تاریخ انتشار:۲۰:۵۳ - ۰۸ مهر ۱۳۹۵
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد
عصر دنا: رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد از وضعیت نامطلوب و رتبه رو به افول استان در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): حسن نوروزی صبح امروز در نشست سرشماری نفوس و مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: مرکز آمار ایران پیش بینی کرده در سال 95 حدود 194 هزار و 856 خانوار در این استان سرشماری شوند.

وی افزود: تا ساعت 8 صبح امروز، 1.72 درصد خانوارهای استان به صورت اینترنتی سرشماری شده‌اند، در حالی که در سطح کشور به طور میانگین 1.91 درصد خانوارها سرشماری اینترنتی شده‌اند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از لحاظ سرشماری اینترنتی از میانگین کشوری عقب هستیم و از رتبه 12 در روزهای نخست به رتبه 19 کشور در روزهای اخیر سقوط کرده‌ایم.

نوروزی بیان کرد: از لحاظ جمعیتی نیز تاکنون 1.81 درصد جمعیت استان به صورت اینترنتی در سرشماری ثبت‌نام کرده‌اند که میانگین کشوری 2.05  درصد است و از این نظر نیز از میانگین عقب هستیم.

وی با بیان اینکه رتبه استان با سپری شدن مهلت سرشماری در حال سقوط است، گفت: دستگاه‌های اجرایی باید به بهبود رتبه استان و تقویت سرشماری اینترنتی کمک کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: شهرستان لنده با 2.34 درصد بالاترین درصد سرشماری اینترنتی و شهرستان دنا با 1.46 درصد پایین‌ترین میزان سرشماری اینترنتی استان را به خود اختصاص داده‌اند.

نوروزی ابراز کرد: استان ما از لحاظ رتبه نفوذ اینترنت در بین افراد در بهمن ماه 94 با 47.5 درصد رتبه 8 کشور و از لحاظ دسترسی خانواده‌ها به اینترنت با 62.4 درصد رتبه 6 کشور را داشت که در هر دو مورد از میانگین کشوری بالاتر بودیم.

وی تصریح کرد: این آمارها نشان می‌دهد که استان ما از لحاظ دسترسی به فناوری‌های روز وضعیت خوبی دارد و می‌تواند در سرشماری اینترنتی موفق عمل کند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین