کد خبر: ۱۰۴۱۶
تاریخ انتشار:۰۲:۰۷ - ۱۹ مهر ۱۳۹۵
عصر دنا: در روزهاي اخير خبر بازداشت سرمايه‌گذار و تهيه‌كننده مجموعه «شهرزاد» به اتهام ارتباط با موضوع فساد مالي صندوق ذخيره فرهنگيان منتشر شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): در روزهاي اخير خبر بازداشت سرمايه‌گذار و تهيه‌كننده مجموعه «شهرزاد» به اتهام ارتباط با موضوع فساد مالي صندوق ذخيره فرهنگيان منتشر شد.

در روزهاي اخير خبر بازداشت سرمايه‌گذار و تهيه‌كننده مجموعه «شهرزاد» به اتهام ارتباط با موضوع فساد مالي صندوق ذخيره فرهنگيان منتشر شد. چند سال پيش بود كه خبر فعاليت‌هاي گسترده يك سرمايه‌دار در حوزه سينما با مبلغ حدود 25ميليارد تومان به گوش رسيد و در اين زمينه برخي به تأسيس دفتر سينمايي و خريداري تجهيزات و ساخت استوديو و سرمايه‌گذاري در چند پروژه سينمايي از جمله «هيچ كجا، هيچ كس» اشاره كردند، آن سرمايه‌گذار فرهنگ دوست «بابك زنجاني» بود كه پس از مدتي به اتهام فساد مالي گسترده بازداشت شد.
  
سينما فساد دانه درشت‌هاي اقتصادي را کم داشت! 
 
پروژه‌هاي پر زرق وبرق

ساخت مجموعه‌هاي داستاني در شبكه نمايش خانگي در سال‌هاي اخير با حساسيت‌هاي خاصي روبه‌رو بوده است كه مهم‌ترين آنها ريسك بالاي سرمايه‌گذاري براي ساخت اين مجموعه‌هاست كه دليل اصلي آن شكست بسياري از اين تجربه‌ها در اين حوزه است.

با اين اوصاف ناگهان خبر ساخت مجموعه‌اي با ستارگان مشهور سينما و همچنين عوامل فني حرفه‌اي منتشر مي‌شود، خبري كه با توجه به تم داستان و لوكيشن نيازمند بودجه بسيار قابل‌توجهي است كه كمتر تهيه‌كننده خصوصي حاضر به چنين ريسك  اقتصادي است.

«شهرزاد» با سرمايه‌گذاري محمد امامي، با نشست خبري و مراسم فرش قرمز رونمايي مي‌شود و پس از پخش به‌دليل استقبال مخاطبان ساخت فصل دوم آن هم آغاز مي‌شود و در ترافيك خبري مربوط به توليد فصل دوم ناگهان خبر بازداشت سرمايه‌گذار اين مجموعه به اتهام ارتباط با فساد مالي صندوق ذخيره فرهنگيان تيتر بسياري از رسانه‌هاي سينمايي مي‌شود.
  
فعاليت اقتصادي در پوشش فرهنگ

موج ورود برخي دانه درشت‌هاي اقتصادي و برخي آقازادگان سياسي به سينما به چه دليلي است؟ فارغ از منبع كسب ثروت اين قشر، علت ورود آنان در حوزه پرريسك سينما تنها داشتن دغدغه فرهنگي است يا شهوت شهرت؟

در تمام دنيا صنعت سينما نيازمند حمايت مالي در جهت ارتقاي كمي و كيفي توليدات است، اما در چند نمونه از كشورهاي صاحب سينما، ورود اشخاص به عرصه هنر به شكل سينماي ايران است؟ در سينماي دنيا سنت مرسوم اينگونه است كه كمپاني‌هاي حرفه‌اي فيلمسازي به تأمين بودجه آثار مي‌پردازند و در برخي از موارد با اشخاص هنري در توليد سهيم مي‌شوند، آن هم اشخاص مطرح و شناسنامه‌دار در عرصه سينما، اما متأسفانه رويه ورود افراد به سينماي ايران متفاوت است و صرف داشتن پول زياد طي مدت كوتاهي مي‌توانند پادشاهي خود را بنا نهند و بسياري از اهالي سينما هم بدون سؤال از گذشته و فعاليت‌هاي فعلي شخص به همكاري با آن فرد مي‌پردازند.

به هر حال بدون در نظر گرفتن سرنوشت اتهامات آقاي محمد امامي، اين دست اتفاقات بايد تجربه‌اي براي اهالي محترم سينما باشد تا براي ورود افراد به سينما به جز سرمايه و حساب بانكي به ويژگي‌هاي ديگري مثل حسن شهرت و همچنين شفافيت فعاليت‌هاي سرمايه‌گذار نيز توجه كنند تا از سوء‌استفاده‌هاي احتمالي با پوشش كار فرهنگي جلوگيري شود.
 
منبع : روزنامه جوان
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.