کد خبر: ۱۱۱۸۶
تاریخ انتشار:۲۳:۰۸ - ۲۶ آذر ۱۳۹۵
عصر دنا: دكتر اكبري برنامه ساخت خوابگاه ها را مطابق با بهترين استانداردهاي دنيا و منطبق شده و كاملا در جهت رفاه دختران دانشجو عنوان نمود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): احداث هفتمين خوابگاه دانشجويي دخترانه طرح خورشيد بنياد ١٥ خرداد  در هفته وحدت  و در آستانه ميلاد پر بركت حضرت ختمي مرتبت رسول مهرباني و سلاله گرامي ايشان حضرت امام جعفر صادق در دانشگاه علوم پزشكي شيراز آغاز گرديد.
 
در مراسم كلنگ زني اين خوابگاه، دكتر ايمانيه رئيس دانشگاه علوم پزشكي شيراز ضمن خير مقدم به ميهمانان، دانشگاه شيراز را يكي از مصاديق دانشگاه هاي مهمي در كشور مه ميزبان دانشجويان محروم مناطق اطراف است دانست و ابراز اميدواري كرد اين حركت خير كه هسته و ابتداء آن از حضرت امام خميني (ره) بوده و طي طريق آن توسط حضرت آيت الله صانعي تا به امروز تداوم داشته هم چنان با قوت ادامه داشته باشد.
 
در ادامه حجة الاسلام والمسلمين مسيح مهاجري مدير مسئول روزنامه جمهوري اسلامي طي سخناني صيانت از دختران سرزمين اسلامي مان را از اصول مهم و لازم دانستند و اين امر خير را از بركات جاودان انجام شده به دست بنياد پانزده خرداد و سرپرست دانشمند آن خواندند.
 
احداث هفتمین خوابگاه دانشجویی دخترانه توسط بنیاد 15 خرداد 
 
دكتر محمد اسماعيل اكبري رئيس مركز تحقيقات دانشگاه شهيد بهشتي و معاون اسبق وزارت بهداشت با تبريك فضاي متبرك ايام ولادت خيرالبشر و فرزند بلندمرتبه شان رئيس مذهب تشيع امام صادق (ع)، با اشاره به كلام حضرت امام خميني (ره) كه فرمودند "انتظار فرج از نيمه خرداد كشم"، استراتژي ايشان را همان اتفاق نيمه خرداد يعني به ميدان آمدن مردم دانستند و خوابگاه سازي را براي فرزندان همين مردم و گراميداشت ارزش وجودي شان دانست.
 
دكتر اكبري برنامه ساخت خوابگاه ها را مطابق با بهترين استانداردهاي دنيا و منطبق شده و كاملا در جهت رفاه دختران دانشجو عنوان نمود.
 
در ادامه اين مراسم حضرت آيت الله صانعي نماينده ولي فقيه و سرپرست بنياد ١٥ خرداد، با ايراد سخناني شيراز را سنبل محبت و پرورش دهنده بزرگان بي مانندي چون ملاصدرا خواندند و حضرت امام خميني (ره) را فرزند و عصاره وجودي ملاصدرا دانستند.
 
ايشان فقر علمي و عملي گريبانگير جامعه را ناشي از عمل نكردن كامل به افكار و بيانات بنيان گذار جمهوري اسلامي عنوان نمودند و با ذكر خاطراتي از دوران پيش از انقلاب، ايمان امام خميني (ره) را چنان استوار نقل كردند كه فقط با اتكال به خداوند و بدون پشتوانه دنيوي قصد مبارزه با قدرت سلطنت ايران را نمود.
 
نماينده ولي فقيه اثر وجودي و كاربردي بركات حضرت امام صادق (ع) براي انقلاب و كشور را نيز كليدي خواندند و تجلي آن را در سالي دانستند كه در ايام تقارن ايام شهادت امام صادق و نوروز، مردم يكپارچه به فرمان امام خميني (ره) به عزاداري پرداختند و عيد نگرفتند.
 
آيت الله صانعي صادر اول را ذات مقدس پيامبر اكرم (ص) عنوان كردند كه روح لايتناهي ايشان همانند باطن قرآن براي ما قابل فهم و درك نيست. سرپرست بنياد ١٥ خرداد با تبيين عظمت و اهميت ايام ولادت اين دو نور واحد آسماني، شروع ساخت خوابگاه دخترانه شيراز در اين ايام را به فال نيك گرفتند و ابراز اميدواري كردند اين حركت، گام كوچكي در پيشبرد و تحقق انديشه هاي حضرت امام خميني (ره) در خدمت به مردم باشد.
 
هم اكنون در دانشگاه علوم پزشكي شيراز حدود دوازده هزار دانشجو در مقاطع مختلف مشغول به تحصيل مي باشند. شايان ذكر است از اين تعداد ٤٠٠٠ نفر در خوابگاه هاي مختلف ساكن مي باشند كه بيش از ٦٠ درصد اين دانشجويان را دختران تشكيل مي دهند.
خوابگاه طرح خورشيد بنياد ١٥ خرداد انشاءالله با ظرفيت ٢٥٠ نفر و با اعتباري بالغ بر هفتاد ميليارد ريال در دانشگاه علوم پزشكي شيراز احداث خواهد شد.
 
احداث هفتمین خوابگاه دانشجویی دخترانه توسط بنیاد 15 خرداد 
 
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.