کد خبر: ۱۰۸۳۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار:۲۳:۲۵ - ۲۵ آبان ۱۳۹۵
عصر دنا: رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: بحث تغییر نام استان نوعی تفرقه افکنی و از مصادیق جنگ نرم است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): محمدرضا نیکبخت بیان داشت: با تغییر نام استان کاملا مخالفم چرا که دلیلی برای تغییر نام وجود ندارد و باید پرسید تغییر نام استان کهگیلویه و بویراحمدچه مشکلی را حل می کند.

این چهره سیاسی ابراز داشت: به نظر می رسد که مسئولین ما شب می خوابند، خواب می بینند و بلند می شوند و چنین حرفی می زنند که اثرگذاری و فایده ای ندارد.

رئیس سابق دانشگاه‌های علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه و کاشان در واکنش به استدلال های مطرح شده پیرامون تلفظ نام استان کهگیلویه و بویراحمد، نیز گفت: بیش از ۵۰ سال این نام برای این استان انتخاب شده است و در کشور جا افتاده است و نمیدانم چه استدلالی پشت این موضوع است که بخواهیم افکار عمومی را درگیر کنیم.

وی افزود: در صورت تغییر این نام که در کشور شناخته شده است باید تا سال ها برای معرفی نام جدید تلاش کنیم و دوباره همان مراحل قبلی را طی کنیم.

نیکبخت بیان اینکه یکی از مصداق های جنگ نرم تفرقه افکنی است، خاطرنشان کرد: یکی از مصداق های تفرقه افکنی نیز می تواند همین موضوع باشد که بین مردم استان دو دستگی و تفرقه افکنی ایجاد شودکه آیا نام استان عوض شود یا خیر!

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: فرض کنیم نظرسنجی هم برگزار شود و تعدادی موافقت و مخالفت خود را اعلام کنند اما در هر صورت باعث دلخوری و ناراحتی بخشی از مردم می شود.

نیکبخت با بیان اینکه گویی برخی از مسئولان ما کف پایشان می خارد و مشکلی دارند، تاکید کرد: اکنون ما مشکلات بسیار بزرگتری داریم و چه ضرورتی دارد در چنین شرایطی این نام تغییر کند.

وی با تاکید بر اینکه نمی خواهم متعصبانه به این موضوع نگاه کنم، ابراز داشت: این اسم که ریشه در تاریخ، هویت و فرهنگ همه ما دارد و این نام همه مردم و قومیت های استان را شامل می شود.

محمدرضا نیکبخت با اشاره به نام های مشابه سایر استان ها از جمله سیستان و بلوچستان بیان داشت: علیرغم اینکه در سیستان و بلوچستان قومیت ها و شهرستان های مختلفی وجود دارند، ولی هویت تاریخی شان همین بوده و آن را حفظ کرده اند.

وی اضافه کرد: بنظر می رسد با توجه به اینکه نام استان شامل همه مردم و مناطق استان می شود و ریشه همه مردم استان نیز به دو ایل بزرگ بویراحمد و کهگیلویه می رسد، طرح موضوع تغییر نام استان ضرورتی ندارد.

وی با بیان اینکه قبلا هم این بحث ها مطرح شد و بجایی نرسید، خاطرنشان کرد: مهمترین مسئله استان بحران آب است که اگر شبانه روز هم به آن فکر کنیم، بازهم کم است و باید فکری اساسی برای وضعیت آبی استان اندیشید.

نیکبخت در پایان گفت: کسانی که اطلاعات تاریخی دارند می دانند که کهگیلویه و بویراحمد همه مناطق و قومیت های مردم استان را شامل می شود و  باید بخش نگری را باید دور بیاندازیم.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
احسنت بر دکتر نییکبخت
ناشناس
|
Italy
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
البته تغییر نام آن هم انجام شود. ایرادی ندارد. یعنی اگر تغییر نام انجام شود مسئولان ما نمیتوانند به دیگر مسایل استان برسند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
تغییرنام رد گم کنی است .
مشغول کردن مردم است تا از مطالبات واقعی خود نپرسند . اشتغال فقر ......
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
آقای نیکبخت تو دیگه چرا به خدا قسم این تعصبات کور کورانه سبب عقب ماندگی استان ما ست نیکبخت جان استان متعلق به گروه وقشر خاصی نیست همه ما دلسوز استانیم تلفظ اسم استان سخت وسنگینه چرانمی خوای قبول کنی مگه تمام مسئولان ملی که به یاسوج میان علی رغم تمرین فراوان جهت تلفظ نام استان همه دچار مشکل نشده اند چرا تعصب واحساسات جای خودرابه منطق داده است
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.