کد خبر: ۱۰۸۰۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار:۱۳:۴۸ - ۲۴ آبان ۱۳۹۵
هنرمند مطرح کهگیلویه و بویراحمد:
عصر دنا: هنرمند مطرح موسیقی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود مشکلات و کم و کسری‌های فراوان در استان گفت: تغییر نام استان موجب رفع مشکلات و کمبودها نمی‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

کورش رضوانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، در خصوص تغییر نام استان گفت: کهگیلویه و بویراحمد نامی است که سالیان سال آوازه‌اش در جای جای ایران پیچیده و حالا نمی‌دانم چرا اسم استان باید تغییر پیدا کند؟

خواننده مطرح کهگیلویه و بویراحمدی بیان کرد: به‌نام کهگیلویه و بویراحمد افتخار می‌کنم چرا که تعبیر نام استان به معنی کوه است و عشایر استان همیشه از دل کوه کوچ کرده‌اند و کهگیلویه و بویراحمد شناسنامه واقعی ما است.

وی با بیان اینکه گویش ما لری است و هر جایی هم رفته‌ایم گفتیم که کهگیلویه و بویراحمدی هستیم، افزود: چه واژه‌ای می‌خواهند به جای بویراحمد و یا کهگیلویه بگذارند که از این زیباتر و بهتر باشد.

رضوانی با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد یک نام استاندارد است، افزود: نیاکان ما از دیرباز ما را به‌نام کهگیلویه و بویراحمد هویت بخشیده‌اند.

هنرمند مطرح کهگیلویه و بویراحمد در عرصه موسیقی با اشاره به اینکه تصمیم آخر در خصوص تغییر نام استان را مردم می‌گیرند، گفت: به عنوان یک هنرمند، به‌نام کهگیلویه و بویراحمد افتخار می‌کنم اما سوالی که مطرح است و مسؤولان باید به آن پاسخ دهند اینکه چرا به جای تغییر نام استان امکانات جاده، فرودگاه و دیگر مشکلات استان برطرف نمی‌شود.

وی بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ امکانات با کم و کسری‌های زیادی مواجه است و حتی جاده‌هایی داریم که سالیان سال هیچ اقدامی برای بهبود وضعیت آنها نشده است.

رضوانی با بیان اینکه تغییر نام استان کم و کسری‌ها را جبران نمی‌کند، اضافه کرد: چیزهای دیگری برای رشد فرهنگ ما نیازمند تغییر هستند و مسؤولان باید به فکر حل کم و کسری‌ها، ایجاد راه‌آهن و توسعه استان باشند.

وی بیان کرد: چرا مسؤولان استان به‌نام کهگیلویه و بویراحمد با تأمین شرایط مناسب بسنده نمی‌کنند آنها باید چند کارخانه و امکانات لازم برای جوان‌های تحصیل کرده‌ بیکار فراهم کنند.

هنرمند برجسته استان با اشاره به اینکه با تغییر نام رشد کهگیلویه و بویراحمد محقق نمی‌شود، گفت: به جای این موضوع باید اقتصاد و امکانات استان دچار تغییر و تحول و رشد شوند.

وی با بیان اینکه فرزندان زیادی از کهگیلویه و بویراحمد با معضل بیکاری مواجه هستند بیان کرد: رفع مشکلات و کم و کسری‌ها و ایجاد امکانات رفاهی و آسایشی به‌نام کهگیلویه و بویراحمد موجب سرافرازی و سربلندی استان است.

رضوانی بیان کرد: آنچه بیش از همه چیز در کهگیلویه و بویراحمد نیازمند تغییر است ایجاد اشتغال و منابع درآمدی برای جوانان این استان و توسعه راه‌ها، فرودگاه و راه‌آهن است.

هنرمند برجسته موسیقی استان بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد نام ایلی، عِرقی و عشایری ما است و چرا اسم استانی مانند چهارمحال و بختیاری تغییر پیدا نمی‌کند، با این تغییر نام‌ها مشکلات و کم‌ و کسری‌ها رفع نمی‌شود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
بعضیهابه شهرستانهی همجوار پیشنهاد دادن که گچساران وباشت با انها یک دست شوندواز استان کهگیلویه وبویراحمد جداشوند موفق نشدند حالا بفکر تعغیر نام استان افتادندهر بار یک فتنه یا آب ویا خاک ونفت وحالا هم نام استان آخر جنگ بین شهرستانهاوطایفه راه میاندازند
همولایتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
با سلام خدمت آقای رضوانی ،درسته اسم استان نشان هویت ماست ولی بخدا برای کسی که بخواد در مورد استان صحبت بکنه بسیار بسیار سخت هست همون طوری که بارهای بار دیدیم وشنیدیم خیلی ها بخاطر تلفظ سخت استان یا عمدا یا سهوا بجای استان کهگیلویه وبویر احمد میگویند چهارمحال بختیاری هر چند اسم چهار محال برا تلفظ راحتتر از استان ماست
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.