تاریخ انتشار:۱۵:۱۷ - ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
عصر دنا: سرپرست اداره کل آموزش ‌و پرورش کهگیلویه ‌و بویراحمد گفت: امتحانات شبه نهایی،تمرینی برای دانش آموزان جهت داشتن آمادگی در امتحانات خردادماه است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، محمد جمالی آرند دیشب در برنامه زنده (گفتگو) تلویزیونی که از شبکه دنا پخش می شد،با بیان اینکه آزمون های شبه نهایی کشوری ویژه پایه های دهم و یازدهم تمامی رشته ها و پایه های تحصیلی درواقع تمرینی برای امتحانات نهایی در خردادماه است،افزود: امتحانات شبه نهایی کشوری پایه های دهم و یازدهم این چهار رشته در روزهای ۲۷ و ۲۹ فروردین ماه جاری و نیز روزهای اول و چهارم اردیبهشت ماه همزمان با سراسر کشور در استان برگزار می شود.

وی،زمان شروع برگزاری آزمون های شبه نهایی کشوری پایه های دهم و یازدهم دانش آموزان این‌ چهاررشته درمدارس شیفت صبح استان را ،ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه در روزهای مقرر اعلام کرد و گفت:نظیر این آزمون برای دانش‌آموزان پایه های دهم و یازدهم هر چهار رشته هم در مدارس شیفت عصر راس ساعت ۱۴ در روزهای تعیین شده برای هر درس برگزار می شود.

جمالی آرند،افزود:برای برگزاری امتحانات شبه نهایی کشوری برای چهار رشته مذکور ۴ درس مهم از دروس عمومی و تخصصی آنها انتخاب شده است.

وی ،هدف از برگزاری امتحانات شبه نهایی پایه های دهم و یازدهم را آشنا کردن دانش آموزان با نمونه سوالات استاندارد و مفهومی در امتحانات نهایی خرداد ماه پیش رو برشمرد و گفت:بودجه بندی طراحی سوالات امتحانی از ۹۰ درصد حجم اولیه کتب درسی تعیین شده می باشد.

 جمالی آرند،با اشاره به تدوین نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، هدف از تدوین این سند را تربیت دانش‌آموز شش ساحتی اعلام کرد و افزود: در سند تحول بیشتر به مقوله تربیت اهمیت داده شده و هدف تربیت دانش‌آموز شش ساحتی است.

وی، اجرای سند تحول بنیادین مورد تاکید رهبر و سیاست های دوازگانه ابلاغی رئیس جمهور به اموزش و پرورش ،را از دستور کارهای آموزش و پرورش استان خواند و گفت:برای اجرایی سازی این منویات و کیفیت بخشی به آموزش و تربیت، برنامه های تحولی در حوزه های مختلف و راه اندازی قرارگاهی به همین منظور در آموزش و پرورش استان در حال اجراست.

جمالی آرند،به در پیش روبودن امتحانات نهایی و تاثیر سوابق تحصیلی بر کنکور اشاره کرد و افزود: برای آشنایی بیشتر و آماده سازی ذهنی دانش آموزان استان برای امتحانات نهایی خردادماه هم در دی ماه سوالات هماهنگ استانی و شهرستانی و هم در کنار آن امتحانات شبه نهایی برگزار کرده و خواهیم کرد.

وی،با اشاره به اینکه امتحانات هر سه پایه مقطع متوسطه دوم به صورت نهایی و هماهنگ کشوری برگزار می شود،گفت:سوالات مفهومی به شکل مفهومی و استاندارد بوده و دانش اموزان باید مطلب درسی را بخوبی بخوانند و استنباط و تحلیل خوبی از سوالات طراحی شده برای پاسخ داشته باشند.

محمد جمالی آرند ،به نقش مهم خانواده ها در رشد و ارتقاء کیفیت تحصیلی فرزندان خود اشاره کرد و از آنان خواست تا فرزند خود و آموزش و پرورش را در تحقق این مهم یاری کنند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان ،ازاجرای برنامه های مختلف از جمله داشتن پنجشنبه های طلایی برای ارتقاء کیفیت تحصیلی و نظام آموزشی خبر داد و افزود:در این روز از هر هفته علاوه بر برگزاری کلاس های فوق برنامه و رایگان برای جبران و عقب ماندگی تحصیلی دانش اموزان ،کارگاه های آموزشی توانمندسازی ویژه مدیران و معاونان آموزشی مدارس،سرگروههای آموزشی و دبیران استان برگزار می شود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین