تاریخ انتشار:۰۶:۵۲ - ۲۴ مهر ۱۳۹۵
مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد:
عصر دنا: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره و ۳۰۰ میلیارد ریال نیز بلاعوض جهت ۳ هزار واحد در معرض خطر شهر دوگنبدان اختصاص یافت.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

ابراهیم فرزانه اظهار داشت: تاکنون 15 هزار و 664 واحد مسکن روستایی در این استان بازسازی و 5 هزار و 663 واحد روستایی نیز تا سال 84 بهسازی و نوسازی شده است.

وی از تشکیل 35 هزار پرونده جهت دریافت تسهیلات مسکن روستایی از سال 84 تاکنون خبر داد و افزود: تاکنون 27 هزار و 560 واحد مسکن روستایی طرح ویژه و یک هزار و 663 فقره تسهیلات قرض الحسنه ساخت حمام روستایی پرداخت شده است.

فرزانه با اشاره به اینکه در بحث نظارت جهت خدمات مهندسی روستایی حدود 20 دفتر خدماتی با 250 نفر ناظر با مدرک کارشناسی ارشد ارائه خدمت می‌کنند ابراز کرد: تاکنون 6 هزار و 599 فقره تسهیلات قرض الحسنه تعمیر مسکن روستایی در استان پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: تا ابتدای سال 93، 53 روستای این استان بر اثر وقوع سوانح طبیعی شامل رانش زمین، وقوع سیل و زلزله دچار خسارت شد که در این روستاها 648 مسکن روستایی به طور کامل بازسازی و 680 واحد نیز تسهیلات تعمیر مسکن گرفتند.

فرزانه از اجرای بیش از 70 پروژه حوادثی با ماهیت پیشگیری شامل اجرای کانال هدایت سیلاب، اجرای دیوار حائل حفاظتی و احداث پل در سطح روستاهای این استان خبر داد و گفت: تامین اعتبار بلاعوض به مبلغ 300 میلیارد ریال جهت بازسازی ناشی از حوادث و بافت در معرض خطر شهر دوگنبدان   تامین اعتبار  900  میلیارد ریال از محل تسهیلات کم بهره جهت 3 هزار واحد در معرض خطر شهر دوگنبدان انجام شده است.

وی با اشاره به عملکرد انجمن خیرین مسکن ساز اظهار داشت: ساخت 110 واحد مسکونی شهری از طریق تفاهم نامه 5 جانبه انجمن خیرین ، راه و شهرسازی، سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن  و همچنین  ساخت 129 واحد مسکونی روستایی در قالب تفاهم نامه 5 جانبه جهت خانوارهای دو معلولی و بالاتر و   تعمیر 55 واحد مسکونی روستایی جهت خانوارهای دو معلولی و بالاتر در قالب تفاهم نامه 5 جانبه از فعالیت‌ای این انجمن در استان است.

فرزانه ضمن تاکید بر تلاش برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها بیان کرد: روستاییان به عنوان رکن اساسی حفظ توان اقتصادی کشور و پشتوانه استقلال سیاسی و امنیتی کشور مهم‌ترین نقش را در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی داشته و شایسته بالاترین تکریم‌ها و تقدیرها هستند.

فرزانه با اشاره به اینکه بنیاد مسکن نخستین نهاد عمرانی است که به فرمان امام راحل (ره )  در سال 58 به عنوان متولی توسعه و عمران روستاهای کشور شکل گرفت افزود: بنیاد مسکن به عنوان یک نهاد مقدس در سراسر کشور ضمن حفظ رسالت خود تامین مسکن محرومان ، مقاوم سازی بناهای روستایی و افزایش ایمنی و امنیت در فضای کالبدی روستاها را در اولویت دارد.

وی تصریح کرد: همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکنون در بخش‌های صدور اسناد مالکیت روستایی و شهری و توسعه انبوه سازی و احداث مسکن شهری جلب مشارکت خیرین در احداث مجتمع‌های مسکونی واگذاری زمین برای تامین مسکن روستایی و توسعه فضای کالبدی روستاها با رویکرد گردشگری و سایر فعالیت‌های عمرانی و توسعه‌ای دیگر مثل اجرای طرح‌های هادی و آسفالت معابر روستایی از طریق قیر رایانه‌ای در جهت محرومیت زدایی گام‌های موثری برداشته است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.