از هویتش فرار کنه ولی واقعاتلفظ اسم استان برای همه شهرستانیها مشکل هست چرا نمیخوایم بپذیریم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.