تاریخ انتشار:۰۰:۱۹ - ۱۶ مهر ۱۳۹۵
سردار جعفری در یاسوج:
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سردار سرلشکر عزیز جعفری صبح امروز در آیین اختتامیه کنگره ملی سرداران شهید و 1880 شهید استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: شهیدان با صداقت و اخلاص و معنویت در دفاع مقدس حضور پیدا کرده و از کیان اسلام دفاع کردند.

وی تصریح کرد: شکوه و معنویتی که در کنگره شهدا دیده می‌شود به دلیل اخلاص مردم و حضور پر شور آن‌ها در صحنه است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه باید نعمت اسلام و نعمت ولایت فقیه را قدردان باشیم خاطرنشان کرد: حرف ولی امر خود را اطاعت کردیم و امروزه ثمره آن را با پیشرفت‌های چشمگیر می‌بینیم.

وی تصریح کرد: اگر این وضعیت در کشور استمرار داشته باشد لطف خدا شامل حال ما خواهد بود و دشمنان با همه برنامه‌ریزی‌ها هیچ غلطی نمی‌توانند کنند.

جعفری با اشاره به برگزاری اجلاس و کنگره شهدا افزود: وظایفی که در این کنگره‌ها داریم این است که ادامه راه شهدا اهداف شهیدان و دستاوردهای خون شهیدان است که این دستاوردها باید مدام جلوی چشمان ما باشد، آنها را یادآوری کنیم و فراموش نکنیم که ادامه حیات و زندگی ما به همین اجلاسیه‌ها و نشست‌هاست.

وی با اشاره به دستاوردهای خون شهیدان افزود: امنیت مهمترین دستاورد خون شهیدان است و به برکت خون شهیدان امنیتی پایدار و بی‌نظیر در نظام و کشور ایران شاهد هستیم که در چند صحبت اخیر مقام معظم رهبری، حساسیت ایشان نسبت به امنیت و اهمیت آن را در این مقطع حساس شاهد بودیم.

فرمانده سپاه عنوان کرد: کشور ما در میان کشورهایی که از ناامنی زیادی برخوردار هستند قرار دارد و ناامنی را در کشورهای دوست و همسایه شاهد هستیم اما ایران اسلامی از امنیت بی‌نظیر برخوردار است که این امنیت کنونی ایران نتیجه هشت سال استقامت و ایستادگی مردم و رزمندگان است.

وی عنوان کرد: مردم و رزمندگان در دفاع مقدس به دشمنان نشان دادند که ایران اسلامی، جمهوری اسلامی و مردم با این نظام، اعتقادها و باورها هرگز قابل دست‌اندازی و تجاوز نیست و هر متجاوزی را سر جای خود می‌نشانیم.

سردار جعفری بیان کرد: در زمان جنگ هشت ساله، یک سال و نیم طول کشید تا خرمشهر آزاد شد اما رزمندگان 6 سال جنگ را ادامه دادند تا امنیت حاصل شود و کسانی که خیال تجاوز را در سر می‌پرورانند اگر هنوز این خیال را دارند بدانند چه سرنوشتی در انتظار آنهاست.

وی در ادامه سخنان خود عزت، اقتدار، عظمت اسلام و جمهوری اسلامی ایران را از دیگر دستاوردهای خون شهیدان دانست و عنوان کرد: عشق و علاقه مردم محروم و مستضعفین جهان به جمهوری اسلامی به دلیل همین ایستادگی، مقاومت، عزت و اقتدار در برابر استکبار و دیگر کشورهای ظالم است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهضت بیداری اسلامی در جهان و توسعه و صدور انقلاب اسلامی را از دیگر دستاوردهای خون شهیدان دانست و عنوان کرد: دشمنان جنگ را علیه ایران اسلامی آغاز کردند و این همه توطئه هم علیه کشور راه‌اندازی کردند ولی همانطور که در وصیت‌نامه شهدا آمده شهیدان جان خود را برای جمهوری اسلامی، ولایت فقیه، ادامه راه ولایت فقیه و راه اسلام ناب محمدی دادند. 

وی گفت: حوادثی که امروز در منطقه در لبنان، فلسطین، عراق و یمن و سوریه شاهد آن هستیم حاصل هشت سال دفاع مقدس ایران اسلامی است که دنیا از آن الگو گرفته است.

سردار جعفری در ادامه گفت: دستاورد معنوی دیگر که به صورت مستمر از آن بهره می‌گیریم ناشی از ایستادگی و مقاومت و عمل به دستور الهی و مخالفت با نظام سلطه و استکبار جهانی است.

این فرمانده هشت سال دفاع مقدس با طرح این سؤال که چرا مردم سوریه در مقابل این همه توطئه و دشمنی آمریکا و اسرائیل و سایر استکبار ایستادگی کردند،‌ گفت: همه اینها حاصل ایستادگی و مقاومت است که به واسطه آن تحقق وعده‌های الهی را مشاهده می‌کنیم. 

