تاریخ انتشار:۰۶:۲۹ - ۰۷ آبان ۱۴۰۲
عصر دنا: مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور علی‌رضا شاه‌میرزایی معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت در برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور علی‌رضا شاه‌میرزایی معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت در سالن آمفی تئاتر اتاق بازرگانی یاسوج برگزار شد. در این مراسم از خدمات کریم روزبهان مدیرکل سابق صمت قدردانی و سید امیرتیمور موسویان به عنوان مدیرکل جدید صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.

شاه میرزایی_ معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت_ در این آئین به ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره و اظهار کرد: فضای خوب همدلی و وحدت را در استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد هستیم. قوم لر، قومی خونگرم و غیرت‌مند است. الحمدلله همکاری اینجا در اوج است.

وی از خدمات آقای روزبهان مدیرکل سابق صمت استان قدردانی کرد و گفت: از تجربه خوب آقای روزبهان استفاده خواهیم کرد.

شاه‌میرزایی به منابع عظیم استان کهگیلویه و بویراحمد گریزی زد و گفت: گیاهان دارویی و منابع طبیعی بکر استان ظرفیت بی‌نظیر است و باید با کار‌های دانش‌بنیان در این حوزه سرمایه‌گذاری کرد.
معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: میراث‌دار ناترازی زیادی هستیم که مشکلات را ایجاد کرده است و این ناترازی ناشی از مشکلات ارزی و سیاست‌های غلط درگذشته بود. سال‌ها طول می‌کشد که این مسائل برطرف شود.

وی با بیان اینکه حوزه صنعت، معدن و تجارت گاهی با یک سری تنگ‌نظری‌ها روبرو است، گفت: خود تحریمی داریم، تفکرات غلطی که راه هر گونه تسهیلات و سرمایه‌گذاری را می‌بندند. باید بخش مولد راهش باز شود. انقباض در نقدینگی از دیگر مشکلات سر راه تولید است.
شاه‌میرزایی با بیان اینکه در حوزه تنظیم بازار تغییرات خوبی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت انجام‌گرفته است، گفت: در حوزه لاستیک خودرو‌ها مشکلاتی وجود داشت. مدتی قیمت‌گذاری دستوری بود و ارز هم کم داشتیم که با چند تصمیم خوب در این دولت مشکلات حوزه لاستیک مرتفع شد.

معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت بر فضای همدلی و هماهنگی مهم تأکید کرد و خاطرنشان کرد: در مناطق محروم معافیت‌های مالیاتی باید وجود داشته باشد و قوانین هم در نظر گرفته شده است.
شاه‌میرزایی تاکید کرد: معافیت‌های مالیاتی برای استان‌های محروم در برنامه سازمان امور مالیاتی و وزارت صمت قرار دارد و از جمله آن‌ها موافقت نامه‌های ۱۰ ساله برای این مناطق است که باید اعمال شود.

وی افزود: همچنین تسهیلات تبصره ۱۸ که در اختیار امور اقتصاد و دارایی است باید اختصاص پیدا کند و به طور مرتب از سوی «سیدمحمدهادی سبحانیان» رئیس سازمان مالیاتی کشور این موضوع پیگیری می‌شود.
شاه‌میرزایی بر ظرفیت‌های طبیعی، گیاهان دارویی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد و گفت: باید با برنامه‌ریزی، اقدامات مناسب و دقیق توسعه مبتنی بر فضای سبز را در استان کهگیلویه و بویراحمد را شکل دهیم و ارزش‌افزوده ناشی از دانش و نوآوری اتفاق بیفتد.

مهرداد الهی_ رئیس اتاق اصناف یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد_ ضمن قدردانی از عملکرد کریم روزبهان مدیرکل سابق صمت استان، اظهار کرد: انتخابات اتحادیه‌های اتاق اصناف با درایت آقای روزبهان برگزار شد. حواشی هم زیاد بود؛ ولی الان شرایط پایداری داریم.

وی افزود: اوایل دهه ۸۰ با آقای موسویان آشنایی دارم. تجربه کافی را دارند و امیدواریم با حضور ایشان اتاق اصناف بیش از پیش رونق بهتری داشته باشد. آقای شاه میرزایی انتظار نگاه ویژه به استان کهگیلویه و بویراحمد داریم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه آب، انرژِی و منابع طبیعی، ابراز کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۵ درصد منابع نفت و گاز در استان، اما همیشه پسوند و پیشوند استان ما محرومیت است.

