تاریخ انتشار:۰۰:۲۲ - ۱۰ آبان ۱۳۹۵
نامه مهم تشکل های دانشجویی دانشگاه یاسوج به دکتر رحیمی؛
عصر دنا: در وضعیتی که شاهد آن بودیم که با تشکل های دانشجویی بابت کوچکترین تخطی ای از قانون های نوشته و نانوشته برخورد صورت می گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): تشکل های دانشجویی دانشگاه یاسوج در نامه ای خطاب به دکتر رحیمی رئیس دانشگاه یاسوج برخی مشکلاف فرهنگی را به وی گوش زد کردند.

بسمه تعالی
ریاست محترم دانشگاه یاسوج
جناب آقای دکتر رحیمی

سالم علیکم؛
تشکل های دانشجویی دانشگاه یاسوج ضمن تشکر بابت زحمات حضرت عالی در دانشگاه یاسوج، نکاتی را در حوزه ی فرهنگ و معاونت فرهنگی_دانشجویی دانشگاه یاسوج الزم به ذکر می دانند و از جنابعالی درخواست پیگیری مجد انه ی این امور را دارند. 

تجربه ی سال ها کار در حوزه ی فرهنگی و ارتباط با معاونت فرهنگی دانشگاه، مظلومیت همیشگی فرهنگ و کار فرهنگی را آشکارتر می کند. زمانیکه کم ترین بودجه ها به بخش فرهنگی اختصاص می یابد و سهم تالش ها و پیگیری ها در حوزه ی فرهنگ، کارهای چریکی و برخوردهای سلیقه ای می گردد و علی رغم اهمیت فوق العاده ی آن، مسئله ی فرهنگ، مسئله ی دست چندم دانشگاه تلقی می شود.

ریاست محترم دانشگاه، متاسفانه مسئله ی رایج در کشور است که برای کار در حوزه ی فرهنگ، غالبا افراد غیرمتخصص به کار گرفته می شوند و دلسوزان این امر یا کنار گذاشته شده و یا به حاشیه ی امور رانده می شوند. آنچه که عموما در دانشگاه یاسوج شاهد آن هستیم.

اهمیت ندادن به جلسات شورای فرهنگی، عقب افتادن این جلسات و منفعل عمل کردن مسئول معاونت فرهنگی- دانشجویی است که موجبات انفعال تشکل های دانشجویی را فراهم می آورد. بالتکلیفی تشکل های دانشگاه یاسوج با ورود به ماه دوم سال تحصیلی و مواجه بودن با انبوهی از برنامه های تصویب نشده و در انتظار تشکیل جلسات شورای فرهنگی مسئله ایست که با توجه به سابقه ی قبلی، نمی توان آغاز آن را در سال تحصیلی جدید تاب آورد.

در وضعیتی که شاهد آن بودیم که با تشکل های دانشجویی بابت کوچکترین تخطی ای از قانون های نوشته و نانوشته برخورد صورت می گیرد؛ معاونت فرهنگی_دانشجویی دانشگاه تاکنون بابت تخطی خود از قوانین پاسخگو نبوده است. از جمله عدم برگزاری جلسات شورای فرهنگی به صورت حداقل یک بار در ماه ، عدم اعتنا به بر گزاری شورای نظارت و امثالهم.

تلفیق ناصواب و نامیمون دو معاونت پرمشغله و سنگین فرهنگی و دانشجویی، ضربه ای جبران ناپذیر به امر فرهنگی دانشگاه بوده و  هست. همانطور که شاهد هستیم در تلفیق این دو امر، این امور دانشجویی ست که مسئله ی در اولویت دانشگاه تلقی می گردد. از طرفی برخوردها نشان می دهد که فرهنگ برای مسئول فعلی معاونت فرهنگی- دانشجویی و حتی مسئولین رده های باالتر این دانشگاه، امری خارج از اهمیت و بی نیاز به وقت گذاشتن های جدی است.

از طرف دیگر بستن دست و پای جنبش دانشجویی در حوزه ی فعالیت هایشان با برخوردهای سلیقه ای در تصویب یا عدم تصویب برنامه ها، تعیین حوزه های نانوشته برای فعالیت های تشکل ها( لغو برنامه های هنری به بهانه ی کانون هنر معاونت فرهنگی، لغو برنامه های آموزش نرم افزار وامثالهم به بهانه ی عدم ارتباط این برنامه ها به تشکل ها، عدم تخصیص بودجه به برنامه های در حوزه ی شهدا و امثالهم به بهانه ی کانون شاهد و ایثارگر دانشگاه، و در نهایت اظهارات عجیب و جالب توجه مسئول معاونت فرهنگی وزیر علوم مبنی براینکه تشکل های دانشجویی نباید در حوزه ی فرهنگی کار کنند!) گمانه زنی های دیگری را در ذهن تقویت می کند که در صورت قوت گرفتن این گمانه زنی ها، یقینا پیگیری از مراجع بالاتر و ذی صالح به طور جدی آغاز خواهد شد.

ریاست محترم دانشگاه یاسوج همانطور که واقف هستید علمی که امروزه در دانشگاه ها تدریس می گردد می تواند جهانی را نجات داده و یا همچون بمب اتم بر سر جهانیان آوار گردد و آنچه که در این میان نقش انتخاب گر را خواهد داشت، قلب و ذهن اندیشمند است یعنی عرصه ی فرهنگ.

حال آنکه دانشجویان، امروز در تشکل های دانشجویی بدون هیچ چشم داشتی تنها خواهان تالش و پیشرفت عرصه ی فرهنگ هستند؛ اما به طرق مختلف، راه های فعالیت ایشان به بن بست های معاونت فرهنگی_دانشجویی می خورد.

امید است که در این عرصه شاهد پیگیری های مصر انه و صمیمانه ی شما باشیم.
باسپاس و تشکر.


تشکل های دانشجویی دانشگاه یاسوج:

انجمن اسالمی دانشجویان مستقل
مجمع دانشجویان عدالتخواه
بسیج دانشجویی شهید میثمی
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.