کد خبر: ۱۰۷۷۲
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار:۲۳:۲۷ - ۲۳ آبان ۱۳۹۵
رئیس کل دادگستری استان مطرح کرد
عصر دنا: رئیس کل دادگستری استان با انتقاد شدید از نحوه مدیریت برخی مدیران استان گفت: استان به مدیر شجاع نیاز دارد و متاسفانه بسیاری از مدیران این استان شجاع نیستند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):  رئیس کل دادگستری استان با انتقاد شدید از نحوه مدیریت برخی مدیران استان گفت: استان به مدیر شجاع نیاز دارد و متاسفانه بسیاری از مدیران این استان شجاع نیستند.

حجت الاسلام مزارعی که امروز در جلسه مشترک مدیران بخش آب و دادگستری استان سخن می گفت با اشاره به اینکه در یکسال و نیمی که به این استان آمده ام از این موضوع خیلی رنج برده ام و می برم،افزود: اگر مدیر باشیم اما گوش به فرمان فلان نماینده، مسئول و یا فرد ذی نفوذی باشیم مدیر نیستیم. مدیری که فقط قرار است حقوق بیت المال و مردم را تضییع کند، نباشد بهتر است.

رئیس کل دادگستری بیان داشت: در نخستین نشست شورای حفظ و حقوق بیت المال استان وقت زیادی را برای رودخانه بشار اختصاص دادم و در آن جلسه گفتم که تا یک ماه آینده شرکت آب منطقه ای استان باید حریم و مسیر رودخانه را مشخص و شهرداری هم باید خیابان ساحلی در کنار آن نظیر ساحل زاینده رود اصفهان درست کند، اما در سایه بی توجهی مسئولان متولی از جمله دانشگاه علوم پزشکی، رودخانه بشار یاسوج به علت ورود فاضلاب و سموم بیمارستان به آن منشا انتقال بیماری های بسیار خطرناکی برای مردم استان شده است.

وی با هشدار به مدیران کم کار در استان ادامه داد: به مدیرکل منابع طبیعی و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان و سایر مدیران می گویم چنانچه مدیری در انجام کار و مسئولیتش کوتاهی کند دستگاه قضایی به عنوان مدعی العموم بدون تعارف با مدیر متخلف برخورد می کند کما اینکه در یکسال و نیم گذشته حتی با برخی مدیران ارشد استان برخورد کرده است.

حجت الاسلام مزارعی با بیان اینکه دستگاه قضا آماده مقابله با زمین خواری و برخورد با زمین خواران در اراضی ملی، منابع طبیعی و در حریم و بستر رودخانه های استان است، از مسئولان منابع طبیعی و شرکت آب منطقه ای استان خواست در این زمینه پیشقدم شوند و دستگاه قضایی هم از آنها حمایت خواهد کرد.

رئیس دستگاه قضایی استان گفت: خودم شخصا در خصوص ساحل تل سیاه سی سخت که سودجویان از لب رودخانه تا بالای آن درخت کاشته بودند، آه و ناله کردم اما مسئولان و مدیران آب کجا بودند؟ و یا در موضوع آب نهر کاکان، آقای حسنی معاون دادستان وقت از کارشناسان آب منطقه ای خواست تا با او به منطقه مورد نظر بروند اما از ترس مردم جرات نکردند آنجا بروند و آقای حسنی شخصا با کمک 50 نفر از نیروهای یگان ویژه به منطقه رفتند و آنجا را رفع تصرف کردند و یا خودم شخصا چند بار مدیرکل محیط زیست را به شهر سی سخت بردم و به او گفتم چرا این درختان را قطع نکرده اید؟

مزارعی با بیان اینکه تصرفات صورت گرفته در جاده یاسوج به شیراز هر آدمی را به گریه می اندازد افزود: سودجویان از کف تا بالای این رودخانه را درخت کاشته اند، یا در روستای چشمه چنار در بستر رودخانه پرورش ماهی ساخته اند و جای سوال دارد چه کسی به آنان مجوز داده و چه کسی باید در وهله اول پیگیری کند رئیس کل دادگستری یا دستگاه های متولی؟

وی با بیان اینکه مهندسی که در حوزه آب حرفایی از کم کاری دستگاه قضا در جراید استان زده است باید با سند حرفهایش را ثابت کند ادامه داد: اگر این مهندس حرف های خود را اثبات نکند بطور قطع و یقین با او برخورد قضایی خواهیم کرد و اگر اثبات کند با همکار متخلفم در دستگاه قضا حتما برخورد می کنم.

وی با انتقاد از اینکه دستگاه های متولی از همان ابتدا با تخلف آشکار صورت گرفته برخورد نمی کنند ادامه داد: برای مثال در روستای سروک شخصی خانه ای به ارزش 3 میلیارد تومان ساخته است اما الان می گویند دستگاه قضایی بیاید و تخریب کند! دستگاه قضا در این مرحله چه کاری می تواند بکند؟ آن هم خانه ای که 3 میلیارد تومان هزینه ساخت آن شده است! و یا اداره راه و شهرسازی در حریم و بستر رودخانه پل ساخته است سپس آب منطقه ای شکایت می کند و می گوید دستگاه قضایی تخریب کند! من می گویم چرا مسئولان متولی از اول جلوی این گونه ساخت و سازها را نمی گیرند و به آنها مجوز می دهند؟ چرا به فلان شخص یا دستگاه اجازه تخلیه شن و ماسه و یا نخاله های ساختمانی را در حریم و بستر رودخانه می دهید و از همان اول با آن برخورد نمی کنید؟

رئیس کل دادگستری استان یکی از اولویت های دستگاه قضا را کاهش زمان رسیدگی به پرونده ها در زمینه های مختلف بویژه در حوزه آب دانست و گفت: دستگاه قضا آمادگی دارد تا با رفاقت، همدلی و همراهی با دستگاه های متولی در سریع ترین زمان ممکن پرونده های آب را رسیدگی و با متخلفان برخوردهای قانونی لازم را بکند.

مزارعی خطاب به مسئولان آب استان افزود: از همین جلسه به شما مجوز می دهم هر کجا مشاهده کردید که بستر و حریم رودخانه های استان، مورد تصرف سودجویان قرار گرفته است در همان ابتدای کار جلوی آن را بگیرید و با متخلفان شدیدا برخورد کنید و می توانید حداقل با یک تلفن مجوز لازم را بگیرید.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
-
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
مدیران پورسانتی و معامله گر همین میشود یک مدیر هزار نفر را میبیند تا مدیر شود مسولین بالاتر هم گوش به فرمان میخواهند نه مدیر بله قربانگو این خصلت نگاه کنید در تمام مدیران انتخابی ............وجود دارد و حتی دیگران ادمی نمیخواهند که اراده ای از خود داشته باشد .................
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
نماینده های ما به جای رسیدگی به وضعیت حوزه های انتخابیه در انتصابات دخالت می کنند برای 4 سال بعدی خود ....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
چه بگم برات، دل ما از این مسئولین خینه...
دردمند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
سلام حاج آقا. سری هم به دانشگاه یاسوج بزن اما لطفا از خود مدیران نپرسید چون استاد توجیه گری هستند
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
متاسفانه مدیرانی پیدا شده که فقط دارن به منافع خلاف شرع و غیر قانونی خود و اطرافیان توجه دارن از جمله زمین خواری و تخریب منابع طبیعی .واگذاری مناقصات و مزایده با استفاده رانت اطلاعاتی .طایفه گرایی در استخدامات .دادن تسهیلات مخصوص اشتغال و کسب کار به افراد خاص با مبالغ بالا تزریق آن در بازار دلالی که خومخرب تر از همه س
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
مرد فقط خود جناب ریس..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
آفرین، فقط خودت به تنهایی اینو فهمیدی که هیچ مسئول با غیرت و شجای در استان نیست
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
درود خدابرشما...
کاملا درست میفرمایی
مندنی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
ما که کار خاصی از شما تاکنون ندیده ایم فقط حرف بی عمل میزنید اگر می تونستید اول دستگاه قضایی از جمله این شورای پارتی بازی کن رادرست میکردید که ... خیلی را به زندان و بدهکاری انداخته اند
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین