تاریخ انتشار:۰۸:۱۵ - ۲۲ آبان ۱۳۹۵
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد:
عصر دنا: مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با اجباری شد مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج، امیدواری زیادی برای کاهش معلولیت‌های ژنتیکی در آینده وجود دارد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

علیرضا موسوی‌امجد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با بیان اینکه بسیاری از معلولیت‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد زاییده مشکلات ژنتیکی است، اظهار کرد: تعداد معلولیت‌ها به نسبت جمعیت در استان ما زیاد است که باید کاری برای کم کردن این مشکل در استان انجام می‌شد.

وی ادامه داد: در استانی که محرومیت‌های زیادی در حوزه معیشتی مردم داریم اگر خانواده‌ای علاوه بر محرومیت‌های معیشتی، معلولی هم در خانواده داشته باشد زندگی سخت و طاقت‌فرسایی خواهد داشت.

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه چنین خانواده‌هایی در استان ما کم نیستند و در حال حاضر با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند، افزود: بهترین راه برای کاهش معلولیت‌ها در استان در وهله نخست اقدامات پیشگیرانه فرهنگی است.

این مدیر در حوزه پیشگیری از معلولیت‌ها در کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی باید به رسالت خود برای پیشگیری از مشکلات عمل کنند و به یاری دستگاه‌هایی مانند بهزیستی بشتابند.

موسوی‌امجد تبیین کرد: به همین منظور طی تفاهم‌نامه‌ای که با دانشگاه علوم پزشکی و ثبت اسناد و استانداری امضا کردیم از این پس مشاوره ژنتیکی در استان قبل از ازدواج اجباری شد.

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد با قدردانی از این حضور و تعامل اداره‌کل ثبت اسناد استان مطرح کرد: با این تعامل و همکاری که برقرار شد در آینده شاهد کاهش چشمگیر معلولیت‌ها در استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در استان معلولیت‌هایی که ناشی از تصادفات و حوادث کار باشد کمتر یافت می‌شود، توضیح داد: بیشتر معلولیت‌ها به دلیل مشکلاتی است که با مشاوره و عمل به مشاوره ژنتیک می‌توان برطرف کرد.

این مسؤول با درخواست از رسانه‌ها برای تبیین این موضوع در رسانه‌ها و مطبوعات استان برای نهادینه شدن در بین مردم به خصوص جوانانی که در شرف ازدواج هستند افزود: جوانان با چنین مشاوره‌هایی مشکلات بعدی را در زندگی نخواهند داشت.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین