تاریخ انتشار:۰۹:۰۱ - ۱۸ دی ۱۴۰۱
به صورت آزمایشی در چرام در حال اجرا است؛
عصر دنا: دراین سرشماری با استفاده از فن آوری‌های نوین و عبور از روش‌های سنتی، اطلاعات خانوارها جمع آوری می شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در نشست ستاد هماهنگی این سرشماری گفت: مردم شهر چرام تا  یک ماه  ، فرصت دارند با مراجعه به سامانه سازمان ثبت احوال کشور به آدرس  www.ncr.ir نسبت به ثبت مشخصات خود و اعضای خانوارشان اقدام کنند.
شهابی نسب با بیان اینکه سرشماری نفوس و مسکن در ایران هر ۱۰ سال یک‌ بار انجام می‌شود، اضافه کرد: در شیوه "سرشماری ثبتی مبنا" دیگر خبری از سرشماری‌های میدانی نیست.
وی گفت:آخرین سرشماری در کشور سال ۱۳۹۵ بود که کهگیلویه و بویراحمد در این سرشماری از لحاظ اجرا ، مقام هفتم را کسب کرد.
شهابی نسب با اشاره به نتایج این سرشماری افزود: بر اساس این سرشماری جمعیت استان ۷۱۳ هزار و ۵۲ نفر اعلام شد که ۵۶ درصد جمعیت شهری و ۴۴ درصد جمعیت روستایی بود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با اشاره به سرشماری سال ۱۴۰۵  گفت: این سرشماری متفاوت از سرشماری‌های گذشته و به صورت ثبتی مبناست و شهر چرام به عنوان پایلوت در استان برای این سرشماری انتخاب شد که از یکم تا ۳۰ هر ماه سرشماری ثبتی مبنا اجرا می‌شود.
شهابی نسب افزود: مبنای سرشماری آمار و اطلاعاتی از افراد و حوزه مسکن است که در پایگاه داده دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی ثبت شده است.
وی همچنین به ضرورت صدور کد پستی برای تمام نقاط استان اشاره کرد و گفت: برای اجرای سرشماری باید کد پستی برای تمام مناطق شهری و روستایی صادر و پلاک کوبی شود که شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید هر چه سریعتر به پلاک کوبی اقدام کنند.
مدیرکل پست استان هم در این جلسه گفت: در استان حدود ۵۰۰ هزار کد پستی ده رقمی اختصاصی وجود دارد،  که  هر رقم مربوط به مناطق خاصی است.
نصیب با بیان اینکه هر ۴ سال یکبار اطلاعات را بروز رسانی می‌کنیم، افزود: آخرین بروزرسانی در سال ۹۸ بود.
وی به پلاک کد پستی هم اشاره کرد و گفت: صدور کد پستی در حوزه پست است که ما این اقدام را انجام دادیم و پلاک کوبی در حوزه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها می‌باشد که باید طرح جدید را اجرا کنند.
مدیرکل پست همچنین اضافه کرد: با اجرای طرح پلاک کوبی، خدمات رسانی راحت‌تر و هزینه ها کمتر می شود. 
گفتنی است در این جلسه تاکید شد شهروندان چرامی هر چه سریعتر به درج کد پستی و آدرس خود در سامانه پایگاه اطلاعات ثبت احوال به آدرس www.ncr.ir اقدام کنند.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین