تاریخ انتشار:۰۷:۲۳ - ۱۲ آذر ۱۴۰۲
عصر دنا: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اجرای موفق پویش مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور، گفت: این سیاست کلیدی از سوی مقام معظم رهبری علاوه بر مزایای پیدای آن، تضمین کننده امنیت غذایی است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، سید علی معتمدی‌پور در آیین سراسری کاشت یک‌میلیارد درخت در منطقه چاربیشه گچساران اظهار کرد: این طرح هوشمندانه از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شد که می‌تواند آینده محیط زیست کشور و منطقه را بهبود جدی ببخشد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد سهم این استان از این طرح سراسری را ۱۵ میلیون درخت اعلام کرد و گفت: برنامه‌ریزی لازم برای تحقق این هدف انجام شده و در سال دوم این طرح با توسعه نهالستان‌های منابع طبیعی، شرایط خوبی برای کاشت درخت فراهم شده است.
وی افزود: فرسایش خاک در کشور ما و استان ما جدی است و اگر درخت نکاریم، معلوم نیست چه بر سر این خاک به عنوان یک سرمایه ارزشمند می‌آید.
معتمدی‌پور با اشاره به برخی مزایای کاشت درخت، تصریح کرد: حیات یک کشور به امنیت غذایی و امنیت غذایی به مقوله خاک گره خورده و اصلی‌ترین ضامن حفظ خاک، کاشت درخت است.
وی نابودی حدود نیمی از جنگل‌های کشور در چهار دهه اخیر را فاجعه‌بار خواند و گفت: سطح جنگل‌های کشور از ۱۹ میلیون هکتار به ۱۰ میلیون هکتار رسیده که باید سرانه جنگل را بالا ببریم تا هم آسیب‌های کاهش بارندگی را کمتر کنیم و هم شاهد حفظ خاک، فضای سبز، تولید اکسیژن و ده‌ها مزیت دیگر باشیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آیین سراسری کاشت یک میلیون درخت همزمان با سراسر کشور در شهرستان گچساران و با حضور معاون عمرانی استاندار برگزار شد و این مراسم همزمان در سایر شهرستان‌ها هم برگزار شده است.
معتمدی‌پور تصریح کرد: اجرای موفق این طرح، مستلزم پای کار آمدن همه ادارات و تشکل‌های مردمی است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین