کد خبر: ۲۲۶۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۱۴:۱۵ - ۰۴ اسفند ۱۴۰۲
عصر دنا: نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد از سد و نیروگاه چمشیر بازدید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
فارس: حجت الاسلام امید گنجه‌ای امام جمعه باشت در بازدید نماینده ولی‌فقیه از سد چمشیر اظهار داشت: این بازدید و این اردو در راستای همان اردوهای راهیان پیشرفت آبادانی است که گفتیم طلاب تا جایی که وقتشان اجازه داد در خدمتشان هستیم.
حجت الاسلام گنجه ای ادامه داد: انسان این پیشرفت ها را که می‌بیند امیدوار می‌شود مخصوصا خواص جامعه باید این پیشرفت‌ها را ببینند و این پیشرفت‌ها را منتقل کنند.
داریوش یوسفی‌نژاد مسئول روابط عمومی سد چمشیر هم اظهار داشت: سد و نیروگاه چمشیر بلندترین سد بتنی غلطکی غرب آسیا است تنها سد احداث شده روی رودخانه زهره سد چمشیر و تولید انرژی برق سالیانه حدود ۱۳۰ هزار خانوار را می‌تواند تامین کند در واقع ۴۸۲ گیگابایت برق در سال تولید می‌کنیم که حدودا برق ۱۳۰ هزار خانوار را با راه اندازی این نیروگاه تولید می‌کنیم.
یوسفی‌نژاد ادامه داد: تغییر کارفرما پروژه چمشیر از سال ۸۸ اتفاق افتاد. آب منطقه ای فارس به عنوان کارفرمای این سد بود بعد از اینکه تغییر کارفرما به دلیل اینکه پروژه ملی شد از سال ۸۸ عملیات انحراف رودخانه را انجام دادیم و بعد از آن عملیات اجرایی شروع شد .
وی عنوان کرد: عملیات اجرایی را شرکت سابیر به عنوان پیمانکار دسته یک ما بود بدنه سد را انجام دادند.شرکت چینی به عنوان پیمانکار دست یک بحث تجهیزات برق و مکانیک بودند.این مسوول گفت: پروژه چمشیر در حال حاضر با پیشرفت ۹۹ درصد در حال انجام است.
وی تصریح کرد: عملیات آبگیری سد چمشیر دی ماه سال ۱۴۰۱ بود که هم اکنون آبی که پشت سد جمع شده در واقع حدود ۳۹۰ میلیون متر مکعب آب ذخیره کردیم از دی ماه تاکنون اگر بخواهم جمعا حدود ۹۰۰میلیون مترمکعب آب توانستیم ذخیره کنیم که از این مقدار حدود ۵۰۰ میلیون مترمکعب رهاسازی کرده‌ایم و حدود ۳۰۰ میلیون مترمکعب پشت سد آب ذخیره شده کردیم.
وی عنوان کرد: دبی ورودی به این سد ۲۰ مترمکعب است و دبی خروجی هم ۱۰ مترمکعب است.
یوسفی خاطرنشان کرد: اهداف این پروژه اشتغال زایی بوده که حدود ۲۲۰۰ نفر اشتغال در اوج کار مشغول به کار بودند و در حال حاضر حدود ۵۲۰ کل کارگاه ماست.
وی در پایان اهداف کلی پروژه را شامل موارد زیر دانست: اشتغال زایی،تولید برق،کنترل سیلاب ،مدیریت کیفیت آب رودخانه زهره،پرورش ماهی ،توسعه گردشگری
 
آیت‌الله سید نصیرحسینی نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج هم در این جلسه اظهار داشت: تشکر از بابت ایجاد این سد بزرگ و عظیم که ذخیره سازی آن حدود ۴ برابر سد کرج است و این از برکت انقلاب اسلامی است و این نشان از ما می توانیم است که حضرت امام ما می توانیم را در جامعه ما زنده کرد.حسینی ادامه داد: خاصیت استکبار است وقتی میخواهد ملت ها را زیر سلطه خود داشته باشد می گوید شما نمی توانید و ما می توانیم.
وی تصریح کرد: سدهای استان ما بعد از انقلاب و مربوط به نظام اسلامی است.این مسوول با اشاره به اینکه هر چیزی استان ما دارد مربوط به بعد از انقلاب است عنوان کرد: دو سال قبل از انقلاب ما به استان تبدیل شد این همه امکانات و مدنیت همه در زمان جمهوری اسلامی رخ داد.
وی تاکید کرد: در دوران طاغوت با جمعیت کم و درآمد نفتی بسیار فقر و فلاکت از سر و روی کشور می‌بارید در گذشته بیمارستان نداشتیم و الان ۱۳ تا داریم .این مسوول عنوان کرد: در حال حاضر ۱۸۰۰ روستای ما برق دارد و همه چا جاده دارد و این از برکات نظام است .
وی افزود:در گذشته وابستگی تام داشتیم و مستعمره عملی بودیم و امروز به عنوان یک قدرت جهانی معادلات جهانی را به هم می ریزیم آن القائات هنوز هست و عده ای هنوز دستاوردهای نظام را نادیده می گیرند.
وی اشاره کرد: دستاوردهای نظام را با گذشته قبل از انقلاب مقایسه می کنیم و استان ما قبل از انقلاب چیزی نداشت این ها همه برکات است اما دشمن آنچنان از لحاظ رسانه ای کار می‌کند انگار اصلا جمهوری اسلامی هیچ کاری نکرده است.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
میشه یکی توضیح بده دلیل اینکه اب سد چمشیر رو در این بی ابی دارن تخلیه میکنن چیه؟ ظرفیت این سد ۲ میلیارد متر معکب هست و ۹۰۰ میلیون در زمستون ذخیره کردید و ۵۰۰ تا رو تخلیه؟!
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین