کد خبر: ۱۰۴۰۵
تاریخ انتشار:۱۹:۴۵ - ۱۸ مهر ۱۳۹۵
عصر دنا: فرماندار گچساران از رتبه آخر این شهرستان در ثبت‌نام اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

ظهر امروز نشست برنامه‌ریزی و هماهنگی برای مشارکت هر چه بیشتر مردم در ثبت‌نام اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن در مدت زمان باقی مانده با حضور اعضاء ستاد سرشماری در سالن فرمانداری گچساران برگزار شد.

فرماندار گچساران اظهار کرد: باید از تمام توان و ظرفیت ادارات و نهادهای دولتی برای آگاه کردن مردم در این طرح بزرگ ملی سرشماری نفوس و مسکن استفاده کرد.

رحیمی با اظهار تأسف از رتبه آخر شهرستان گچساران در این زمینه گفت: متأسفانه با توجه به انتظارات بالایی که از شهرستان گچساران می‌رود اما طبق گفته کارشناسان شهرستان ما تاکنون از نظر مشارکت مردمی آخرین شهرستان بوده که باید با بررسی مشکلات موجود را در فرصت باقی‌مانده برطرف کرد.

وی با بیان این اینکه یکی از شاخص‌های برنامه‌ریزی کلان کشور و توسعه یافتگی استفاده از ابزارهای نوین مانند اینترنت است، افزود: گستردگی شهرستان و نبودن اینترنت در برخی از روستاها کار اطلاع‌رسانی و ثبت‌نام اینترنتی را مشکل کرده اما می‌توان از ظرفیت آموزش و پرورش، دهیاران، خانه‌های بهداشت روستایی، دانشگاه‌ها و حتی خود ادارات برای ترغیب مردم و آگاهی آنها با توجه به اهمیت ثبت‌نام اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن سال جاری استفاده کرد.

رئیس طرح سرشماری نفوس و مسکن شهرستان گچساران استفاده از توان دهیاری‌ها را در توجیه و آگاه کردن روستائیان مهم برشمرد و از بخشدار مرکزی خواست تا با ابلاغ به دهیاران در روستاها از آنها خواسته شود در مدت باقی‌مانده و در حد توان نسبت به ثبت مشخصات مردم در روستاهای دارای اینترنت اقدام کرده و در روستاهای فاقد اینترنت نیز با جمع‌آوری اطلاعات آنها را در سامانه ثبت‌نام کنند.

رحیمی مراکز بهداشت و خانه‌های بهداشت سطح روستاها را از دیگر مراجع مهم در امر اطلاع رسانی برشمرد و در این زمینه از بهورزان و مسؤولان شبکه بهداشت و درمان خواست تا متولیان را در این امر مهم یاری کنند.

فرماندار گچساران افزود: با توجه به جایگاه مدیران و معلمان انتظار می‌رود فرهنگیان علاوه بر پیشگامی در ثبت‌نام اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن 95 در ترویج و فرهنگ‌سازی در این زمینه نیز فعال و پویا باشند.

رحیمی بیان کرد: توقع از مدیران مدارس، معلمان و همکاران آموزش و پرورش این است که برای ترغیب خانواده‌ها از طریق دانش‌آموزان برای شرکت در سرشماری اینترنتی تلاش کنند.

فرماندار شهرستان گچساران با بیان اینکه همدلی، تعامل و استفاده از خرد جمعی عامل پیشرفت هر کاری است، گفت: هدف همه ما پیشرفت همه جانبه شهرستان است و این امر بدون شناسایی همه ظرفیت‌های منطقه مقدور نیست و باید در این زمینه آماری واقعی و صحیح از این ظرفیت‌های موجود در شهرستان را داشته باشیم.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.