رئیس اتاق اصناف یاسوج گفت: در سفر وزیر صمت به استان، مطالبی داشتیم که هیچ‌کدام پاسخ داده نشده است. امیدوارم مطالبات ما پیگیری شود.
الهی به وضعیت ضعیف بازار یاسوج گریزی زد و گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل شرایط اقتصادی دارد، باید اخذ مالیات در آن با سراسر کشور تفاوت داشته باشد.
وی افزود: در سال‌های گذشته مالیات دریافت شده در استان ما نسبت به سایر استان‌ها در صدر بوده که جا دارد به این مسئله توجه ویژه‌ای شود. روزانه به طور میانگین حدود ۱۵ تقاضای ابطال پروانه کسب داریم، به دلیل اینکه اصناف ما توان پرداخت مالیات را ندارند.
کریم روزبهان _ مدیرکل سابق صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد_ در آئین تودیع خود با بیان اینکه هر آمدنی رفتنی دارد، اظهار کرد: به خدا آزاد شدم، از همه مشکلات و گرفتاری‌ها آزاد شدم. درد دل‌ها و سختی‌هایی که در این مدت بر سر ما گذشت، مثنوی هفتاد من است.
وی با بیان اینکه با علم و شناخت کافی مسئولیت را برعهده گرفتم، افزود: باتکیه‌بر توانمندی‌های استان و همراهی تیم اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد اقدامات خوبی در حوزه صنعت، معدن و تجارت انجام گرفت.
روزبهان گفت: تحریم‌ها و شرایط اقتصاد بر اراده ما برای رفع موانع تولید خللی ایجاد نکرد.
وی ابزار کرد: در طول دوران مسئولیتمان تمرکزمان را بر حضور مقامات ارشد وزارتخانه در استان کهگیلویه و بویراحمد، برگزاری جلسات مهم با حضور استاندار و نمایندگان مجلس در تهران گذاشتیم که نتایج خوبی در برداشت.
روزبهان گفت: کارخانه آهک هیدراته چرام بعد از دو سال تعطیلی راه‌اندازی شد.
وی افزود: سال ۱۴۰۱، ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای توسعه زیرساخت‌های معادن تخصیص داده شد و کار انجام گرفت و در سال ۱۴۰۲، ۸ میلیارد برای تقویت و ایجاد زیرساخت‌های معادن تأمین شده است.
مدیرکل سابق صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: معادن زیادی در سطح استان فعال شد و روندشان روبه‌رشد است.
وی افزود: کارخانه شهد ناب بعد از ۱۶ سال تعطیلی راه اندازی شد و چرخ آن به چرخش درآمده و برای ۵۵ نفر مستقیم و ۲۰۰ نفر غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد شده است.
روزبهان اضافه کرد: کارخانه قند یاسوج بعد از یک دهه تعطیلی فاز اول آن راه‌اندازی شد و کارخانه فولاد بویراحمد احیا شد.
سید احسان عسکری، معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد_ با بیان اینکه مدیریت در این استان سختی‌های خودش را دارد، اظهار کرد: بعضی تصور می‌کنند که مدیریت یعنی دست‌یافتن به آسایش و رفاه و امکانات، درحالی‌که همچنین چیزی وجود ندارد و مدیریت در استان کهگیلویه و بویراحمد همواره با مشکلات و سختی‌های زیادی روبرو است.
وی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد عقب ماندگی‌های تاریخی دارد. فرزندان این استان بیش از سایرین متعهد هستند که این عقب ماندگی‌ها را جبران کنند.
عسکری ابراز کرد: هر مدیری که در این جایگاه قرار می‌گیرد باید قید خانه، اجتماع و سایر امور شخصی و خانوادگی را بزند و خیلی از مسائل را کنار بگذارد. فاتحه خوانی در کهگیلویه و بویراحمد کار معمولی است. در این دو سال بنده خود این موضوع را تعطیل کردم. از خانه هم اخراج شدم.
وی با بیان اینکه آقای روزبهان مدیر پرتلاشی بود و آقای موسویان که به تازگی آمده، باید پرتلاش‌تر باشد، گفت: این استان نیاز به کار و تلاش جدی دارد. مدیران و کارکنان دولت باید پرتلاش پای کار بیایند، تا گام‌های توسعه را برداریم. استان‌های دیگر هم اگر آهسته حرکت کنند از ما جلوتر هستند.
معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دولت سیزدهم کار‌های خوبی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفته و آثارش را مردم خواهند دید. پتروشیمی گچساران بزرگ‌ترین صنعتی بود که نظام اسلامی ایران در استان کهگیلویه و بویراحمد با ۱،۳ میلیارد دلار راه اندازی کرد.
عسکری گفت: کارخانه قند یاسوج، کارخانه شهدناب مادوان و سایر پروژه‌های دیگر در این دولت احیا و راه اندازی شدند. دو هزار باغدار به طور مستقیم با کارخانه شهدناب یاسوج در ارتباط هستند که این ارزش افزوده خوبی برای استان و کشاورزان دارد.
وی همچنین گفت: مدیریت آمدن و رفتنی دارد، زندگی صحنه‌ی یکتای هنرمندی ماست/ هر کسی نغمه‌ی خود خواند و از صحنه رود/ صحنه پیوسته به جاست/ خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد.
معاون اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت: قافله توسعه در استان کهگیلویه و بویراحمد الحمدالله به حرکت در آمده و باید با همدلی در این مسیر تلاش کنیم.
سید امیرتیمور موسویان_ مدیرکل جدید صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد_ نیز در آئین معارفه خود، گفت: باید از تمام ظرفیت‌ها برای رونق تولید و اشتغال در استان بهره برد.
وی با بیان اینکه دست سرمایه گذاران را به گرمی می‌فشاریم، بیان کرد: این استان محل امنی برای سرمایه گذاران خواهد بود و خاک پای آن‌ها را طوطیای چشمانمان می‌کنیم.
موسویان اظهار کرد: حوزه صنعت کهگیلویه و بویراحمد برای متخلفان ناامن خواهد بود.
مدیرکل جدید صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به گونه‌ای عمل خواهیم کرد که به قدرت خرید مردم خدشه وارد نشود و کسی به انحصارگرایی روی نیاورد.
در این آئین از خدمات کریم روزبهان قدردانی و سید امیرتیمور موسویان به عنوان مدیرکل جدید صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.

مراسم تودیع و معارفه مدیرکل صمت استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد+ عکس

مراسم تودیع و معارفه مدیرکل صمت استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد+ عکس

مراسم تودیع و معارفه مدیرکل صمت استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد+ عکس

مراسم تودیع و معارفه مدیرکل صمت استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد+ عکسمراسم تودیع و معارفه مدیرکل صمت استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد+ عکس

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین