تاریخ انتشار:۱۱:۳۰ - ۰۸ مهر ۱۴۰۲
عصر دنا: معاون توانبخشی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت:اهداء این تعداد سمعک نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۰۰ درصد افزایش یافته است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

کریم رهیده در آستانه هشتم مهر و روز جهانی ناشنوایان افزود: کاشت حلزون شنوایی برای افراد کم شنوای عمیق از دیگر خدمات در حال انجام بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد برای کمک به زندگی نرمال و رفاه حال این قشر آسیب پذیر است که به صورت رایگان انجام و مراقبت‌های پس از کاشت ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به هزینه‌های بالای قطعات سمعک بیان کرد: امسال سه میلیارد ریال اعتبار برای تعمیر سمعک‌های ناشنوایان و کم شنوایان استان هزینه شد.

معاون توانبخشی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: دولت به منظور تعمیر هر دستگاه سمعک سالیانه براساس قیمت قطعات آن ۸۰ تا ۱۹۰ میلیون ریال کمک هزینه به مددجویان مذکور در استان پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال روز جهانی ناشنوایان با عنوان " نقش آفرینی ناشنوایان و پذیرش اجتماعی " است که یکی از ملزومات اولیه این نقش آفرینی بی شک گسترش زبان اشاره است افزود: امسال بهزیستی استان در راستای رسالتی که بر عهده دارد طرح گسترش زبان اشاره را اجرایی کرد.

رهیده عنوان کرد: جشن روز جهانی ناشنوایان، بازدید از مراکز توانبخشی، برگزاری مسابقات ورزشی و همچنین سرکشی از خانواده‌های دارای فرزندان ناشنوا از برنامه‌های روز جهانی ناشنوایان در کهگیلویه و بویراحمد است.

رهیده تاکید کرد:۲۷ هزار و ۷۰۰ نفر شهروند دارای معلولیت در استان شناسایی و زیرپوشش خدمات هستند که از این تعداد ۲ هزار و۹۶۹نفر ناشنوا یا کم شنوا هستند.

انتهای پیام/

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین