تاریخ انتشار:۱۴:۲۸ - ۱۱ مهر ۱۳۹۵
در یادواره 1880 شهید کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد
عصر دنا: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همه پیروزی های ما به دلیل اقتدار انقلابی است که سه ویژگی خدا محوری، رهبری و مردمی بودن دارد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): سرلشکر محسن رضایی روز یکشنبه در یادواره 1880 شهید کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: هر زمان لیبرال ها و سازشکارها در سیاست ورود پیدا کردند، یا ما نوکر شدیم یا جنگی علیه ما شکل گرفت.
وی گفت: هر وقت استبداد آمد یا از مذهب بریدیم یا جنگی علیه ما تحمیل شد و دشمنان با وجود این افراد به کشور طمع کردند.
فرمانده دوران دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: لیبرال ها جنگ را در کشور آغاز و انقلابی ها سرزمین های ازدست رفته را آزاد کردند.
سرلشکر رضایی عنوان کرد: اقتدار انقلابی در ایران در مرحله نخست به دلیل پیروی از دستورات خدای متعال و در مرحله دوم به دلیل رهبری امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: هیبت و شجاعت رهبر فرزانه انقلاب منشأ قدرت کنونی ایران است و این امر سبب اقتدار ایران اسلامی در جهان شده است.
فرمانده دوران دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه سومین جنبه از اقتدار انقلابی ایران تکیه بر مردم است اظهار داشت: مردم در سال نخست وارد فضای جنگ نشده بودند و به همین دلیل در چهار عملیات شکست خوردیم و اما سال دوم جنگ که آحاد جامعه وارد صحنه شدند معادله ها تغییر کرد.
وی عنوان کرد: ایران در 300 سال گذشته به صورت مرتب از بیگانگان شکست می خورد اما پس از سه قرن امنیت و اقتدار هم اینک جمهوری اسلامی به قدرت منطقه ای تبدیل شده است.
وی با اشاره به ظرفیت های قدرت ایران گفت: جمهوری اسلامی کشوری بسیار بزرگ با 80 میلیون جمعیت و منابع سرشار است و اقوام بزرگی مانند لرها، کردها و آذری ها در غرب ایران وجود دارند که با تاریخ درخشان یکی از منابع قدرت مردمی هستند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت با بیان اینکه ایران هم اینک دشمنان سرسختی دارد، گفت: عربستان که درگذشته تنها رقیب منطقه ای ایران بود اکنون دشمن ما شده و ترکیه هنوز با ما رقیب است.
سرلشکر رضایی با بیان اینکه امروز باید از دفاع مقدس درس بگیریم، گفت: فساد اقتصادی، قاچاق و تبعیض با اقتدار انقلابی از بین می رود.
به نوشته ایرنا، فرمانده دوران دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: بدون تکیه بر اقتدار انقلابی با قاچاق، فساد و تبعیض نمی توان مقابله کرد و همین اقتدار انقلابی است که می تواند ما را از تهدیدات خارجی و داخلی نجات دهد.
وی با اشاره به اینکه همه پیروزی ها و موفقیت های پس از انقلاب اسلامی به دلیل ادامه دادن راه شهداست، افزود: امروز موشک های ما 2000 کیلومتر برد دارند و پهپادها تا 700 کیلومتر قدرت پرواز و عملیات دارند.
سرلشکر رضایی ادامه داد: بنگاه های سخن پراکنی بیگانه مانند بی. بی. سی و سی.ان.ان در هفته دفاع مقدس سؤال ها و ابهام هایی در رابطه با دوران پر افتخار هشت سال جنگ تحمیلی مطرح می کنند که هدف نهایی آنها از این کار، دور شدن نوجوانان و جوانان از راه شهدا و انقلاب است.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس به یکی از این ابهام ها اشاره کرد و گفت: اگر ما پس از آزادی خرمشهر وارد عراق نمی شدیم، اکنون صدام زنده بود و ما پنجاه سال با این کشور در جنگ های دوره ای بودیم.
سرلشکر رضایی بیان کرد: دشمنان می دانند اگر راه شهدا ادامه یابد همانطور که کشور مقتدر و برتر منطقه شدیم قدرت اقتصادی هم خواهیم شد و از این واهمه دارند.
وی در ادامه با اشاره به تحولات منطقه ای گفت: همانطوری که قدرت های جهان از صدام حمایت کردند، سبب شرمساری آنها شد و هم اینک پشتیبانی کنونی آنها از عربستان و وهابیت مایه شرمساری آینده آنها می شود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پرسش ما این است که چرا مردم عربستان نباید بتوانند رأی بدهند و مانند سایر مردم جهان مردم سالاری داشته باشند.
سرلشکر رضایی با اشاره به اینکه مردم کشورهای مسلمان سرنوشت خود را باید تعیین کنند، گفت: ما می خواهیم کشورهای منطقه استقلال داشته باشند و برای آمریکا و اسرائیل نوکری نکنند.
فرمانده دوران هشت سال دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانش به دلاوری های رزمندگان دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: یکی از حماسه های بزرگ رزمندگان کهگیلویه و بویراحمد عملیات جزایر مجنون در پد خندق بود که آنان تا آخرین نفر و تا آخرین قطره خون ایستادند و حتی یک نفر عقب نشینی نکرد.
وی ادامه داد: این حماسه در هشت سال دفاع مقدس بی مانند بود و عراقی ها می گفتند بزرگ ترین مشکل ما همین افرادی است که تا آخرین فشنگ خود ایستادگی می کنند.
تیپ 48 فتح در عملیات پد خندق، به مدت 14 ساعت به مقابله با دشمن بعثی عراق پرداخت که درنهایت با شهادت تعداد زیادی از افراد تیپ و اسارت عده ای از آنها پایان یافت.
120 رزمنده در این نبرد به شهادت رسید که 87 نفر آنها کهگیلویه و بویراحمدی بودند.
همچنین در این عملیات 120 نفر نیز به اسارت دشمن بعثی درآمدند که 76 نفر آنها از دلاور مردان این استان بودند.
کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران یکهزار و 880 شهید تقدیم ایران اسلامی کرده است.
کنگره بزرگداشت مقام شامخ 1880 شهید کهگیلویه و بویراحمد که از امروز آغاز شده تا پنج روز در یاسوج ادامه دارد.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین