تاریخ انتشار:۱۸:۵۷ - ۰۹ آبان ۱۳۹۵
طی شش ماهه نخست امسال صورت گرفت
عصر دنا: مدیر کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از کشف 3 هزار و 495 کیلوگرم زغال قاچاق طی شش ماهه نخست امسال در استان خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

عزت‌الله بهشتی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، اظهار کرد: جنگل‌ها و مراتع متعلق به همه مردم است و کسی حق استفاده شخصی از آنها را ندارد.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برخی افراد ناآگاه و سودجو با اقدامات نسنجیده و غیرقانونی باعث تخریب و نابودی جنگل‌ها و مراتع می‌شوند، گفت: قطع درختان برای تهیه زغال یکی از این اقدامات ناآگاهانه افراد است.

وی ادامه داد: علی‌رغم مراقبت شبانه‌روزی نیروهای یگان حفاظت و تشکل‌های مردمی در عرصه‌های طبیعی اما باز هم برخی افراد سودجو از راه‌های مختلف وارد عرصه‌ها شده و به آنها آسیب می‌زنند.

بهشتی‌فربا بیان اینکه قطع درختان به منظور تهیه زغال یکی از آسیب‌های مهم و مورد توجه برای جنگل‌های استان است، گفت: نیروهای منابع طبیعی در همه حال پیگیر چنین موضوعاتی هستند.

وی افزود: علی‌رغم همه تلاش‌ها بازهم تخلفاتی در منابع طبیعی صورت می‌گیرد اما از دید نیروها پنهان نمانده و با آن مقابله می‌کنند.

بهشتی‌فر از کشف و ضبط سه هزار و 495 کیلوگرم زغال قاچاق طی شش ماهه نخست امسال در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: افراد متخلف نیز شناسایی و به مراجع قانونی معرفی شده‌اند.

وی ضمن تقدیر از همکاری نیروهای قضایی، انتظامی و یگان حفاظت منابع طبیعی، یادآور شد: 16 کوره زغالی نیز در یکی دو ماه گذشته در شهرستان بویراحمد شناسایی و امحا شد.

بهشتی‌فر با بیان اینکه این کوره‌ها اغلب در مناطق دلی‌اولاد مومن، کالوس و ساران شهرستان بویراحمد بودند، گفت: افراد متخلف در این خصوص نیز شناسایی، برای آنها تشکیل پرونده داده و در حال ارسال به مقامات قضایی هستند.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد درادامه به توقیف دو دستگاه خودرو حمل هیزم در عملیات جداگانه‌ای طی یک ماه گذشته خبر داد و گفت: این خودروها نیز در منطقه تولگهی و مختار یاسوج در حال بارگیری هیزم بودند.

وی با بیان اینکه برای افراد متخلف در این کار نیز پرونده تشکیل دادیم، گفت: پرونده این افراد برای بررسی بیشتر به دستگاه قضایی ارسال شد.

بهشتی‌فر، حفاظت از منابع طبیعی را وظیفه‌ای همگانی دانست و بیان کرد: تلفن 1504 به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی و رسیدگی به گزارشات مردم است.

وی از مردم خواست به محض دیدن موارد مشکوک در عرصه‌ها با این شماره تلفن تماس گرفته و موارد را گزارش دهند تا نیروهای منابع طبیعی بتوانند با حضور به موقع در محل از تخلفات در این حوزه جلوگیری کنند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.