تاریخ انتشار:۱۲:۰۴ - ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
عصر دنا: برخی مدیران که فراموش کرده اند هنوز در دولت سیزدهم مسئولیت دارند سکوت کرده و از ارائه عملکرد دستگاه های اجرایی خود در دولت کنونی به بهانه های مختلف امتناع می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

فارس- ندا نعمتی-امسال رویداد انتخابات دورازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در 11 اسفندماه برگزار می شود.

این انتخابات نیز مانند انتخابات‌های گذشته و جه بسا بیشتر از آنها از اهمیت برخوردار است به گونه ای که مقام معظم رهبری از ابتدای سال تا کنون در این خصوص و برگزاری آن بارها تاکیدات راهبردی و مهمی داشته‌اند.

انتخابات فرصتی است برای مردم که نظر خودشان را نسبت به شیوه حکومت و مدیریت‌ ابراز کنند و این رویداد عالی‌ترین مظهر حضور مردم در عرصه سیاسی و مهم‌ترین مجرای تحقق حاکمیت مردم یا همان مردم‌سالاری دینی است.

برگزاری انتخابات مشارکت‌آمیز و رقابتی، احساس مسئولیت نظام در مقابل خواست‌های جامعه را افزایش می‌دهد و فضای شور رقابتی پیش از آن موجب افزایش آگاهی‌های سیاسی‌ـ اجتماعی ملت شده و فضای مناظرات و میتینگ‌های تبلیغاتی نامزدها، زمینه آگاهی مردم از وضعیت کشور در حوزه‌های مختلف را فراهم می‌آورد.

از مهم‌ترین کارکرد ویژه انتخابات و مشارکت سیاسی مردم، خنثی‌سازی توطئه‌ها و تهدیدات دشمنان است که در عین حال موجب افزایش اقتدار نظام و امنیت ملی کشور شده و پیامدهای مثبت منطقه‌ای و بین‌المللی برای نظام سیاسی ما به همراه خواهد داشت.

 مردم، صاحبان اصلی قدرت در یک جامعه هستند و حق دارند در تعیین سرنوشت سیاسی و اجتماعی خود مشارکت داشته باشند، شور انتخاباتی، نشان‌دهنده این است که مردم به حق حاکمیت خود اهمیت می‌دهند و می‌خواهند در تعیین سرنوشت خود نقش داشته باشند.

استان کهگیلویه و بویراحمد در تمامی صحنه های انقلاب حضور پر رنگ و موثری از خود در دفتر انقلاب اسلامی به ثبت رسانده است، در مشارکت انتخابات نیز مردم همیشه در صحنه استان و به خصوص گچساران با شور بسیار حضوری گسترده را در این رویداد مهم به ثبت می کنند.

گچساران این قلمرو نفتی یا بهتر است بگوییم سرزمین آب و آتش از جهات مختلف یک شهر استراتژیک و مهم در استان و کشور محسوب می شود، فضای انتخاباتی و شور آن نیز با برخی نقاط استان یا کشور کمی متفاوت تر و حساس تر است.

حضور کاندیداهای جناح های مختلف و چهره های تازه در این عرصه خود گواه شور انتخاباتی در این شهرستان است.

این حساسیت باعث شده تا این رویداد امسال رنگ و رویی متفاوت از انتخابات گذشته به خود گیرد.

در بام نفتی ایران که طبل تبلیغات داوطلبین و یا بهتر بگوئیم کاندیداها از چندماه پیش نواخته شد، هنوز به زمان رسمی آغاز تبلیغات کاندیدها کمتر از ۱ ماه مانده که این طبل محکم تر نواخته شده و رنگ و بوی انتخابات و تبلیغات کاندیداها اوج گرفته است.

به گونه ای که می توان گفت در گچساران شوری، که بیش از حد شور شده است، و تنوری که داغی آن از حد متعادل در حال خارج شدن است.

متاسفانه در این میان نیز برخی مدیران که فراموش کرده اند هنوز در دولت سیزدهم مسئولیت دارند سکوت کرده و از ارائه عملکرد دستگاه های اجرایی خود در دولت کنونی به بهانه های مختلف امتناع کرده و یا از آن سرباز می زنند، انگار آنها فراموش کرده اند قبل از انتخابات مجلس رویداد مهم دهه فجر را پیش رو داریم.

بارها از سوی فرماندار و یا امام جمعه گچساران تذکر داده شده که مدیران باید عملکرد دستگاه های اجرایی خود را ارائه کنند و پاسخگوی مردم باشید، نتیجه انتخابات در گچساران هر چه شود هنوز شما مدیری در دولت سیزدهم محسوب می‌شوید.

شور انتخاباتی که در گچساران بیش از حد شور شده است

خانم راد یکی از شهروندان گچسارانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران در خصوص شور انتخاباتی در این شهرستان گفت: ما به فرمایش مقام معظم رهبری حتما در انتخابات اسفندماه شرکت خواهیم کرد تا هر رای ما مشت محکمی باشد که بر دهان دشمنان جمهوری اسلامی کوبیده می شود.