وی در ادامه با بیان اینکه خداوند به مسئولان اجرایی کشور و مردم توفیق بدهد که انتخاب‌های آنها برای مناصب اجرایی و قانون‌گذاری به گونه‌ای باشد که بتوانند با روحیه جهادی و انقلابی و اطاعت محض از ولی فقیه بر مشکلات غلبه کنند، گفت: با چنین رویکردی می‌توان جامعه نمونه اسلامی را بسازیم که در آن عدالت و اخلاق اسلامی و ایرانی و مطابق با شأن ملت ایران برقرار باشد. 

وی با بیان اینکه باید مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم حل شود، خاطرنشان کرد: این موفقیت به شرطی حاصل خواهد شد که مسئولان کشور به صورت جهادی و انقلابی اقدام کنند و الگوی آنها برگرفته از جهاد و دفاع مقدس باشد. 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی شرطی مهم برای رسیدن به چنین دستاوردی است، خاطرنشان کرد: با تکیه بر چنین اقتصادی می‌توانیم بر مشکلات درونی خود فائق شویم و اکنون جهان در انتظار ساختن یک جامعه نمونه اسلامی برای رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی است.

سردار جعفری در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و تبعیت از سبک زندگی آنها، خاطرنشان کرد: صرفاً با یاد کردن از شهدا نمی‌توان به اهداف خود برسیم بلکه باید روش و منش آنها را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.

وی با تأکید بر اینکه شهدای ما اشرافی‌گری و اسراف را نهی می‌کردند و در این زمینه حساس بودند، افزود: شهیدان بیش از هر کس با اهل مسجد و دعا و تضرع به درگاه الهی با حضور در مساجد بودند که امروز در جامعه ما جای آنان خالی است.

این فرمانده هشت سال دفاع مقدس با تأکید بر اینکه مساجد باید از جمعیت جوان کشور موج بزند و ائمه جماعات باید به این مهم توجه داشته باشند و برای جذب جوانان کمک کنند، افزود: مساجد همیشه سنگرهای اصلی انقلاب بوده‌اند.

این فرمانده ارشد نظامی در کشور با اشاره به اینکه شهیدان به امامان معصوم عشق می‌ورزیدند و مطیع محض ولی فقیه بودند، بیان داشت: وقتی ولی فقیه تصمیم به عزمی داشت کسی در آن تصمیم تردید پیدا نمی‌کرد و به دنبال موضع‌گیری در برابر آن نبودند.

وی با بیان اینکه این روحیه در کشور ما تا حد قابل قبولی وجود دارد، افزود: تعداد محدودی از مسئولان توجهی به این نکته نمی‌کنند که لازم است مسؤولان سیره شهدا را سرلوحه کار قرار دهند. 

سردار جعفری به یکی دیگر از ویژگی‌های شهدا اشاره کرد و گفت: ایثارگری ویژگی دیگر شهدا بود و آنها عشق به خدمت به مردم داشتند لذا روحیه ایثارگری آنها تنها برای رزم نبود بلکه برای خدمت ایثار می‌کردند. 

این فرمانده دفاع مقدس با تأکید بر اینکه شهیدان از دشمنان تبری می‌جستند و نگاه و نیم نگاهی به دشمنان نداشتند و اعتقاد و اطمینان به دشمن در شهیدان وجود نداشت، خاطرنشان کرد: آنها از دشمن متنفر بودند مسأله‌ای که این روزها مسأله جامعه ما است و متأسفانه در بین برخی از مسئولان دیده نمی‌شود. 

وی در همین ارتباط به سخنان مقام معظم رهبری در دانشگاه امام حسین(ع) در خصوص جهاد اکبر اشاره کرد و گفت: رهبری به واسطه همین موضوع جهاد کبیر را مورد اشاره قرار دادند که امروز همه موظف به جهاد بزرگتر از جهاد اصغر هستیم و آن اطاعت نکردن و دل نبستن به دشمنان است.

سردار جعفری با بیان اینکه شهیدان با غیرتمندی و جوانمردی و مردانگی اجازه نمی‌دادند بی‌عفتی و بدحجابی در میان جامعه و در بین نزدیکان آنها باشد، گفت: وصیت‌نامه همه شهدا بعد از تأکید بر ولایتمداری و حفظ دین و کشور مربوط به حجاب و عفاف بوده است. 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انتقاد از بی‌توجهی‌هایی که در کشور و در میان برخی مسؤولان از جمله مسئولان فرهنگی وجود دارد، گفت: باید فرهنگ حجاب و عفاف بیش از پیش در کشور ترویج داده شود زیرا شهیدان ما تعصب دینی داشتند و عاشق نظام جمهوری اسلامی و ارزش‌ها بودند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین