کد خبر: ۱۳۱۷۹
تاریخ انتشار:۱۳:۰۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
عصر دنا: تاب «آیا مذهبی ها زمین را به ارث خواهند برد؟ جمعیت شناسی و سیاست در قرن بیست و یکم» نوشته اریک کافمن و ترجمه علی پژهان و پروانه افشاری منتشر شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): کتاب «آیا مذهبی ها زمین را به ارث خواهند برد؟ جمعیت شناسی و سیاست در قرن بیست و یکم» نوشته اریک کافمن و ترجمه علی پژهان و پروانه افشاری منتشر شد.

این کتاب در هفت فصل و یک مقدمه کلی تنظیم گردیده است.

فصل اول : بحران سکولاریسم

فصل دوم: دست مخفی تاریخ، جمعیت و جامعه

فصل سوم: یک تیردان پر: باروری و افزایش بنیاد گرایی در آمریکا

فصل چهارم: جمعیت شناسی اسلام گرایی در دنیای مسلمانان

فصل پنجم: سکولاریزاسیون در خفا : بازگشت مذهب به اروپا

فصل ششم: جامعه سکولار، هاردی سازی جهان یهودیان

فصل هفتم:آیا مذهبی ها زمین را به ارث می برد؟

در بخشی از مقدمه کتاب آمده است: «ما امروزه مرتب در گوشه و گوشه جهان می شنویم که بمبی منفجر شده و تعدادی کشته شده اند. بنابراین ترس از تروریسم هیچ وقت از بین نمی رود. کشورهای غربی در پشت صحنه دست هایشان را به نشانه اعتراض از فقر فرهنگی به هم می فشارند و اعلام می کنند که ما از این کشتار ناراحتیم و چقدر باید اصول لیبرال را منحرف کنیم تا برای اعمال مذهبی جا باز کنیم؟

 بنیادگرایان مذهبی از طریق ابزار جمعیت به فکر حکومت بر جهان هستند. امروز ما در مرحله آشفته بازاری از تاریخ هستیم  که در آن ضعف لیبرالیسم سکولار بیشتر از هر زمان دیگری نمایان می شود.

جهان به طور بی سابقه ای در حال تغییر از افزایش جمعیت به سمت کاهش جمعیت است. اروپا پیشرو این تغییر است، اما آسیای شرقی به سرعت به سمت سالخوردگی پیش می رود و ممکن است از اروپا پیشی بگیرد، در حالی که سایر کشورهای دنیا مخصوصا هند، کشورهای جنوب شرقی آسیا و آمریکای لاتین نیز در همان مسیر کاهش جمعیت پا گذاشته اند. این تغییرات ناشی از افزایش رفاه، تحصیلات زنان، شهرنشینی و کنترل جمعیت است. نرخ باروری در اروپا تا چهار دهه پایین تر از سطح جایگزینی ۲.۱بوده است. در نتیجه جمعیت بومی اروپا به طور کامل در حال کاهش است.

پیش بینی می شود تا سال ۲۰۳۵ میزان زاد و ولد جهانی زیر سطح جایگزینی قرار گیرد. کاهش جمعیت جهانی تا چندین دهه بعد ادامه خواهد یافت. این گونه به نظر می رسد که خطر کاهش جمعیت انسانی جهان را تهدید می کند و به زودی جهان در سیطره حیوانات قرار خواهد گرفت.»/ مهر

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.