وی افزود: این روزها در گچساران شاهد شور انتخاباتی بیش از حد که واقعا شور شده، هستیم، هر چیزی متعادل بودن آن بسیار بهتر و نتیجه بخش تر است.

آقای الهی زاده یکی دیگر از شهروندان گچساران اظهار کرد: با حضور در انتخابات پیش رو به دنیا نشان خواهیم داد که به خون شهدا و آرمانهای انقلاب اسلامی و حمایت از ولی فقیه خود پایبند هستیم و روز به روز نیز در هر شرایطی پای آنها محکم تر ایستاده ایم.

وی بیان کرد: کاش کاندیداها که این روزها تنور انتخابات را بیش از حد داغ کرده اند کمی به فکر این باشند که بر اثر داغی بیش از حد جوانان، مردم و طرفداران خود را نسوزانند.

این شهروند گچسارانی گفت: متاسفانه تبلیغات زودهنگام در این خصوص از یک سو و تبدیل شدن فضای مجازی به میدان جنگ رقابتی و خط و نشان کشیدن ها از سوی دیگر گاه باعث گمراه شدن جوانان و یا رای اولی ها می شود، از کاندیداها درخواست می‌کنیم فضا را آرام تر کنید تا مبادا خدای ناکرده اتفاق ناگواری باعث ناراحتی مردم شود.

آیا مدیران دلسرد شده‌اند؟

فرهادیان از دیگر شهروندان گچساران می‌گوید: هنوز تا آغاز تبلیغات رسمی کاندیداها کمتر از یک ماه مانده است ولی آنها شروع به تبلیغات گسترده کرده اند چرا دستگاه‌های نظارتی ورود پیدا نمی‌کنند.

وی عنوان کرد: همه ما به نظام جمهوری اسلامی پایبند بوده و در انتخابات با حضور حداکثری شرکت خواهیم کرد.

این شهروند گفت: متاسفانه این شور بیش از حد از یک سو و کم کاری مدیران برخی دستگاه های اجرایی از سوی دیگر باعث شده که مردم احساس کنند مدیران خود را باخته اند، آقایان روساء شما هنوز مدیر یک دستگاه اجرایی هستید و هر کاندیدایی نیز برنده میدان انتخابات شود تا خرداد ماه سال دیگر شما مدیران باید وظایف خود را به خوبی انجام دهید، چرا برخی از شما دلسرد شده و چمدان های خود را بسته اید و  وظایف خود را انجام نمی دهید.

آقایان مسئول بدانید که امروز هیچ عذری برای خدمت به مردم وجود ندارد اگر مسئولی کوچکترین تعللی در خدمت به مردم و نظام داشته باشد، قطعنا خائن به ملت و مملکت و خون شهدا خواهد بود 

حجت الاسلام سید عنایت‌اله هاشمی منش امام جمعه گچساران اظهار کرد: امروز باید قدر انقلاب اسلامی این نعمت والا را دانسته و در خصوص آن شکر گذار باشیم، ایام الله دهه فجر بهترین فرصت برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و تکریم و تجلیل از مردم است.

وی افزود: مردم پای انقلاب اسلامی ایستاده و شهید می دهند، امروزه شاهد تلاش های بسیار سپاه پاسدارن و نیروهای امنیتی برای آرامش و امنیت در کشور هستیم.

امام جمعه گچساران با اشاره به پاسخگو نبودن برخی مدیران اظهار کرد: این صندلی ها حاصل خون شهداء بسیاری است که امروز شما به آن تکیه زده اید و باید پاسخگوی شهداء و خانواده آنها باشیم.

حجت الاسلام هاشمی منش اضافه کرد: چقدر راحت از دستاوردهای نظام می‌گذریم مدیر باید خودش در صحنه بوده و شما مسوولان پرچمدار هستید، مردم گلایه‌مند هستند که مدیران پاسخگو نیستند.

وی افزود: آقایان مسئول بدانید که امروز هیچ عذری برای خدمت به مردم وجود ندارد و اگر مسئولی کوچکترین تعللی در خدمت به مردم و نظام داشته باشد، قطعنا خائن به ملت و مملکت و خون شهدا خواهد بود 

امام جمعه گچساران گفت: همه مسئولان باید با تمام قوت در خدمت به این مردم شبانه روزی تلاش کنند و امروز رهبر انقلاب در خدمت به مردم و ترسیم راه درست جمهوری اسلامی سر از پا نمی شناسند آن وقت برخی ها غافلانه، جاهلانه و عامدانه مسیر دیگری را انتخاب کردند و بدانند در پیشگاه ملت ایران جایگاهی ندارند و بدانند ملت سرافراز ایران اسلامی خادم می خواهند و خدمتگذار خودشان را هم حرمت می گذارند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین