کد خبر: ۱۲۰۱۶
تاریخ انتشار:۱۶:۴۳ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
عصر دنا: کارشناس مذهبی در یاسوج گفت: حضرت زهرا(س)ابعادشخصیتی متعدد و شاخصی دارد که ازجمله می توان به بعد علمی، سیاسی، اخلاقی، خانوادگی و به ویژه همسرداری ایشان توجه کرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): سیده طاهره رومینا، به توصیه های حضرت فاطمه به بانوان در حوزه های مختلف برای داشتن زندگی موفق اشاره کرد و گفت:امید واعتماد به نفس بانوان نسبت به گذشته بیش ترشده ولی به نسبت آنچه که می توانند باشند بسیار کم است لذاتوجه به زندگی حضرت زهرا(س)که در بردارنده تمام فضایل وکمالات یک زن کامل در سیاست و دیانت، خانه و اجتماع است می تواندالگوی بسیارمناسبی برای زن امروز باشد و این امید را در آن ها به وجود آورد که با وجود مشغله های بسیار کاری و گرفتاری های زندگی بازهم می توان بهترین بود.

 

این مشاور و مدرس حوزه ، جایگاه حجاب و عفاف برای بانوان از منظر حضرت فاطمه (س) را چنین بیان کرد و گفت: اگرزن مسلمان ارزشمندبودن،قیمتی بودن وبی نظیربودن خودرا باورکند می داند که مراقبت از چنین موجود ارزشمندی شیوه های خاصی دارد که بهترین شیوه ها راخالق این موجود  به واسطه ائمه هدی به بشرابلاغ کرده اند وبهترین مصداق آن حجاب است که ائمه به عنوان بندگان برگزیده خدا هم عملا به آن پایبندبودند وهم درمقام بیان درقالب صدهاجمله روایی آن رابیان کرده اند.

رومینا، درجواب این سوال چگونه می توان رهرو راستین حضرت فاطمه (س) بود،گفت:باید اول آن حضرت راشناخت و فرد نسبت به آنچه شناخته ،معرفت وایمان پیداکند والبته لازمه چنین امری تامل درفلسفه اموری است که در زندگی حضرت زهرا (س)مصداقی از بایدیا نبایدبوده اند.اگرچنین حقیقتی برای افراد روشن شدیقینا می تواند خودخواسته وشیفته وار رهرو حقیقی آن حضرت باشد.

وی درمورد ویژگی هایی که حضرت فاطمه(س) را به عنوان یک شخصیت در اسلام معرفی کرد و گفت: یکی ازمهم ترین جلوه های شخصیتی حضرت زهرا(س) ولایتمداری است که در برگیرنده بسیاری از اوصاف اخلاقی، اعتقادی و سیاسی بوده و البته بانگاهی دیگر یکی دیگر از مهم ترین اوصاف شخصیتی حضرت زهرا(س)همسرداری بی نظیر ایشان است.

رومینا ، به زنان و دختران کتاب آیین همسرداری در زندگی حضرت فاطمه(س)نوشته حجت الاسلام والمسلمین اسدلله محمدی نیا را پیشنهاد کرد.

 منبع:ایل بانو

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.