کد خبر: ۲۴۴
تاریخ انتشار:۰۱:۲۶ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
عصر دنا: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران خواهان لغو روادید با عراق است اما تا به امروز دولتمردان عراقی در این زمینه همکاری های لازم را انجام نداده اند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): ولی الله نانواکناری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت گو با میزان درباره امکان لغو روادید بین ایران و عراق با توجه به نزدیک بودن مراسم اربعین حسینی اظهار کرد: اینکه جمهوری اسلامی ایران با عراق یک ارتباط دوستانه داشته باشد و هرچقدر این ارتباط در فضایی نزدیک تر صورت بگیرد از نظر راهبردی جزو اولویت های مهم جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: دو ملت ایران و عراق از نظر فرهنگی واعتقادی به یکدیگر نزدیک هستند ازاین رو بدون شک لغو روادید میان این دو کشور سبب خواهد شد تا روابط مردم در ایران و عراق به صورت نزدیک تری بایکدیگر گسترش پیدا کند و زمینه سفر با توجه به وجود اماکن مقدسه بین دو کشور در یک بستر و موقعیت مناسب صورت گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بنده به شخصه معتقد هستم با توجه به در پیش بودن مراسم تاسوعا و عاشورا و اربعین  حسینی موضوع لغو روادید میان ایران وعراق هرچه سریعتر باید از سوی دستگاه های مسئول بین دو کشور صورت گیرد.

نانوا کناری با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران به شدت به دنبال لغو روادید است، خاطر نشان کرد: متاسفانه بنده شنیده ام تا به امروز مسئولین عراقی دراین زمینه همکاری های لازم را انجام نداده اند که امیدواریم با رایزنی دستگاه دیپلماسی کشورمان این مهم به زودی امکان پذیر شود.

وی تاکید کرد: بدون شک با لغو روادید میان ایران وعراق بسیاری از مشکلات بخصوص مسائل مربوط به سفر زائران ایرانی به عراق حل خواهد شد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.