تاریخ انتشار:۱۸:۲۵ - ۲۶ دی ۱۴۰۲
عصر دنا: در مراسمی ۵۰۰ دانش آموز دختر بهمئی رسیدن به سن تکلیف خود را جشن گرفتند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان در مراسم جشن تکلیف دانش آموزان دختر این شهرستان گفت: آشنایی دانش آموزان با تکلیف، احکام شرع، مسایل دینی و اخلاقی، آشنایی با فرهنگ دینی قرآنی و توسعه فرهنگ حجاب و عفاف در مدارس از مهمترین اهداف برگزاری این مراسم ها است.
ایمان سبحانی نژاد با بیان برخی نکات آموزشی در خصوص رسیدن به سن تکلیف و انجام اعمال الهی افزود: نماز خواندن، احترام به بزرگترها، دور شدن از گناهان، روزه گرفتن و حفظ حجاب از دستورات مهمی هستند که باید با رسیدن به سن تکلیف آن‌ها را به درستی انجام دهیم.
مدیر آموزش و پرورش بهمئی با اشاره به اینکه، امروز جشن تکلیف در پنجاه مدرسه بهمئی برگزار شد، ادامه داد: هدف از برگزاری این جشن آشنایی دانش آموزان با فرهنگ دینی قرآنی و توسعه فرهنگ حجاب و عفاف در مدارس است.
مسعود فرحبخش افزود: در این جشن ماندگار آموزش‌های لازم در خصوص قرائت قرآن کریم، اقامه نماز جماعت، نحوه روزه داری، شعرخوانی و برنامه‌های فرهنگی به دانش آموزان داده شد تا در طول زندگی بتوانند این مسؤلیت و تکلیفی را که دارند به نحو مطلوب سرلوحه قرار دهند تا به کمال در زندگی و آخرت برسند.
در این آیین دانش آموزان دختر مدارس ابتدایی با اجرای ویژه برنامه‌های مختلف از جمله اجرای سرود، دکلمه خوانی، شعر و به جا آوردن نماز شکر رسیدن به سن تکلیف را جشن گرفتند.
گفتنی است خواندن اولین نماز بعد از رسیدن به سن تکلیف و اجرای برنامه‌های متنوع دیگر از جمله برنامه‌های این جشن بود.

 
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین