کد خبر: ۲۱۷۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۲۱:۳۵ - ۰۹ آذر ۱۴۰۲
عصر دنا: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: طرح مردمی یک میلیارد درخت در روز شنبه یازدهم آذرماه همزمان با سراسر کشور در شهرستان های مختلف استان آغاز می شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، سعید جاویدبخت روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این آیین در تنگ کناره (بعد از پلیس راه یاسوج شیراز) ساعت ۱۰ صبح، دشتک کوچک، روبروی ماسه شویی شهرداری در شهرستان دنا ساعت ۹ صبح،دشت مازه  پشت شهرک صنعتی از توابع شهرستان کهگیلویه ساعت ساعت ۱۰بامداد برگزار می شود.

وی بیان کرد: آیین کاشت درخت درکیلومتر ۵ جاده گچساران به بهبهان ساعت ۹ صبح، بیشه خشکو سرلیکک ساعت ۹ روبرو باغ زیتون روستای شیخ حسن از توابع شهرستان چرام  ساعت ۱۲ ظهر و سرگچ لنده لیکک، ساعت ۹ صبح، روستای خان احمد از توابع شهرستان باشت ساعت ۹ صبح برگزار می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد ازعلاقه مندان به طبیعت خواست در این طرح مسوولان را همراهی کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد  گفت: سهم استان در این طرح ملی درختگاری، کاشت ۱۵ میلیون اصله نهال در طول چهار سال است.

 جاویدبخت در خصوص تعهد کاشت هفت میلیون اصله درخت طی سال جاری در استان یادآور شد: تاکنون حدود یک میلیون و ۸۹۰ هزار نهال گلدان گیری شده که یک میلیون و ۴۶۰ هزار اصله نهال آن، آماده انتقال به عرصه‌های جنگلی برای کاشت است.

وی گونه هایی که در این طرح تولید و کاشت می شود را عمدتا بلوط، بنه، زالزالک و بادام عنوان کرد و اظهار داشت: این نهال ها از گونه های غالب منطقه هستند و در مناطق جنگلی کاشته می شوند.

جاوید بخت ادامه داد: علاوه بر این نهال‌ها؛ گونه های تند رشد مانند صنوبر و اکالیپتوس به منظور اجرای طرح زراعت چوب و با هدف اقتصادی و کاهش فشار بهره برداری از عرصه های طبیعی، نیز در استان کاشته می شود.

وی تصریح کرد: همه ساله بحران های مختلفی مانند سیل، ریزگردها، کم آبی، فرسایش خاک و حتی آتش سوزی و هجوم آفت ها جنگل های این استان را تهدید می کند که اجرای این طرح نقش مهمی در حل این مشکلات و احیای طبیعت دارد.

جاویدبخت اظهار امیدواری کرد: با همکاری ویژه سپاه و بسیج در راستای اطاعت امر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر کاشت سه نهال توسط هر ایرانی در کشور اقدامات موثری صورت گیرد و از شهروندان دعوت کرد برای کمک به طبیعت، محیط‌زیست و در نتیجه امنیت زیستی کشور، در این طرح مشارکت کنند.

استان کهگیلویه و بویراحمد ۸۷۴ هزار هکتار جنگل دارد که بیش از ۵۰ گونه درختی و درختچه ای دارد که ۷۰ درصد جنگل های استان را ، درخت بلوط پوشش می دهد و در سال گذشته، ۲۶هزار هکتار از جنگل های بلوط استان درگیر آفت برگ‌خوار بلوط شد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
با بازدهی چند صدم درصدی؟!!!!
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین