تاریخ انتشار:۱۰:۱۰ - ۳۰ آذر ۱۴۰۲
عصر دنا: با حضور مسوولان دستگاه‌های مختلف؛ نشست بررسی مشکلات حرم مطهر حضرت بی بی حکیمه سلام الله علیها دختر بلافاصل امام موسی کاظم علیه السلام برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

حجت‌الاسلام عباس نصیراسلامی امروز در نشست بررسی موضوعات و مشکلات حرم مطهر حضرت بی بی حکیمه سلام الله علیها دختر بلافاصل امام موسی کاظم علیه السلام گفت: ساخت زائرسرا برای اسکان زائران حرم مطهر نیاز مهم و ضروری است.

وی بیان کرد: حل مشکل آنتن دهی خطوط تلفن همراه و افزایش پهنای باند اینترنت در حرم مطهر و در طول مسیر دسترسی به حرم مطهر، حل مشکل گاز و ناپایداری آب و برق حرم مطهر از جمله مشکلات موجود است و درخواست داریم که در زمینه برطرف شدن آنها کمک و مساعدت لازم انجام شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه جا دارد از همکاری های شرکت ملی بهره‌برداری نفت گچساران تقدیر و تشکرد کرد، افزود: حضور خیل عظیمی از عاشقان حضرت بی بی حکیمه سلام الله علیها در این حرم مطهر در طول سال انجام می شود.

 حجت الاسلام نصیراسلامی عنوان کرد: درخواست داریم جهت تکمیل پروژه های بخش راه در مسیرهای دسترسی به حرم مطهر مساعدت بیشتری صورت گیرد تا هر چه زودتر بهره‌برداری نهایی از این طرح ها انجام گیرد، قسمت هایی از مسیر دسترسی نیاز به خط کشی و نصب علائم راهنمایی و رانندگی داشته که امیدوارم اقدامات لازم انجام شود.

وی گفت: با توجه به موقعیت خاصی جغرافیایی حرم مطهر حضرت بی بی حکیمه برای حل مشکلات زیربنایی در این بارگاه مطهر نیاز به همیاری و تلاش مضاعف و جهادی همه دستگاه های مرتبط است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مرقد مطهر امام زاده بی‌بی حکیمه(س) یکی از زیارتگاه‌های معروف جنوب کشور در حدود یک کیلومتری سمت شرقی روستای بی‌بی حکیمه(س) واقع در دهستانی مزین به همین نام از توابع گچساران در کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

وی افزود: این بقعه منوره، در دامان کوه زرد (زردکوه) و تنگه بزرگ و طولانی در فاصله هشتاد کیلومتری جنوب غربی دوگنبدان (مرکز شهرستان گچساران) قرار دارد.

آستانه نورانی این امام‌زاده کانون معرفت زائرانی است که از سرتاسر کشور، به ویژه استان‌های هم جوار، کشورهای حوزه خلیج فارس و شیعه نشین از جمله کویت، قطر، بحرین، امارات و دیگر کشورهای عربی از قبیل لبنان، عراق، سوریه و عربستان، از سده‌های پیشین تاکنون با رایحه دوستی اهل بیت(ع) و با توشه‌ای از معرفت، به زیارت و سیاحت این معصوم‌زاده می‌آیند.

به گزارش فارس؛ این امام زاده بزرگوار دختر باب‌الحوائج امام موسی کاظم(ع) و خواهر پیشوای هشتم شیعیان، امام رضا(ع) است این میزبان با کرامت، مرهم دل‌های دردمند و زائران شیفته‌ای است که از اقصی نقاط ایران اسلامی و حتی کشورهای عربی و ساحل نشینان خلیج فارس، مقصد تبلور اعتقادی این دلدادگان است.

در تمام فصول سال و به ویژه ایام نوروز و اعیاد اسلامی، هزاران زائر با قصد قرب الهی، اظهار مودت و توسل به ساحت مقدس این معصوم زاده می‌جویند. این بقعه متبرکه با کد تفضیلی ۳۰۰۰۸۳۵۱۰۰۰۰۰۰ در سامانه جامع بانک مدیریت اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه ثبت شده است.

نشست بررسی موضوعات و مشکلات حرم مطهر حضرت بی بی حکیمه س با حضور معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار گچساران و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان در محل بارگاه منور حضرت بی بی حکیمه سلام الله علیها برگزار شد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین