تاریخ انتشار:۱۶:۰۲ - ۲۲ آبان ۱۳۹۵
مدیرکل اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد
عصر دنا: مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: متکدیان خیابانی از سطح شهرهای استان جمع‌آوری می‌شوند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

حجت‌الاسلام سید علی‌فتح میرمحمدی ظهر امروز در کارگروه فرهنگی اجتماعی بدون ارائه آمار از افزایش کودکان کار در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: در سال 94 تعداد کودکان کار استان نسبت به سال 93 افزایش داشته است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برخی از این کودکان در سر چهار راه‌ها و پشت چراغ قرمز دستمال کاغذی می فروشند، برخی از این کودکان با ترازو و و واکس کسب درآمد می‌کنند و تعدادی از کودکان هم در تعمیرگاه‌ها به کار مشغولند که تعداد این افراد هم زیاد است.

وی با اشاره به اینکه این کودکان در فصل تابستان حضور پررنگی دارند، گفت: برخی از این کودکان از استان‌های گرمسیری به کهگیلویه و بویراحمد می‌آیند و کار می‌کنند که شب‌ها  جای خاصی ندارند و در پارک‌ها می‌خوابند.

این مسؤول با اشاره به اقدامات مرکز مداخله بحران برای جمع‌آوری این کودکان گفت: برای بعضی از این کودکان پرونده تشکیل شده و اقدامات نسبتا خوبی هم در این زمینه صورت گرفته است.

میرمحمدی با اشاره به اینکه بهزیستی متولی جمع‌آوری کودکان کار است، گفت: کودکان کار در معرض آسیب‌های جدی قرار دارند که لازم است آموزش‌ها کافی به خانواده‌های آنها داده شود.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: خوشبختانه در استان کودک خیابانی و کارتون خواب نداریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور متکدیان خیابانی که اغلب از کشور پاکستان هستند، گفت: این متکدیان به شکل سازمان‌یافته در شهر حضور دارند که باید جمع‌آوری شوند.

این مسؤول متکدیان خیابانی خصوصا افراد غیرایرانی را ناقل انواع بیماری دانست و عنوان کرد: دستگاه‌های متولی نسبت به جمع‌آوری این افراد از سطح شهرها اقدام کنند.

میرمحمدی اضافه کرد: حضور متکدیان خارجی در سطح شهر جرم است که این افراد جمع‌آوری می‌شوند تا به کشورشان بازگردند و اگر دوباره وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شوند بازداشت می‌شوند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.