نخلگردانی ۲۰۰ ساله؛ تجلی عشق به اهلبیت در گوگد گلپایگان
آیین سنتی نخلگردانی، با قدمتی ۲۰۰ ساله، در دوازدهم محرم در شهر گوگد گلپایگان به یاد امام سجاد (ع) برگزار شد و صحنهای از عشق و ارادت مردم به اهلبیت (ع) را به نمایش گذاشت. این مراسم که هر ساله با حضور پرشور عزاداران انجام میشود، نشاندهنده عزم و اراده جامعه در پاسداشت سنتهای عاشورایی است.
آیین سنتی نخلگردانی، با قدمتی ۲۰۰ ساله، در دوازدهم محرم در شهر گوگد گلپایگان به یاد امام سجاد (ع) برگزار شد و صحنهای از عشق و ارادت مردم به اهلبیت (ع) را به نمایش گذاشت. این مراسم که هر ساله با حضور پرشور عزاداران انجام میشود، نشاندهنده عزم و اراده جامعه در پاسداشت سنتهای عاشورایی است.
به گزارش عصر دنا،
گلپایگان – ایرنا – مراسم سنتی نخلگردانی که سابقهای ۲۰۰ ساله دارد، در دوازدهم محرم و همزمان با شهادت امام سجاد (ع) هر ساله با حضور پرشور عزاداران و مردم در شهر گوگد از توابع شهرستان گلپایگان برگزار میشود. این آئین به عنوان یکی از قدیمیترین مراسم مذهبی در این ناحیه، نمادی از عشق و ارادت مردم به اهلبیت (ع) و حفظ سنتهای عاشورایی به شمار میآید.


دیدگاهتان را بنویسید