تاریخ انتشار:۱۵:۵۶ - ۲۲ آبان ۱۳۹۵
مدیرکل ارشاد کهگیلویه و بویراحمد:
عصر دنا: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد کتاب را عامل مهم در توسعه فرهنگ هر جامعه عنوان کرد و گفت: اگر شاهد بروز برخی بداخلاقی‌ها در جامعه هستیم به این دلیل است که زیرساخت‌های فرهنگ دچار مشکل است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

رضا دهبانی‌پور ظهر امروز در آیین تجلیل از کتابداران و ترویج فرهنگ کتابخوانی به نقش و جایگاه کتاب در جامعه اشاره کرد و گفت: کتاب باید در سبد مصرفی خانوارها قرار گیرد و فرهنگ کتابخوانی در جامعه نهادینه شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه همگان به جایگاه کتاب و ارزشمندی آن آگاه و واقف هستیم، گفت: در کتاب‌های توسعه‌ای همواره بیان شده که زیرساخت‌های توسعه در یک جامعه فرهنگ است.

دهبانی‌پور در ادامه با تاکید بر اینکه قرار است زیرساخت‌های توسعه‌ای صورت گیرد یکی از راه‌های آن توجه به مقوله کتاب و کتابخوانی است، گفت: در صورتی که جامعه به توسعه فرهنگی نرسد قطعأ نمی‌توانیم توسعه در دیگر حوزه‌ها از جمله توسعه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه توسعه فرهنگی عامل پیشرفت در تمامی عرصه‌ها و حوزه‌ها است، گفت: اگر شاهد بروز برخی بداخلاقی‌ها در جامعه هستیم به این دلیل است که زیرساخت‌های فرهنگ دچار مشکل است و باید تمام تلاشمان بر این باشد که زیرساخت‌های فرهنگی را فراهم کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد کتاب را مهمترین وسیله در توسعه فرهنگی عنوان کرد و گفت: قطعا با نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در جامعه شاهد پیشرفت‌های زیادی در سطح جامعه خواهیم بود.

وی نقش معلمان و والدین در نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی را موثر خواند و گفت: در صورتی که کودکان با ابزاری به نام کتاب آشنا شوند و خواندن آن به یک عادت تبدیل شود و بهره لازم را از آن ببرند قطعا جامعه فرهنگی بهتری خواهیم داشت.

دهبانی‌پور با بیان اینکه کتاب سرمش زندگی ما در عرصه‌های مختلف است، بیان داشت: با توجه به اینکه در جامعه‌ای هستیم که کتاب در جایگاه خوبی قرار دارد و در صورتی که به سطح آگاهی و دانش کامل برسیم می‌توانیم جامعه‌ای توسعه‌ای داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: کتاب دانش و آگاهی را به ما عرضه می‌کند لذا نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه در توسعه آن جامعه موثر خواهد بود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.